PDA

Bekijk Volledige Versie : wat is een goede provider....



Chris26
12/12/05, 02:24
Wat is een goede provider om als starter te beginnen met het opzetten van een website.
In de toekomst bedoeld om hier inkomsten mee te generen.
Waar kan je zoiets goed, simpel en voor (nog) een leek begrijpbaar opzetten.

Bedankt, Chris

tips zijn natuurlijk welkom

XF-RICK
12/12/05, 02:32
Origineel geplaatst door Chris26
Wat is een goede provider om als starter te beginnen met het opzetten van een website.
In de toekomst bedoeld om hier inkomsten mee te generen.
Waar kan je zoiets goed, simpel en voor (nog) een leek begrijpbaar opzetten.

Bedankt, Chris

tips zijn natuurlijk welkom

Hi Chris,

Ik denk dat vrijwel geen gebruikers op dit forum hier objectief antwoord op kunnen geven, omdat het vrijwel allemaal concurrenten van elkaar zijn.

Natuurlijk kan je de zoekfuncties gebruiken, of wat ervaringen opzoeken op webhosters.nl.

Veel succes met je zoektocht!

WebSiteNet
12/12/05, 07:30
Kijk eens rond providers zat. Ik kan ook geen objectief antwoord geven omdat ik bij een aanbieder al mijn diensten afneem. Daar zal ik het ook niet over hebben.

Ik zie dat veel mensen die registreren naar flexwebhosting of pcextreme gaan. Bij flexweb vind ik persoonlijk de support niet echt geweldig, en bij pcextreme is dat veel beter, alhoewel die een alternatief, zelf-ontwikkeld controlepaneel hebben.

Ik raad je in ieder geval een nederlandse host toe die zijn servers in nederland heeft. Dit om de snelheid en de support, die zal dan een stuk makkelijker verlopen.

EWS
12/12/05, 12:25
Ik kan je geen geheel objectief antwoord geven omdat ik zelf ook webdiensten aanbiedt waaronder hosting. Echter kan ik je wel aanraden om te letten op de volgende zaken:

- Servers in Nederland
- Liefst een bekend Administratiepaneel zodat je bij mogelijke verhuizing van provider gemakkelijk je backups kunt terugzetten
- meerprijzen dataverkeer

crazycoder
12/12/05, 13:10
Origineel geplaatst door Chris26
Wat is een goede provider om als starter te beginnen met het opzetten van een website.
In de toekomst bedoeld om hier inkomsten mee te generen.
Waar kan je zoiets goed, simpel en voor (nog) een leek begrijpbaar opzetten.

Wat is een goede provider?

Goede vraag. Ten eerste moet je voor jezelf een rijtje maken van eisen. Pas daarna kan je verder gaan kijken.

Goede informatie kan je vinden op vergelijkings sites zoals webhosters.nl let er wel op dat niet alle opmerkingen even eerlijk zullen zijn. Sommigen hadden er binnen 1,5 maand na oprichting al een aantal positieve ervaringen.. Alhoewel zeer zeker mogelijk heb ik daar mijn bedenkingen bij.

Heb je eenmaal een provider gevonden dan kan je middels bijv google gaan kijken of er negatieve geluiden zijn. Ook daar moet je met enige sceptis naar kijken. Sommigen in de hosting branche zijn zeker niet te beroerd om een ander in een kwaad daglicht te zetten. Of om non-issues buiten proportioneel op te blazen.

Chris26
13/12/05, 01:30
Bedankt voor deze reacties. Ben al druk zoekende.

Dus mijn volgende vraag.... van hoeveel MB ruimte moet je als beginner uitgaan, rekening houdend dat de site op termijn inkomsten dient te generen (advertenties, links etc)

EWS
13/12/05, 01:39
Opslagruimte? WIl je veel media (foto's, video's gaan plaatsen?

Ga maar uit van 50MB/100MB om mee te beginnen, afhankelijk van de media en andere downloads.

beenske
13/12/05, 04:19
Origineel geplaatst door WebSiteNet
en bij pcextreme is dat veel beter, alhoewel die een alternatief, zelf-ontwikkeld controlepaneel hebben.

Een zelf-ontwikkeld controle paneel is een nadeel voor jou ?!
Bij mij zou dit echt een voordeel zijn,
dan blijkt toch dat de mensen er verstand van hebben en niet zomaar een host zijn die even controle paneel installeren volgens manual en voor de rest niets kennen hoe het in elkaar steekt ...

Ber|Art
13/12/05, 08:36
mss ff bij webhosters.nl kijken hier staan beoordelingen van webhosting providers :) suc6!

crazycoder
13/12/05, 10:09
Origineel geplaatst door Chris26
Bedankt voor deze reacties. Ben al druk zoekende.

Dus mijn volgende vraag.... van hoeveel MB ruimte moet je als beginner uitgaan, rekening houdend dat de site op termijn inkomsten dient te generen (advertenties, links etc)
Er zijn al succesvolle sites die met 5MB uit de voeten kunnen. Er zijn er ook die een veelvoud daarvan nodig hebben.
Als je alleen banners ga draaien, hou dan rekening met ca 15kB per banner. Een gewone HTML pagina neemt evenmin veel ruimte in beslag..
Afbeeldingen en foto's die op de site komen te staan moet je wel geschikt maken voor dit gebruik. En nee dat doe je niet door in je HTML editor het formaat aan te passen. De foto zelf blijft dan namelijk wel de volledige ruimte op de server gebruiken.

Zonder meer informatie is er gewoonweg geen zinnig antwoord te geven op de vraag hoeveel ruimte je nodig zal hebben.

Het is overigens wel verstandig om het hostingbedrijf van je keuze te vragen of upgraden mogelijk is. Zo kan je altijd doorgroeien naar een groter account mocht het account van je keuze niet (meer) toereikend zijn.

rood mannetje
14/12/05, 14:47
Ikzelf ben net ook begonnen website te creeren. Ik host ze bij
b-one.net. Het enige nadeel is je kan ze niet bellen en het is een buitenlandse firma. Maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. 1.25 per maand voor 500 mb!

Mark17
14/12/05, 15:54
@Chris26
tussen de 5 en 15 mb heeft haast iedereen die niet te veel pagina's heeft genoeg aan. uiteraard ga ik hier uit van weinig plaatjes.

xYnta
14/12/05, 16:06
Een goede provider is na mijn mening geheel afhankelijk van de door u gestelde wensen. Neem dus de tijd en gebruik bijv. Google, WHT en Webhosters.nl om een grondig beeld te krijgen van de bedrijven zich momenteel op de Nederlandse markt bevinden. Nadat je een lijstje hebt gemaakt van potentiele ondernemingen waar je wenst een product af te nemen kan je vervolgens een e-mail sturen met daarin enkele standaard vragen, afhankelijk van de reacties op deze e-mail berichten kun je dan na mijn mening een keuze maken van het best geschikte bedrijf.