PDA

Bekijk Volledige Versie : vraagprijs bannerruimte



ijskar
10/12/05, 14:35
Hoi,
Ik ben benaderd door een bedrijf of ze mochten adverteren op mijn site. Nu vroeg ik me af wat voor bedrag minimaal en maximaal ik zou moeten vragen. Ik zal een paar gegevens opnoemen:

unieke bezoekers per dag: kleine 400

Banner is goed te zien naast de logo van de website en bij iedere click zichtbaar. Geen roulerende banner.

zeer selectieve doelgroep die uiterst interessant is voor het bedrijf. andere mensen hebben er eigenlijk niets te zoeken. (vandaar ook de benadering van hun kant)

Alvast bedankt

Zenda
10/12/05, 14:45
Ik denk dat € 25,- per maand redelijk is.

rq
10/12/05, 15:48
Origineel geplaatst door Zenda
Ik denk dat € 25,- per maand redelijk is.
Of het tienvoud, afhankelijk van het onderwerp.

Je zou tijdelijk AdSense kunnen draaien voor een indicatie van de waarde.

buysman
10/12/05, 16:46
Klinkt lullig, maar ik zou kijken wat voor bedrijf het is. Een bedrijf om de hoek heeft nu eenmaal minder te besteden dan een grote multinational.

Ik zag niet dat voor elke adverteerder een andere prijs gevonden moet worden, geld voor dit specefieke geval.

Tha_Wiz
10/12/05, 22:41
Er zijn verschillende bannermodellen bedenkbaar, je praat nu over een vast bedrag per maand (ongeacht het aantal pageviews) maar je zou natuurlijk ook per click of per pageview kunnen afrekenen (dit is wel complexer) of een combinatie.

In het verleden heb ik verschillende virtual communities gebouwd over uiteenlopende gebeieden (van road construction tot parking tot specifieke medische aandoeningen). De mensen die op die VC kwamen waren allemaal 100% bezig met dat onderwerp vanuit hun beroep. Gemiddeld had zo'n virtual community 500 tot 1000 leden wereldwijd en dus geen extreme aantal pageviews. De bannerprijzen waren echter hoog, maar iedere bezoeker was dan ook precies de doelgroep voor de betreffende promotie. Dat is heel wat waard natuurlijk... (wellicht is dat ook bij jou het geval).

Daarnaast zou ik goed nadenken wat je wil aanbieden. Een vast plek naast het logo kun je immers maar 1x verkopen en wellicht zijn er later meerdere geinteresseerde. Ik zou dus eerder denk aan een minimaal tijd dat de banner zichtbaar is (bijv. per minuut iets van 10 seconden of een minimaal aantal pageviews). Omdat je dan nog geen andere banners hebt is dit extra voordeel voor je bannerklant, maar het geeft je wel de mogelijkheid in de toekomst meerdere banners op te nemen en nog meer te verdienen.