PDA

Bekijk Volledige Versie : Incorrecte zone-file bij domeinaliassen



Tha_Wiz
10/12/05, 23:29
Hallo allemaal,

Wanneer ik een domeinnaam aanmaak in Plesk 7.5.4 for Windows dan worden alle DNS instellingen netjes gemaakt. Het SOA record in de zone file ziet er dan bijv. als volgt uit:


@ IN SOA ns1.domain.com. mailadres.domain.com. (
1131534016 ; Serial
14400 ; Refresh
3600 ; Retry
604800 ; Expire
3600) ; Minimum


Niks mis mee dus en alles werkt perfect. Echter wanneer ik nu een domain alias aanmaak voor datzelfde domein, bijv: domeinalias.nl, wordt een nieuwe zone file gemaakt voor dat domein maar met een foutief SOA record. De nameserver wordt daar dan gedefinieerd als domainalias.nl en niet de ns1.domain.com zie hieronder:

@ IN SOA domainalias.nl. mailadres.domain.com. (
1131534016 ; Serial
14400 ; Refresh
3600 ; Retry
604800 ; Expire
3600) ; Minimum

Uiteraard accepteert de SIDN dit niet. Immers de nameserver of uberhaupt het domein domainalias.nl bestaat (nog) niet. Zodra ik dit aanpas handmatig naar ns1.domain.com dan werkt alles direct, echter bij een update van de klant in de DNS (nieuwe subdomain ofzo) dan wordt de dns server in het SOA record automatisch weer naar domainalias.nl gezet.

Nu ben ik geen goeroe met BIND maar ik hoop eigenlijk dat er ergens een template of iets dergelijks staat voor de zone file van zo’n domain alias (wellicht in de MySQL datbase van Plesk). De instellingen in Plesk zijn naar mijn inziens correct omdat immers het hoofddomein perfect wordt aangemaakt en ook direct werkt.

Hebben andere mensen hier ook problemen mee? Of weten jullie een oplossing (behalve dat ik een script ga schrijven dat automatisch controleerd op de SOA records goed staan)?

Alvast bedankt!

Ber|Art
14/12/05, 10:49
Lastig, ik zou het zo niet weten, iemand?

Tha_Wiz
14/12/05, 23:48
Ik heb de vraag ook al een keer aan de support afdeling van ProServe gesteld (zij leverde de Plesk versie), maar ook daar lijken ze het niet te weten...

Maar hebben andere Plesk for Windows gebruikers hier geen last van?