PDA

Bekijk Volledige Versie : Leaseweb verhoogt prijzen ivm energieprijzen



Rinse Kloek
11/12/05, 17:58
Ik kreeg net dit e-mailtje van Leasweb:



Dear customer,

Due to sharp rise in energy prices, we are forced to increase the pricing for rackspace.
If you have a dedicated and/or colocated package, we will increase the monthly pricing per 01/01/2006:

1U-10U: ? 1,50/U/mth extra
20U (1/2 rack): ? 15,00/mth extra
46U (1/1 rack): ? 25,00/mth extra


EXAMPLE

If you have a 1U server (for example Dell PE850), the rackspace will be increased by ? 1,50/mth.
Subsequently a 2U Dell PE2850, will be increased by 2 x ? 1,50 = ? 3,00/mth.

Nu lees ik het volgende in de AV van Leaseweb:



Leaseweb is gerechtigd de tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen worden uiterlijk 1 maand voordat ze ingaan op de meest geeigende wijze aan KLANT bekend gemaakt. Leaseweb is te allen tijde gerechtigd de hoogte van de vergoedingen en overige kosten te wijzigen. De wijzigingen worden uiterlijk 1 maand voordat zij van kracht worden bekendgemaakt in de nieuwspagina's van de website van LEASEWEB. Klant die zich niet kan vereningen met de wijzigingen is bevoegd, in afwijking van art 11, tot het tijdstip van inwerkingtreden van de wijziging, de overeenkomst per de datum waarop de wijziging ingaan, op te zeggen.


Dit betekent toch dat, mocht ik dat willen, mijn contract wat nog 1/2 jaar doorlopt voor 31 december mag opzeggen ?
Overigens houden ze zich niet aan de termijn van 1 maand. Nog een reden waarom je het contract zou mogen beeindigen.

DutchTSE
11/12/05, 18:01
Als ik het zo bekijk kan dat inderdaad :)
En het is niet netjes om de klant nu pas te informeren terwijl de wijziging binnen een maand ingaat

Maico
11/12/05, 18:03
Wij hebben net precies dezelfde mail binnen gehad. :(

Dit is ook niet geloofwaardig :

1U-10U: ? 1,50/U/mth extra
20U (1/2 rack): ? 15,00/mth extra

Dus voor 10u of voor 20u betaal ik hetzelfde ? dacht het dus niet! :huh:.

Dan maar op zoek naar een andere provider ! :mad:

Rinse Kloek
11/12/05, 18:04
Zou mij goed uitkomen, omdat mijn huidige contract (1U/20 GB voor 35 EURO per maand) te duurder is dan ik nu zou kunnen krijgen (1U/100GB voor 35 EURO bij Solcon).

Ik ga dit aankaarten bij Leaseweb...

Mark17
11/12/05, 18:09
maak gebruik van je recht en ga zou ik zeggen

Deltaned
11/12/05, 18:28
Heb al per mail gevraagd waarom ze zich niet houden aan de algemene voorwaarden.
Het lijkt mij dat Leaseweb de tariefsverhoging pas per 1 februari mag doorvoeren conform hun algemene voorwaarden.

Het is balen, heb geen zijn om weer alles te gaan verhuizen naar een ander DC, zeker niet omdat het zo veel werk is een NS change etc.

Triloxigen
11/12/05, 18:30
Origineel geplaatst door Maico
Dan maar op zoek naar een andere provider ! :mad:

Waar dit ook te wachten staat? :p

LeaseWeb
11/12/05, 18:48
De meeste klanten met een dedicated/colocated server zijn op basis van een overeenkomst aangesloten. Een dergelijke overeenkomst heeft voorrang op de AV.

In de overeenkomst is opgenomen dat wij gerechtigd zijn de tarieven aan te passen, waarbij indexatie wordt aangehouden over gehele dienstverlening.
Wij gaan geen tarieven onnodig verhogen, danwel buiten afspraken om werken.

Deze prijsaanpassing is enkel ter compensatie van de gestegen energieprijzen.
Wij hebben gekozen voor een kleine verhoging van enkel het rackspace gedeelde van de dienstverlening aangezien daar de kosten sterk zijn toegenomen.

crazycoder
11/12/05, 18:49
Origineel geplaatst door Rinse Kloek
Zou mij goed uitkomen, omdat mijn huidige contract ([snip]) te duurder is dan ik nu zou kunnen krijgen ([snip] bij Solcon).

Ik ga dit aankaarten bij Leaseweb...
Laat Solcon nu net jouw werkgever zijn..

Vind het not done dat jij dit topic open en daarbij nog even fijntjes naar je eigen werkgever verwijs met de opmerking dat deze goedkoper is.

Rinse Kloek
11/12/05, 19:23
Vind het not done dat jij dit topic open en daarbij nog even fijntjes naar je eigen werkgever verwijs met de opmerking dat deze goedkoper is.

Ging mij niet om de reclame voor Solcon hoor... Wilde alleen aangeven dat dit voor mij een goedkopere optie is.

Lees in het contract dat pas bij een prijswijziging van 20% je het contract mag ontbinden. Dit is dus anders dan in de AV staat...

PeterT
11/12/05, 19:44
Liever zo'n prijsverhoging dan dat het netwerk eronder gaat lijden aangezien ze hun geld ergens anders aan kwijt zijn.

Mikey
11/12/05, 19:49
Pff, vette aanslag op de portomonee :)

®on
11/12/05, 19:54
Origineel geplaatst door Mikey
Pff, vette aanslag op de portomonee :)
Dat was ook mijn gedachte.

Triloxigen
11/12/05, 19:55
Origineel geplaatst door Mikey
Pff, vette aanslag op de portomonee :)

Ligt eraan hoeveel je afneemt ;)

Mikey
11/12/05, 20:05
Origineel geplaatst door Triloxigen


Ligt eraan hoeveel je afneemt ;)

Dan nog, als je geen 1,5 per verkochte u over hebt klopt er iets niet. Je kan dit toch gewoon door berekenen aan de klant. Niemand kan om de energie prijzen heen, dus je klanten zullen deels wel begrip hebben voor de situatie ?!

Harland
11/12/05, 20:27
Overigens is leaseweb niet de enige die de prijzen heeft aangepast, en denk dat nu meer providers over de brug komen met prijswijzigingen.

Maar inderdaad 1 maand is 1 maand dus volgens mij mogen ze de nieuwe prijzen pas per 1-02-2006 doorvoeren.

Ik weet niet of er al andere bedrijven zijn waar de prijzen flink zijn aangepast, laat even weten...... Telecity 2 is namelijk als eerste naar buiten gekomen met aanpassingen dus de providers die daar zitten zullen wel mee moeten.

AlfaHosting
11/12/05, 20:29
Volgens mij mag je bij een éénzijdige wijziging van je contract het steeds opzeggen .. en dan mag er in je algemene voorwaarden staan wat wilt. Het wettelijke gaat altijd boven je voorwaarden.

DiedX
11/12/05, 20:30
En laat de wet nu zeggen dat je dat af mag kaarten in je AV.

Beetje kort Mario.

LeaseWeb
11/12/05, 20:36
Nogmaals; de mogelijkheid tot prijsverhoging is vastgelegd in onze overeenkomsten. Juist om dergelijke externe stijgingen op te kunnen vangen.

Na jarenlange prijsdalingen (dan hoor je niemand) zijn we nu genoodzaakt om de tarieven van enkel de rackspace een fractie omhoog te doen. De prijsverhoging die wij doorrekenen dekt nauwelijks de werkelijke stijging.

Alle klanten worden via de mailing uitgenodigd om contact met ons op te nemen als er vragen en/of opmerkingen zijn.

Mikey
11/12/05, 20:44
Origineel geplaatst door LeaseWeb
(dan hoor je niemand)

De echte hollanders :D

crazycoder
11/12/05, 20:50
Waar gaat het nu helemaal over.. als ik het goed begrijp eur 1,50 per 1U.. toch???

UnoriginalKilla
11/12/05, 21:08
Kom op hé dat is zelfs voor mij maar een kwartiertje werken en ik ben 16 en doe werk waar je in principe geen opleiding voor nodig hebt. Dit geldt dan natuurlijk alleen voor de 'end-user' maar, als je dat zo ziet kunnen ze een kleine prijsstijging vast wel aan hoor.

Unixadmin
11/12/05, 21:51
Origineel geplaatst door crazycoder
Waar gaat het nu helemaal over.. als ik het goed begrijp eur 1,50 per 1U.. toch???
Dit is ook echte hollanders, he. :D

ronaldlokers
11/12/05, 22:03
Origineel geplaatst door crazycoder
Waar gaat het nu helemaal over.. als ik het goed begrijp eur 1,50 per 1U.. toch???

Scheelt toch weer een drankje in het cafe :X

1,50 valt nog reuze mee :)

Swiftway-UK
11/12/05, 22:03
1,50 per 1 U is toch 60 euro per cabinet ;)

Grappig toen ik anderhalve maand geleden over prijsstijgingen begon op dit forum zei zowat iedereen dat ze het eerste wilden zien..... ;)

ronaldlokers
11/12/05, 22:05
Origineel geplaatst door Swiftway-UK
1,50 per 1 U is toch 60 euro per cabinet ;)

Ik neem aan dat je toch wel iets meer dan 1,50 winst hebt per U waardoor je de schade sowieso kan opvangen. En je klanten kan je het weer doorverrekenen mocht je echt te weinig winst over houden ;)

Ik had eigenlijk veel ergere prijsstijgingen verwacht :p

®on
11/12/05, 22:31
Origineel geplaatst door Swiftway-UK
1,50 per 1 U is toch 60 euro per cabinet ;)

46U (1/1 rack): ? 25,00/mth extra
Amper €0,55 per U als je een heel rack afneemt.

xserve
11/12/05, 22:31
Origineel geplaatst door Swiftway-UK
1,50 per 1 U is toch 60 euro per cabinet ;)
20U (1/2 rack): ? 15,00/mth extra
46U (1/1 rack): ? 25,00/mth extra

Nee dus. :)

MediaServe
11/12/05, 22:36
Origineel geplaatst door Swiftway-UK
Grappig toen ik anderhalve maand geleden over prijsstijgingen begon op dit forum zei zowat iedereen dat ze het eerste wilden zien..... ;) Dat ging over netwerkprijzen. Iedereen was het er over eens dat de locatieprijzen juist omhoog zouden gaan.

Swiftway-UK
11/12/05, 22:41
Ah leaseweb hanteert voor grootverbruikers andere prijzen, dat wist ik niet.

Netwerk prijzen gaan overigens ook omhoog, in US stijgen ze al. (puur mbit/s afnemen van carrier, in de hoogste regionen dus).

joske
12/12/05, 01:41
Dit is helemaal niet vreemd, iedereen weet dat de energie prijzen stijgen! In de colo business is stroom een van de grootste kostenposten.

hostingpower
12/12/05, 09:39
Je bent naief als je dit niet zag aankomen. Ik vind de verhoging wel meevallen. Ik zie geen reden om daarom een contract op te zeggen (tenzij buitensporig). Alle providers zullen er aan moeten geloven....

Rinse Kloek
12/12/05, 10:40
De verhogingen van de prijzen per U zijn mijn inziens ook volledig gerechtvaardigd. Als je nagaat dat de ijsbaan hier om de hoek zelfs genoodzaakt was zijn deuren te sluiten, omdat de stroomkosten de pan uit rezen... Dan liever 1,50 euro per maand extra...

eMiz0r
12/12/05, 10:49
Hoe vaak de telecombedrijven wel niet wijzigingen in de prijzen hebben doorgevoerd en dat reden gaf tot opzegging.

Misschien dat onze nieuwe jurist hier een antwoord op kan geven? :)

Natuurlijk is de prijsstijging, als gevolg van de energieprijzen, niet iets waar de hoster wat aan kan doen. Maar als je hiermee rekening houdt in je marges is een prijsverhoging niet nodig. Er zijn uiteraard genoeg bedrijven die de energieprijzen nu als smoes gaan gebruiken om hogere marges te halen.

Het lijkt me stug dat dit niet afgeschermd is via wetgeving.

Triloxigen
12/12/05, 11:29
Origineel geplaatst door Mikey


Dan nog, als je geen 1,5 per verkochte u over hebt klopt er iets niet. Je kan dit toch gewoon door berekenen aan de klant. Niemand kan om de energie prijzen heen, dus je klanten zullen deels wel begrip hebben voor de situatie ?!

Per kast is het zelfs maar 0.54 per U en dat is inderdaad niet veel en met een goede bedrijfsvoering geen probleem.
Maar het is wel een bedrag dat kan oplopen met de hoeveelheid kosten waardoor de kosten een jaar wel hoger kunnen uitvallen dan verwacht.

crazycoder
12/12/05, 12:20
Origineel geplaatst door Triloxigen
Per kast is het zelfs maar 0.54 per U en dat is inderdaad niet veel en met een goede bedrijfsvoering geen probleem.
Maar het is wel een bedrag dat kan oplopen met de hoeveelheid kosten waardoor de kosten een jaar wel hoger kunnen uitvallen dan verwacht.
Hmmmmm sure.. maar als het bedrag nogal oploopt omdat jij een groter aantal U's afneem staan daar ook bepaalde inkomsten tegenover.

Kan je het niet meer trekken is het natuurlijk altijd nog een optie om 1 of meerdere servers te verwijderen.. Of, indien mogelijk, een paar servers samen te voegen..

Met een verhoging van eur 1,50 per 1U gaat het toch eigenlijk helemaal nergens meer over!

Rinse Kloek
12/12/05, 12:22
Kan je het niet meer trekken is het natuurlijk altijd nog een optie om 1 of meerdere servers te verwijderen.. Of, indien mogelijk, een paar servers samen te voegen..


Of je berekent deze verhoging ook door aan jou klanten.

Erik H.
12/12/05, 13:12
Tja, uiteraard ben ik ook niet "blij" met welke prijsverhoging dan ook.

Echter:
* het was te verwachten
* iedereen zal de prijzen verhogen
* waar gaat het nou om.. dubbeltjes en kwartjes

Ik denk niet dat wij deze kosten gaan doorberekenen aan onze klanten.

Triloxigen
12/12/05, 13:17
Origineel geplaatst door Erik H.
Ik denk niet dat wij deze kosten gaan doorberekenen aan onze klanten.

Voor shared hosting lijkt me dit zeker niet van toepassing.

Voor colocatie klanten zullen wij het vooralsnog niet doen, een tevreden klant is meer waard dan 0,50 per maand ;)

ronaldlokers
12/12/05, 13:27
Origineel geplaatst door Triloxigen


Voor shared hosting lijkt me dit zeker niet van toepassing.

Voor colocatie klanten zullen wij het vooralsnog niet doen, een tevreden klant is meer waard dan 0,50 per maand ;)

Stel je moet die prijs van 1,50 per U betalen, een gemiddelde hoster heeft 150 klanten op 1 server dan ben je per klant 1 cent extra kwijt :rolleyes:

De schade valt dus best mee :X :cool:

eMiz0r
12/12/05, 13:28
Origineel geplaatst door ronaldlokers


Stel je moet die prijs van 1,50 per U betalen, een gemiddelde hoster heeft 150 klanten op 1 server dan ben je per klant 1 cent extra kwijt :rolleyes:

De schade valt dus best mee :X :cool:

Als het dan zo meevalt, waarom neemt je hoster die kosten dan niet voor zn rekening? Toch marge genoeg (als het goed is ;))

Want ik bedoel ja, waar praten we over? :)

Clanhost
12/12/05, 13:42
Mja, ik zou het onverstandig vinden om van de marge af te halen, helemaal in de colocatie markt / dedicated / rackspace markt. Waarom zou je het niet doorbereken? Het is een algehele marktontwikkeling. Stel er komt binnen afzienbare tijd weer een verhoging en je moet dan door gaan berekenen, dan is de stijging veel hoger.

ronaldlokers
12/12/05, 16:51
Origineel geplaatst door eMiz0r


Als het dan zo meevalt, waarom neemt je hoster die kosten dan niet voor zn rekening? Toch marge genoeg (als het goed is ;))

Want ik bedoel ja, waar praten we over? :)


Ik heb nog niks van mijn hoster gehoord over de prijsverhoging :p Maar die paar eurocenten per maand extra kan ik heus wel betalen hoor :X

Leaseweb moet ook zijn rekeningen betalen en ik vind 1,50 per U nog meevallen :)

ChemicalWH
12/12/05, 16:55
Origineel geplaatst door PeterT
Liever zo'n prijsverhoging dan dat het netwerk eronder gaat lijden aangezien ze hun geld ergens anders aan kwijt zijn.

^^ mee eens. Die 15,00 per maand gaan we echt niet kapot aan, aan een slecht netwerk wel!

galious
12/12/05, 23:30
Origineel geplaatst door eMiz0r
Natuurlijk is de prijsstijging, als gevolg van de energieprijzen, niet iets waar de hoster wat aan kan doen. Maar als je hiermee rekening houdt in je marges is een prijsverhoging niet nodig. Er zijn uiteraard genoeg bedrijven die de energieprijzen nu als smoes gaan gebruiken om hogere marges te halen.

Maar waar moeten ze dan allemaal rekening mee gaan houden? Verhoging in de kostprijs van:
- Stroom
- Floorspace
- Transit
- Peers (AMS-IX)
- Kantoorruimte
- Personeel
- Verzekeringen

Dan bouw je op een gegeven moment wel een heel grote marge in, waardoor ze zichzelf weer uit de markt prijzen.

Daarnaast kan ik me er niet aan onttrekken dat sommigen hier verwachten dat LeaseWeb alle verhoogde kosten op zich neemt en inteert op haar eigen marge, zodat de klant niet op haar marge hoeft in te teren. Waarom hebben jullie dan geen grotere marge genomen, zodat je daar nu zonder problemen op kan interen?

Aloha,

Martin

Erik H.
13/12/05, 08:56
Overigens wel extreem "tof" dat een grote speler als LeaseWeb inhoudelijk reageert in dit topic.

//edit: of "deze topic" ;-)

AlfaHosting
13/12/05, 09:18
Origineel geplaatst door Erik H.
Overigens wel extreem "tof" dat een grote speler als LeaseWeb inhoudelijk reageert in dit topic.

//edit: of "deze topic" ;-)

Dat vind ik ook.

eMiz0r
13/12/05, 09:20
Origineel geplaatst door galious

Maar waar moeten ze dan allemaal rekening mee gaan houden? Verhoging in de kostprijs van:
- Stroom
- Floorspace
- Transit
- Peers (AMS-IX)
- Kantoorruimte
- Personeel
- Verzekeringen

Dan bouw je op een gegeven moment wel een heel grote marge in, waardoor ze zichzelf weer uit de markt prijzen.

Daarnaast kan ik me er niet aan onttrekken dat sommigen hier verwachten dat LeaseWeb alle verhoogde kosten op zich neemt en inteert op haar eigen marge, zodat de klant niet op haar marge hoeft in te teren. Waarom hebben jullie dan geen grotere marge genomen, zodat je daar nu zonder problemen op kan interen?

Aloha,

Martin

Oh voor ons zijn die paar tientjes echt geen probleem hoor, maar het gaat me even om het principe.

Het ging mij er in de eerste instantie om of deze eenzijdige contractwijziging kan, zonder een reden tot opzegging.

galious
13/12/05, 18:51
Origineel geplaatst door eMiz0r
Oh voor ons zijn die paar tientjes echt geen probleem hoor, maar het gaat me even om het principe.

Mooi! Mijn opmerking was ook niet alleen voor jou bedoelt, maar meer algemeen. Ik denk dat LW al wel een deel van de klap opvangt (als ik tenminste zie wat een bepaalde andere partij voor verhoging doorvoert). En als jezelf dan als bedrijf zijnde ook een deel opvangt blijft er voor de uiteindelijk klant geen / tot weinig verhoging over (natuurlijk afhankelijk van shared / dedi / colo). Ik denk dat als je zo te werk kan gaan je alleen maar aantoont dat je een gezonde bedrijfsvoering hebt gevoerd. Niet de minimale marge toepassen, maar tegenvallers meecalculeren (volgens mij vergeten sommige ondernemers hier dat wel eens).


Origineel geplaatst door eMiz0r Het ging mij er in de eerste instantie om of deze eenzijdige contractwijziging kan, zonder een reden tot opzegging. [/B]
Afhankelijk van je contract en de AV, is het antwoord hier volgens mij: ja. Hoewel er wel vaak een maximum verhoging / verlaging in het contract of de AV genoemd staat.

Aloha,

Martin

DutchTSE
30/12/05, 14:21
Om het nog even aan te halen, is er de mogelijkheid om het contract op te zeggen?

Volgens leaseweb niet, al laat ik het niet al te makkelijk van me af praten ;)

Gaat om 1U, verder niks, maar wel met oud contract van 1.5 jaar geleden, betaal me dus scheel :S

100 euro excl btw per maand voor 1U + 300 GB

(mag ook wel eens gezegd worden)

Deltaned
30/12/05, 17:25
Waarom zou dat niet mogen, gewoon http://www.leaseweb.com/end invullen en faxen.
Inmiddels zijn wij ook al aan het exit verhuizen.

Ook mij gaat het niet om een paar tientjes maar om de ongepaste manier van communiceren en niet redelijk zijn ten opzichte van de klant en omgang er mee.

Neem bijvoorbeeld de volgende situatie, server reboot.
Bij Leaseweb betaal je gewoon 15 min arbeid, bij Redbus doen ze dat MET een glimlach.
Nadeel bij Redbus, koffie kost 30ct en bij leaseweb in schuberg niets.
Het is jammer dat leaseweb geen klant tevredenheids mensen in dienst hebben.

Fijne jaarwisseling iedereen

Maico
30/12/05, 17:29
Origineel geplaatst door Deltaned
Waarom zou dat niet mogen, gewoon http://www.leaseweb.com/end invullen en faxen.
Inmiddels zijn wij ook al aan het exit verhuizen.

Ook mij gaat het niet om een paar tientjes maar om de ongepaste manier van communiceren en niet redelijk zijn ten opzichte van de klant en omgang er mee.

Neem bijvoorbeeld de volgende situatie, server reboot.
Bij Leaseweb betaal je gewoon 15 min arbeid, bij Redbus doen ze dat MET een glimlach.
Nadeel bij Redbus, koffie kost 30ct en bij leaseweb in schuberg niets.
Het is jammer dat leaseweb geen klant tevredenheids mensen in dienst hebben.

Fijne jaarwisseling iedereen

Weet je het zeker? Wij hebben namelijk ook geinformeerd. Werd aangegeven dat het niet mogelijk was omdat het vastgelegd was in contract?!?!?

DutchTSE
30/12/05, 17:47
Origineel geplaatst door Maico


Weet je het zeker? Wij hebben namelijk ook geinformeerd. Werd aangegeven dat het niet mogelijk was omdat het vastgelegd was in contract?!?!?
werd hier ook gezegd, doch heb ik mijn twijfels hierbij.... het is tenslotte een eenzijdige wijziging van het contract, willen ze het verhogen dan eis ik in ieder geval dat ik betaal wat ik NU hoor te betalen, en niet wat 1.5 jaar geleden de prijzen waren....

1U + 300 gb voor 100 euro
en op de site heb je 1U + 500 GB voor 79.95

:(

Stewie
30/12/05, 18:22
Origineel geplaatst door DutchTSE

willen ze het verhogen dan eis ik in ieder geval dat ik betaal wat ik NU hoor te betalen, en niet wat 1.5 jaar geleden de prijzen waren....
Denk jij daar niet bij na voordat je een contract voor meerdere jaren afsluit? Je hebt namelijk vrij weinig te eisen als het keurig contractueel vaststaat :huh:

Deltaned
30/12/05, 18:39
Voor de duidelijkheid, ik heb mijn contract beindigd met in achtname van het opzeg termijn en mijn looptijd van het contract.
Mijn contract loopt eind mei af, dan pas ben ik ook weg.

DutchTSE
30/12/05, 18:48
Origineel geplaatst door gsh2
Denk jij daar niet bij na voordat je een contract voor meerdere jaren afsluit? Je hebt namelijk vrij weinig te eisen als het keurig contractueel vaststaat :huh:
het leuke is dat er nooit een meerjarencontract is afgesloten, het contract is gewoon elk jaar verlengt.... Daarnaast staat er ook keurig contracttueel vastgelegd dat ik XX betaal... en niet XX + 1.5 euro

:)
(is overigens niet 'mijn' contract, spreek voor iemand anders, hoewel ik wel binnenkort de kosten op me krijg :p)

LeaseWeb
31/12/05, 10:31
Elke overeenkomst kan worden stopgezet aan het einde van de looptijd. Elke overeenkomst wordt stilzwijgend verlengd indien er geen opzegging is ontvangen.

Indien een prijs niet marktconform is, kan je dit als klant voor de verlengdatum bespreken met onze sales afdeling.

Zoals eerder in deze thread aangegeven hebben wij binnen onze overeenkomst de mogelijkheid om prijsstijgingen door te voeren. Wij hebben een bescheiden stijging doorgevoerd i.v.m. gestegen energiekosten.

crazycoder
31/12/05, 10:52
Origineel geplaatst door DutchTSE

werd hier ook gezegd, doch heb ik mijn twijfels hierbij.... het is tenslotte een eenzijdige wijziging van het contract, willen ze het verhogen dan eis ik in ieder geval dat ik betaal wat ik NU hoor te betalen, en niet wat 1.5 jaar geleden de prijzen waren....

1U + 300 gb voor 100 euro
en op de site heb je 1U + 500 GB voor 79.95

:(
En daar heb je contact over gehad met hun verkoop afdeling?

Als je een bepaald contract heb moet je natuurlijk wel de prijzen van je leverancier(s) in de gaten blijven houden. Wijzigen zij het bedrag wat jij betaal niet als hun prijzen lager worden dan moet je zelf aan de bel trekken. In overleg kunnen zij dan de prijs die jij betaal aanpassen of kan er bij het aflopen een nieuw contract worden gemaakt..

It-Biz
31/12/05, 12:20
Als de prijs wordt verhoogd moet hij meer betalen, als de prijs verlaagd wordt profiteert hij niet mee. Het zou netjes zijn als het beide kanten op werkt. Daarnaast zou ik zelf inderdaad aan de bel trekken.

DutchTSE
01/01/06, 13:48
Origineel geplaatst door It-Biz
Als de prijs wordt verhoogd moet hij meer betalen, als de prijs verlaagd wordt profiteert hij niet mee. Het zou netjes zijn als het beide kanten op werkt. Daarnaast zou ik zelf inderdaad aan de bel trekken.
kijk en dat is het punt waar ik op doel... als ik mijn prijzen verlaag dan komt er ook wat publiciteit bij via een aantal wegen, en profiteren huidige klanten mee. Blijkbaar vind leaseweb het beter als de klanten gewoon de oude prijs betalen, die 1.5 keer zo hoog ligt.

Zal doorgeven dat de betreffende persoon contact opneemt met leaseweb :)