PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe pc kast



klasje.be
07/12/05, 20:34
Beste leden,

Begin situatie:
Pentium 1,2 gig, 512 MB, aantal hd's

Aankoop:
Nieuwe pc kast (met mooi temperatuur schermpje vanvoor) + nieuwe voeding

Acties:
Moederbord, kaarten en harde schijven overgezet naar de nieuwe pc

Probleem:
Als ik de power knop induw gebeurt er niets, geen coolers, die werken, geen lichtjes, doodse stilte.
De voeding getest op andere pc: werkt!
Andere startknop gebruikt van andere kast op de nieuwe voeding: werkt niet!
Andere startknop gebruikt van andere kast met oude voeding: werkt!

Dus de nieuwe voeding werkt op een andere pc, maar niet op mijn pc.
Hoe kan het dat enkel de oude voeding + de oude startknop die pc nog kunnen doen opstarten, en dat andere combinaties niet werken?

Iemand enig idee hoe deze rare situatie verholpen wordt?

Bedankt!

Ps: het is een kast van het merk Deluxe.

clownyenator
07/12/05, 20:51
Origineel geplaatst door klasje.be
Beste leden,

Begin situatie:
Pentium 1,2 gig, 512 MB, aantal hd's

Aankoop:
Nieuwe pc kast (met mooi temperatuur schermpje vanvoor) + nieuwe voeding

Acties:
Moederbord, kaarten en harde schijven overgezet naar de nieuwe pc

Probleem:
Als ik de power knop induw gebeurt er niets, geen coolers, die werken, geen lichtjes, doodse stilte.
De voeding getest op andere pc: werkt!
Andere startknop gebruikt van andere kast op de nieuwe voeding: werkt niet!
Andere startknop gebruikt van andere kast met oude voeding: werkt!

Dus de nieuwe voeding werkt op een andere pc, maar niet op mijn pc.
Hoe kan het dat enkel de oude voeding + de oude startknop die pc nog kunnen doen opstarten, en dat andere combinaties niet werken?

Iemand enig idee hoe deze rare situatie verholpen wordt?

Bedankt!

Ps: het is een kast van het merk Deluxe.

pak je kast op....
ren naar de computerwinkel waar je eea hebt gekocht ... en klaar :-)

EWS
07/12/05, 20:56
Foutje op je moederbord misschien, heb je ATX?

Beetje onbekend probleem voor mij, ik zou inderdaad ook zeggen laat je moederbord nakijken in een computerwinkel.

klasje.be
07/12/05, 21:01
Ja, het is een moederbord met ATX
Een K7T266 pro MSI

Computer winkel is een lastige optie, aangezien ik de computer dan 2 weken ofzo kwijt ben + die winkel ligt aan de andere kant van Belgiƫ :(
(Gekocht op een computer beurs)

Nog mogelijkheden?

MMaI
07/12/05, 21:34
vraagje, heb je het miniscule kleine stekkertje van de schakelaar van de kast misschien verkeerdom aangesloten op je mobo?
verder gewoon dingen elimineren, alles los behalve 1hdd 1 bankje geheugen alle extra usb + pci kaarten eruit, extra dingen als voedingsleds etc. bios reset en dna kijken of je er achter kan komen

klasje.be
07/12/05, 21:48
Heb dat stekkertje al vele keren terug aangesloten, alles al uitgetrokken maar nog steeds geen electriciteit in de kast.

NDIS
08/12/05, 19:18
heb je die stekkertjes er allemaal goed op het moederbord geplaatst :D
als het goed zit staat er wel uitleg over in het moederbord boekje.

Is dit niet het geval moet je even op de site zoeken van het moederbord denk ik

klasje.be
08/12/05, 20:02
Alle ministekkertjes heb ik ingestoken zoals beschreven in het boekje dat bij het moederbord zit... :(

Met de nieuwe voeding doet hij niets (geen enkel lichtje)
Met de oude voeding start de pc meteen op als de elektriciteit aangezet wordt. (dit zou ook niet mogen, moet toch eerst op de startknop duwen normaal?)

Nochtans werkt de nieuwe voeding wel in een andere pc...

Ik zou dus denken dat het aan de voeding zou moeten liggen in combinatie met dat moederbord, maar normaal is zo'n voeding toch universeel? :-s

Nog ideetjes? :(

Mark17
08/12/05, 20:23
Origineel geplaatst door klasje.be
Met de oude voeding start de pc meteen op als de elektriciteit aangezet wordt. (dit zou ook niet mogen, moet toch eerst op de startknop duwen normaal?)

dit hangt af van de instellingen, ik heb het in de bios zo staan dat als hij stroom krijgt dat hij aan moet gaan.

advies: maak een paar foto's van hoe je alles aangesloten hebt en omschrijf het probleem op het forum van msi (mijn ervaring is dat er zeer goede antwoorden komen!). daarnaast lijkt het inderdaad een voeding/moederbord probleem. hierover moet de fabrikant/importeur/verkoper meer kunnen aangeven.

klasje.be
08/12/05, 21:18
Wie kan dit uitleggen?

Ik zet alles in de oude kast, ik sluit alles minimaal aan: de pc werkt
ik zet alles LETTERLIJK over, van aansluitingen en insteek plaatsen in de nieuwe kast: het werkt niet, niets krijgt elektriciteit! :|

Dus ik verander enkel het ijzeren omhulsel van de computer en het werkt niet meer :|
De nieuwe startknop en koelers werken allemaal in de oude kast!
Het ligt dus ENKEL aan het ijzeren omhulsel.Moet er soms een aarding zijn, of moet het moederbord vastgevezen zijn of contact maken met de kast ergens of ...???? :|

Dit is echt een spook-probleem!

Sander-
08/12/05, 21:40
Je hebt toch wel afstandsbusjes gebruikt bij het plaatsen van je mobo?

JayvD
08/12/05, 21:48
Heb het ook weleens gehad, een of andere manier maakte moederbord kortsluiten rubbere ringetjes geplaatst tussen de schroeven en het werkte gewoon. :)

klasje.be
08/12/05, 23:01
Mijn vader had het moederbord geplaatst zonder de afstandsbusjes.
We kwamen er net achter op hetzelfde moment dat je dit postte ;-)
Wet van Murphy: als er iets fout kan lopen, dan doet het dit ook :-p

Wel raar dat de oude voeding wel werkte zonder de afstandsbusjes, maar de nieuwe niet. Hopelijk betekend dit dat de nieuwe voeding beter is ;-) Allesinds zeker gevoeliger.


Nogmaals allemaal bedankt voor jullie hulp!

En even zodat de nieuwelingen onder ons het ook weten:
Afstandbusjes zijn kleine vijsjes die er voor zorgen dat het moederbord de computer kast niet overal aanraakt, maar enkel op bepaalde plaatsen! Deze afstandbusjes bevinden zich onder het moederbord.


BEDANKT!

Ps: er zaten al rubbere ringetjes tussen, maar blijkbaar maakte het moederbord (mobo) ook op andere plaatsen contact, waardoor er kortsluiting optrad.