PDA

Bekijk Volledige Versie : (.EU) Meerdere registrars op 1 adres???



HighFly
08/12/05, 18:50
Hoi Collega's,

Nou zit ik vandaag eens in de deelnemerslijst van Eurid.eu te kijken en valt mij op dat er een groot aantal VOF bedrijven zijn ingeschreven op dezelfde adressen, voorbeeld:

Vof Airnet Ooij Netherlands
Vof Earthnet Ooij Netherlands
Vof Meesweb Ooij Netherlands
Vof Moonnet Ooij Netherlands
Vof Sunnet Ooij Netherlands
Vof Vinkweb Ooij Netherlands
Vof Zwaluwweb Ooij Netherlands
Allemaal: Kerkdijk 6 6576 CE Ooij

Ook nog een aantal met Toernooiveld 222, 6525 EC Nijmegen (Ik noem geen namen, maar hier zit een collega van ons!)

Zelf kijken? http://list.eurid.eu/registrars/SearchAlphabetical.htm?letter=v

Wie weet wat de achterliggende gedachte is? :huh:
Groet,
HighFly

WilloW
08/12/05, 18:52
Moet je na gaan hoeveel geld er in gepompt word/is

JayvD
08/12/05, 18:53
Misschien bedrijf met meerdere handelsnamen?

WilloW
08/12/05, 18:54
gisteren hier om 11 uur in 3 minuten tijd erg veel geld erdoor gegaan..

HighFly
08/12/05, 18:55
Nou Willow,

Daar had ik nog niet eens over nagedacht, in dat geval ik al gauw 100K Euries, niet geteld, dus hang mij er niet aan op.

Namen registreren, hopen dat ze ze krijgen, als ze ze hebben, dan laten ploffen?
Nee toch, hoe dan ook ik zeg: :huh:, ik niet snap niet.

EDIT: 100K euries is inschrijfgeld, 10K per bedrijf.

Stewie
08/12/05, 19:41
Een VOF laten ploffen? Hoe wil je dat doen?

joriz
08/12/05, 22:44
Toevallig zit op dit adres ook bedrijf X BV die diverse domeinen en sites heeft.

Denk dat dit echt gaat om deze domeinen maar ik snap niet dat je dit zo doet want het kost zeker heel veel geld om dit allemaal vast te leggen en dit zijn niet bepaald de meest waardevolle namen.

Het valt me op dat vele bedrijven nu een hype maken rond eu-domeinen. Maar of ze ook veel gaan gebruikt worden en dat bedrijven niet liever een .nl of .com hebben vraag ik me nog wel af. Volgensmij wordt .eu meer zo'n domeinnaam (zoals .nu) voor als .com en .nl al door een ander bedrijf/particulier is geregistreerd.

ensermo
09/12/05, 00:04
Sorry maar ik kan echt niet begrijpen wat de groote .eu hype is. Misschien komt het omdat ik veel buitenlandse klanten hebben maar ik heb echt van maar drie klanten de vraag gehad of we .eu gaan registreren en toen ik de procedure, kosten en manier van registreren (fases) uigegeld had, hebben ze alle drie maar gekozen om te wachten en geen moeite erin te steken. (en ik heb het over bedrijven die ook in Europa handel doen.)

Echter ik zie heeeeel veel hype rond de .eu domein.

offtopic. Weten we al wie sex.eu heeft gekregen? ??

maxnet
09/12/05, 03:58
Origineel geplaatst door HighFly
Daar had ik nog niet eens over nagedacht, in dat geval ik al gauw 100K Euries, niet geteld, dus hang mij er niet aan op.


Het is een VOORSCHOT van 10k per registrar, geen inschrijfgeld.
Het geld krijg je terug als je ophoud met registrar zijn.
Per saldo hebben ze dus welliswaar een lening van een ton nodig, maar zijn de kosten zelf vrij laag.

Gezien een enkele registrar een maximaal aantal aanvragen per seconde kan en mag indienen, heeft het nut meerdere keren registrar te worden.

Michel2k
09/12/05, 06:09
die in nijmegen en in ooij staan met elkaar in verband. zie blixem.nl

wonko
09/12/05, 09:26
Dat is gewoon om bij de sunrise zoveel mogelijk transacties te kunnen doen (er is een limiet van 1 SYN packet per seconde per IP, en elke agent kan 5 IP's opgeven). Later zullen deze vermoedelijk verhandeld worden, en zullen de nevenbedrijven ophouden te bestaan.

Op de EU roadshow werd een vraag in die richting gesteld, en Eurid antwoordde dat het perfect legaal was om meerdere malen agent te worden (ik dacht zelfs dat ze suggereerden dat je het zelfs meerdere malen met dezelfde agent kon worden, en nevenbedrijven dus niet nodig waren...). En je hebt er inderdaad tijdelijk een hoop geld voor nodig, maar het geld is 100% recupereerbaar (ofwel betaalt klant zijn factuur, en heb je winst, ofwel vraag je het terug van Eurid als je je contract opzegt). Zie het als een investering...