PDA

Bekijk Volledige Versie : 10 uur reactietijd



veenman
10/12/05, 03:01
Op marketingfacts lees ik het volgende: (http://www.mediafact.nl/comments.php?id=10765_0_1_0_C)

Flexservers.nl Gold Support: reactietijd 10 uur
Ik heb het afgelopen jaar steeds vaker problemen met mijn dedicated servers bij Flexservers.nl. En ben daarom al een paar keer aan het rondneuzen geweest, op zoek naar een andere aanbieder van dedicated servers met flink wat (1000 GB/mnd) goedkope (< €100) bandbreedte.

[Plaatje]

Wat Flexservers.nl me gisteren flikte heeft bij mij de knoop doorgehakt: het herstarten van een vastgelopen server kostte mij maar liefst acht 'ticket' e-mails, zes telefoontjes met hun supportlijn, twee SMS-jes en tien uur geduld. Echt absoluut onacceptabel...

Wie van jullie kan mij een (paar) goede aanbeveling(en) doen met betrekking tot het huren van dedicated servers? En met welke aanbieder(s) - naast Flexservers.nl - moet ik absoluut niet in zee gaan?
Wat vinden jullie hier van?
(Daarnaast is de schrijver van het artikel zoals te lezen valt haastig opzoek naar een nieuwe dedicated leverancier, gezien hij een van de loggers op marketingfacts is kan het een goede referentie zijn die wellicht ook nog enige free publicity kan opleveren ;-))

Johan P
10/12/05, 09:21
Overdreven gedrag? Onnodig tickets aanmaken, onnodig veel / vaak contact zoeken. Hij doet er beter aan een SLA af te sluiten waarin staat dat problemen in 4 uur moeten worden opgelost of iets dergelijks.

dopi84
10/12/05, 09:41
Ik vind ze nog duur
http://www.flexservers.nl/dedicated-server-linux.php#server_XXL

Daarvoor heb je bij een andere partij (ook hier op het forum)
een Dual Opteron 246 met 1TB traffic.

crazycoder
10/12/05, 09:44
uuuuh Johan P.. heb jij het artikel wel goed gelezen.. de klager had een gold support contract.

Nu weet ik niet wat gold inhoud, maar het zou m.i. zeker geen 10 uur mogen duren om deze te herstarten. Of er moet iets met de server aan de hand zijn geweest, maar zelfs dan is 10 uur vrij lang.

Vraag ik mezelf wel af waarom klager dan de "powerswitch" niet heeft gebruikt..

Ik zie overigens op de site van flexservers zo snel niet wat de minimale tijd is waar binnen zij een oplossing moeten hebben gevonden/gerealiseerd..

Triloxigen
10/12/05, 11:25
Ligt aan het contract, als het contract 10 uur omschrijft dan is Flexservers gewoon volgens de regels bezig.

eMiz0r
10/12/05, 11:26
Origineel geplaatst door dopi84
Ik vind ze nog duur
http://www.flexservers.nl/dedicated-server-linux.php#server_XXL

Daarvoor heb je bij een andere partij (ook hier op het forum)
een Dual Opteron 246 met 1TB traffic.

En die komen dan ook in de problemen met de recente prijsverhogingen in verband met de stroomvoorziening ;)

Flexservers hanteert prima marktconforme prijzen. Het is uiteraard aan jezelf of je dedicated servers wil afnemen van een bedrijf dat eventueel financieel zwak staat en bij de eerste beste klapper onderuit gaat.

Swiftway-UK
10/12/05, 11:27
In tegenstelling tot wat de meeste mensen schijnen te denken, is het gebruik van een powerswitch (ofwel keihard stroom eraf en er weer op) een last resort oplossing.

Het is absoluut het laatste redmiddel, niet het eerste waar je aan moet denken als er iets misgaat.

Verder moet je natuurlijk altijd bekijken wat "gold level" SLA inhoudelijk betekent, een naampje is snel gegeven;)

crazycoder
10/12/05, 12:50
Origineel geplaatst door Swiftway-UK
In tegenstelling tot wat de meeste mensen schijnen te denken, is het gebruik van een powerswitch (ofwel keihard stroom eraf en er weer op) een last resort oplossing.

Het is absoluut het laatste redmiddel, niet het eerste waar je aan moet denken als er iets misgaat.

Verder moet je natuurlijk altijd bekijken wat "gold level" SLA inhoudelijk betekent, een naampje is snel gegeven;)
Tja, als een server echt op een ongelofelijke manier hangt dan is een powerswitch een optie. Zelf heb ik het de laatste 4 jaar misschien 2 keer gebruikt.

Als je een naam als "gold" aan iets geef wek je daarmee in ieder geval een bepaalde verwachting. Het moge duidelijk zijn dat wat bij de een gold heet bij de ander nog niet als oud ijzer wordt gezien :)
Hoe dan ook, de omschrijving van "gold" heb ik gelezen. Zal hier niet op de details in gaan, maar ik was in ieder geval niet bepaald onder de indruk.

DiedX
10/12/05, 19:56
Even een korte tekst en uitleg vanuit mij,

de server waar we het nu over hebben was GEEN dedicated, maar een VPS. De hardwarenode heeft een tik gekregen, en is blijven hangen bij de boot van deze ene VPS (DDS). De VPS was gelockt, waardoor Virtuozzo 'm niet schopte.

Helaas werd deze VPS niet gemonitort, waardoor deze situatie ontstond. Klant is op de hoogte gesteld, en we hebben een compensatie aangeboden.