PDA

Bekijk Volledige Versie : Boekhouding software



godyn
07/12/05, 14:04
Iemand een idee waar ik gratis een goeie boekhouding software kan halen die toch gemakkelijk aanpasbaar is (landsinstellingen, BTW uitzonderingen, achtergrond of template...)
Of bestaat dat enkel betalend? (bv. Popsy in België)

svbeek
07/12/05, 14:08
Als je een kleine boekhouding hebt kun je prima af met excel. Sommige boekhouders bevelen dit zelfs aan voor een klein bedrijfje, om het boekhouden lekker simpel te houden.

B4rr13
07/12/05, 14:44
inderdaad, mijn vader is accountant en geeft een voorgemaakt excell mee met nieuwe klanten in sommige gevallen, zoals svbeek al zei, om het lekker simpel te houden

godyn
07/12/05, 15:14
ik heb een eigen systeempje in filemaker momenteel. Voldoet ruimschoots aan de verwachting.
Maar de nood naar iets overzichtelijker is.
Zo zouden bv. statistieken, jaarlijks en driemaandelijks overzicht enz,...
zeer handig zijn

Pinocchi
07/12/05, 16:57
Ik weet het niet helemaal meer zeker, maar volgens mij is hier ook al een keer een topic over geweest waarna iemand een wat uitgebreider excel bestandje online heeft geplaatst.

zoals gezegd weet het niet zeker meer, maar het is het zoeken waard.

Mark17
08/12/05, 01:16
kun je scripten? zo ja kun je zelf toch ook wat in elkaar zetten met php en mysql lijkt mij. dit draai je op een computer die niet verbonden is met het internet en wel apache/php/mysql heeft en backup je op cd/dvd en het is zeer veilig allemaal.

saban
08/12/05, 10:17
Origineel geplaatst door Mark17
kun je scripten? zo ja kun je zelf toch ook wat in elkaar zetten met php en mysql lijkt mij. dit draai je op een computer die niet verbonden is met het internet en wel apache/php/mysql heeft en backup je op cd/dvd en het is zeer veilig allemaal.

Niet iedereen weet wat boekhouden inhoud.
Wat mag je waarvan aftrekken bijvoorbeeld.

B4rr13
08/12/05, 10:57
kun je best eens ff langsgaan bij een boekhouder/accountant voor een afspraakje, zo is het niet echt een doen via een forumpje je boekhouding op orde gaan stellen

Mark17
08/12/05, 14:50
hij maakt al gebruik van een boekhoud methode, deze zou hij dan inhoudelijk kunnen gebruiken voor wat mag en wat niet mag.