PDA

Bekijk Volledige Versie : Volledig backup



HostServe
11/12/05, 16:52
Hoe maken jullie een volledig backup van je DA server, en het belangrijkste, hoe restore je deze.
DA heeft geloof ik geen restore functie.

Klokke
11/12/05, 17:10
Inderdaad, heb ik deze week nog mogen merken, je moet alles manueel terugzetten. De resellers kunnen wel al hun users backuppen en terugzetten.

HostServe
11/12/05, 19:02
Origineel geplaatst door Klokke
Inderdaad, heb ik deze week nog mogen merken, je moet alles manueel terugzetten. De resellers kunnen wel al hun users backuppen en terugzetten.

Is dit ook te automatiseren, of moet alles via 't web ?

HighFly
12/12/05, 22:22
Wij gebruiken hier BackupPC (staat op sourceforge), deze is oorspronkelijk bedoeld voor PC in een (bedrijfs-)netwerk, maar is heel simpel te gebruiken om je servers te backuppen naar een andere linux server.

Wij backuppen onze 7 servers, elke week full backup en 6 dagen incrementeel, en dat gaat super!
BackupPC werkt met een stoere webbased back end en restoren gaat simpel. Per Server is een gebruiker te maken die alleen zijn eigen server kan benaderen voor eventuele restores.

Groet,
HighFly

jinxedworld
12/12/05, 22:27
Wij draaien het ook, werkt perfect! Onder Debian is het ook erg eenvoudig uit te rollen.

Wij doen alles met de rsync functies van BackupPC. Servers buiten het netwerk draaien we de rsync daemon met de --bwlimit optie om banbreedte te besparen zodat je niet de volledige server dichttrekt.

FransVanNispen
13/12/05, 01:22
Je kunt in de reseller mode een backup maken van het admin account. Daar zitten alle users normaal in. Deze is wel te restoren.

Echter, wel van belang dat je root access hebt bij de restore. We hebben het al eens meegemaakt dat het admin wachtwoord na een restore niet meer werkt.

saban
13/12/05, 14:45
Origineel geplaatst door HighFly
Wij gebruiken hier BackupPC (staat op sourceforge), deze is oorspronkelijk bedoeld voor PC in een (bedrijfs-)netwerk, maar is heel simpel te gebruiken om je servers te backuppen naar een andere linux server.

Wij backuppen onze 7 servers, elke week full backup en 6 dagen incrementeel, en dat gaat super!
BackupPC werkt met een stoere webbased back end en restoren gaat simpel. Per Server is een gebruiker te maken die alleen zijn eigen server kan benaderen voor eventuele restores.

Groet,
HighFly

Ga ik naar zoeken!
Dus het is een kwestie van backuppen en indien je een crash hebt, weer met BackupPC restoren. Handig.

WilloW
13/12/05, 15:22
Wij gebruiken Bacula helemaal geweldig enigste nadeel is dat wij momenteel een mysql database hebben van ruim 3 Gb. Maargoed het werk onwijs goed

bami82
13/12/05, 17:43
Wij gebruiken ook Bacula, erg handig dat het ook onder alle os'en werkt en erg compleet pakket moet ik zeggen http://www.bacula.org/

Wij backuppen daarmee meerdere servers naar 1 Sun Server met een Storedge array.

saban
26/12/05, 13:07
Wat ik me afvraag, WAT backuppen jullie ?
Toch niet heel / ?