PDA

Bekijk Volledige Versie : Iemand ervaring met het uploaden naar Scarlet?



PatrickD
10/12/05, 18:24
Ik wil een website uploaden naar de webruimte die ik heb bij Scarlet.
Die ruimte is er en is geactiveerd.
Om één of andere reden krijg ik steeds de melding dat de loginnaam niet juist is. Toch is het de naam waarmee ik verbinding maak naar Scarlet, waarmee ik mijn mail opvraag en waarmee ik mijn gegevens kan nazien en instellingen veranderen bij My Scarlet.
Ik heb hetzelfde geprobeerd maar naar webruimte bij een andere provider (dus natuurlijk met andere login en paswoord) en daar lukte het wel.
Ook heb ik proefondervindelijk een aantal zaken opzettelijk verkeerd ingevuld (b.v. zoals FTP Host,...) en toen kreeg ik wel degelijk een ander foutbericht verwijzend naar de juiste fout. Dus er is wel degelijk een probleem met de loginnaam en met niets anders.

Heeft er hier iemand ervaring met Scarlet en kan iemand mij eventueel helpen? Bellen kan ik niet en Scarlet beantwoordt geen mails.

(Uit de uitleg zal misschien wel duidelijk zijn dat ik een leek ben op het gebied van webdesign, hosting, enzovoort...maar dit hoeft geen probleem te vormen om gewoon in te loggen denk ik)

Remigius
10/12/05, 18:30
Ik weet niet hoe het bij Scarlet zit, maar sommige providers hebben als gebruikersnaam voor internet connectie een toevoeging welke je weg moet halen om bijv. de ftp'en.

Als je bijvoorbeeld verbinding maakt via:

gebruikersnaam@provider.nl

kun je proberen het gedeelte @provider.nl weg te halen.

roelp
10/12/05, 18:37
Denk niet dat er hier veel mensen je gaan kunnen helpen.
Fout in gebruikersnaam of wachtwoord, wil ook echt zeggen dat daar iets mis mee is.
Voor zover ik weet, is het voor particuliere klanten (dus geen betalende hostings) uploaden naar home.scarlet.be

en dan met de gebruikersnaam waarmee je kan inloggen op http://mijn.scarlet.be

Indien het hiermee niet lukt, zal je toch hun technische dienst moeten bellen en daar verdere info vragen.

HBCS
10/12/05, 18:40
Onze server: home.scarlet.be


Username : uw gebruikersnaam (zonder @SCARLET).
Opgelet : Tiscali klanten dienen hier hun volledige gebruikersnaam in te vullen, dus met het gedeelte voor én na het @-teken. Ook waar u vroeger inlogde met “gebruikersnaam”, gebruikt u voortaan dus gebruikersnaam@tiscali.be.
Indien u een mailadres hebt van het type @yucom.be of @worldonline.be dient u ook voor uw internetverbinding in te loggen met uw volledige gebruikersnaam van het type gebruikersnaam@yucom.be of gebruikersnaam@worldonline.be. U kan ook inloggen met de gebruikersnaam die u is toegewezen na de overname van Yucom & WorldOnline door Tiscali die van het type yuc-gebruikersnaam@tiscali.be of wol-gebruikersnaam@tiscali.be zal zijn.


Password : het wachtwoord van uw Scarlet abonnement.


Port: 21 (verbindingspoort), deze staat standaard ingesteld bij de meest courante FTP-programma's.


Upload directory: pubwww (upload uw website naar deze map)


Adres: http://home.scarlet.be/~uwgebruikersnaam (vervang hierbij "uwgebruikersnaam"door uw Scarlet gebruikersnaam).



Heeft u nog vragen? Surf naar Mijn Scarlet en contacteer onze Helpdesk


© Scarlet 2005 - Wettelijke vermeldingen en voorwaarden - Partners - Wie is Scarlet?

PatrickD
10/12/05, 19:12
Op de site wordt expliciet vermeld dat "ex-Tiscali-gebruikers" (zoals ik) ook het gedeelte ná de @ moeten invoeren.
Maar ik heb het dan ook wel al geprobeerd zonder.

Uitleg staat te lezen op:
http://www.scarlet.be/residential/nl/support/websites/a120445

PatrickD
10/12/05, 19:14
...bij het plaatsen van mijn antwoord zie ik dat er net nog iemand heeft geantwoord.

Dus ja, over die uitleg gaat het.

Ik heb al geprobeerd mét het gedeelte na de @ en ook zonder, allemaal zonder resultaat.

mind
10/12/05, 19:17
Probeer het eens zonder gebruik te maken van passive ftp (dus gewoon good old ftp). Ik weet bijvoorbeeld dat hetnet kompleet flipt als er passive verbindingen gebruikt worden. Mischien is dat bij scarlet ook zo...

PatrickD
10/12/05, 19:40
"Use Passive FTP" staat niet aangevinkt. Maar ik heb het ook al eens geprobeerd met wel aangevinkt.
Maar uploaden naar webruimte van Skynet, weliswaar met andere login en paswoord natuurlijk, ging wel.

RackDept.com
11/12/05, 21:30
what kind of ftp clients you tried?

UnoriginalKilla
11/12/05, 21:36
Hoezo kun je niet bellen dan? En mails beantwoorden kan even duren natuurlijk.

PatrickD
11/12/05, 21:37
Origineel geplaatst door RackDept.com
what kind of ftp clients you tried?

I'm a rookie and don't understand what you mean. Please explain...

PatrickD
11/12/05, 21:39
Origineel geplaatst door UnoriginalKilla
Hoezo kun je niet bellen dan? En mails beantwoorden kan even duren natuurlijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb wel telefoon natuurlijk.

Maar bij het bellen vraagt Scarlet eerst om een 7-cijferig nummer waarvan ik totaal niet weet waarover ze het hebben.

Ik vermoed dat dit een nummer is dat je pas krijgt als je afzonderlijk bijbetaalt voor support.

UnoriginalKilla
11/12/05, 21:51
Misschien je telefoonnr zonder netnummer (dus zonder 035 of 036 ofzo zeg maar).

PatrickD
11/12/05, 21:58
Bellen gebeurt niet via Scarlet (spaar me daarvan).

midego
11/12/05, 22:07
Beetje dom om meteen hier te vragen als ze een FAQ hebben waar alles precies instaat :S

PatrickD
11/12/05, 22:14
Origineel geplaatst door midego
Beetje dom om meteen hier te vragen als ze een FAQ hebben waar alles precies instaat :S

Als dat zo "dom" is om dat "meteen" hier te vragen weet ik nog niet zo direct, die begrippen zijn vrij rekbaar.

Maar misschien kun jij dan wel de oplossing voor mijn probleem "meteen" uit die FAQ halen als toch alles erin staat?

Als dat lukt geef ik toe "dom" te zijn, afgesproken?

UnoriginalKilla
11/12/05, 22:19
Origineel geplaatst door PatrickD
Bellen gebeurt niet via Scarlet (spaar me daarvan).

Wie zegt dat dat wat uitmaakt? Als je bij hun een dienst besteld dan geef je zoiezo je telefoonnr. op, dus misschien gebruiken ze dat om je gegevens te voorschijn te halen. Misschien moet je eerst maar es dingen gaan proberen voordat je andere dingen probeert :S

PatrickD
12/12/05, 00:11
Origineel geplaatst door UnoriginalKilla
...Als je bij hun een dienst besteld dan geef je zoiezo je telefoonnr. op, dus misschien gebruiken ze dat om je gegevens te voorschijn te halen....


Je gegevens kunnen op een heleboel manieren door hen worden bijgehouden, maar ik vermoed dat via je telefoonnummer niet het meest aangewezen is.
En dan nog zonder netnummer lijkt me wel heel vreemd.
Mijn telefoonnumer, zowel met als zonder netnummer is géén 7-cijferig getal (laat staan "code"). Moet ik dan bij zoiets onaannemelijks als dat het zou je telefoonnummer zijn nog gaan improviseren ook?


Origineel geplaatst door UnoriginalKilla
...Misschien moet je eerst maar es dingen gaan proberen voordat je andere dingen probeert :S

Voordat ik "dingen probeer" (b.v. iets op een forum vragen...) "probeer ik eerst dingen" (zoals b.v. alle informatie van de Scarlet helppagina's goed lezen, al mijn E-mailadressen, zowel in hun geheel als delen ervan, en zelfs de naam van mijn webruimte ingeven als login en mijn paswoorden voor Internettoegang en E-mails veranderen, proberen en dan daarmee proberen toegang te krijgen tot die webruimte, enzovoort, enzovoort,...).
Maar misschien moet dingen proberen eerst gedaan worden en daarna dingen proberen, of gaat het eerst over die ene dingen en dan pas over die andere dingen,...waarmee ik maar wil zeggen dat ik het wel fijn vind dat mensen proberen te helpen maar dit toch enigszins een nietszeggend antwoord vind.

PatrickD
15/12/05, 21:06
Ik heb nu eindelijk iemand van Scarlet aan de telefoon kunnen krijgen (meestal enkel urenlang wachtmuziek en mails worden gewoonweg niet beantwoord).
Deze heeft het eens nagezien en kan ook niet op die webruimte. Volgens hem is er "toch iets mis" en dat gaan ze nu uitzoeken...

PatrickD
15/12/05, 21:49
Origineel geplaatst door midego
Beetje dom om meteen hier te vragen als ze een FAQ hebben waar alles precies instaat :S

Het staat er niet in maar het is een nummer dat op je factuur staat.

Dus niet in de FAQ en niet op My Scarlet (waar je normaal gezien al je gegevens kunt terugvinden).

En mijn facturen worden mij niet toegestuurd via de post. Ik krijg alle gegevens per mail en de factuur zit dan erbij in bijlage.
Op zo'n bijlage kon ik dat terugvinden als "klantnummer".
Aan de telefoon wordt gezegd om je "7-cijferige code" in te toetsen...

Was dat dan zo "dom"van mij?...

Aecius
16/12/05, 14:43
Bij Scarlet is altijd wel iets mis, is mijn ervaring. Ze weten zelf ook niet hoe het zit. Typisch een bedrijf dat veel te snel gegroeit is. Ze waren (en zijn) er nog lang niet klaar voor.

En als ze zeggen terug te bellen, reken er maar niet op.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt