PDA

Bekijk Volledige Versie : Automatisering slechte betalers - BETA testers gezocht



linugen
06/12/05, 22:39
Hallo

Een tijdje geleden zijn we begonnen met de automatisering van het contacteren van onze slecht betalende klanten. Aangezien dit meestal een tijdrovende en frustrerende zaak is wilden we het niet langer zelf doen.

Dit systeem, dat we nu reeds enkele maanden zelf gebruiken, blijkt zo succesvol dat we hebben besloten om het ook aan te bieden aan andere KMO's. Pingpay, zo heet de nieuwe dienst, laat KMO's toe om hun debiteuren automatisch te contacteren via telefoon, fax, e-mail, sms of brief en dit op regelmatige tijdstippen.

De website is klaar en we zijn nu op zoek naar beta-testers die de dienst voor ons willen testen. Meer informatie over Pingpay kan je terugvinden op www.pingpay.com.

Als je de service mee wil testen kan je je inschrijven op:

http://www.pingpay.com/betasignup.php

Je krijgt dan 25 Euro krediet gratis. Graag horen we je opmerkingen of suggesties voor deze nieuwe service. Ken je andere geintereseerden? Stuur deze post gerust door. Let op, je kan enkel inschrijven via de URL hierboven, (nog) niet via de signup pagina op de site zelf.

Santario
08/12/05, 00:21
Ik ga me morgen zeker even aanmelden :)

Mark17
08/12/05, 01:20
ik ga hem morgen testen (sorry ik wil nu eenmaal dingen vinden die beter/anders kunnen).

mitedo
17/12/05, 12:56
zeer interessante methode...

veel succes!

AlfaHosting
17/12/05, 13:12
Ik vind het op zich wel de moeite waard om het eens te bekijken. Ik ga me ook aanmelden.

AlfaHosting
17/12/05, 13:20
Eerste opmerking ... als ik een logo wil uploaden (in JPG formaat) gaaft deze steeds aan : "Het doorgestuurde bestand is geen .jpg bestand. Enkel .jpg bestanden worden ondersteund."

AlfaHosting
17/12/05, 13:30
Ik heb het ondertussen al even bekeken.

Het systeem ziet er erg gebruiksvriendelijk en overzichtelijk uit.

Ik heb ondertussen enkele notificatie's aangemaakt als test. Wat het resultaat daarvan is moet ik nog even afwachten.

Enig minpuntje dat ik voorlopig zie is dat men reeds een vaste kost moet betalen voor elk factuur dat men ingeeft. Dit is een beetje een handicap omdat je zo ook moet betalen voor een aantal facturen die niet geind gaan worden. Stel je geeft 10 facturen in en door PINGPAY betalen 2 klanten je factuur heb je wel voor 10 facturen de vaste kost moeten betalen wat denk ik een nadeel is en een beperking bij het gebruik.

Misschien beter een iets hogere vaste kost aanrekenen voor de notificatie's zou beter zijn.

Keenondots
17/12/05, 18:32
Heb geen mail na inschrijving ontvangen omdat het sender address niet gechecked kon worden:

NOQUEUE: reject: RCPT from
unknown[217.22.58.35]: 450
<apache@fry.linugen.com>: Sender
address rejected: unverified address: connect
to smtp.linugen.com[217.22.58.35]:
Connection refused;
from=<apache@fry.linugen.com> to
=<finance@keenondots.com> proto=ESMTP
helo=<fry.linugen.com>
Heb dan maar even een access rule gemaakt en hoop dat hij zo binnenkomt...

Ber|Art
17/12/05, 18:36
Pingpay, zo heet de nieuwe dienstWat is het verschil met bijvoorbeeld ModernBill waar de automatisering van het contacteren van slecht betalende klanten (via e-mail) al in zit verwerkt?

linugen
20/12/05, 01:35
@Mario
We hebben een aantal aanpassingen gedaan aan de code voor het controleren van de bestanden. Normaal gezien zou het geen probleem meer mogen zijn om bepaalde JPG's up te loaden.
Wat de prijsstelling betreft, dit is zeker nog niet definitief en we bekijken verschillende mogelijkheden. Een (lage) kost per factuur lijkt ons realistisch, gezien je bij incasso bureau's dikwijls tot 7% van het factuurbedrag betaald.

@Keenondots
Dit is ondertussen aangepast. Mocht je hetzelfde probleem nog opmerken bij notificaties via e-mail mag je steeds iets laten weten.

@BerArt
Ik ken ModernBill niet, maar Pingpay gaat veel verder dan notificaties versturen via e-mail. Ook notificaties via fax, sms, brief en zelfs telefonisch zijn mogelijk. De impact van een telefoontje naar een slechte betaler ligt aanzienlijk hoger dan een e-mail.

Alvast bedankt aan de verschillende beta-testers voor de input!

XBL
20/12/05, 07:29
Eén groot nadeel is, volgens mij, dat ik alle facturen en dergelijke handmatig in het systeem moet zetten. Ik heb het nog niet nader bekeken, maar volgens mij beschikt het script niet over een API waardoor ik automatisch facturen in het systeem kan schoppen.

Hierdoor is het totaal niet interessant, omdat ik dan voor elke klant net zoveel werk erin moet steken als het controleren van de betalingen (wat slechts een paar klikjes is op dit moment (maar liever automatisch gaat)).

Excuses als ik het verkeerd heb met bovenstaande.

Jochem

linugen
20/12/05, 09:54
Het is de bedoeling dat er ook een API komt en de mogelijkheid om je klantenbestand en openstaande facturen te importeren via CSV zodat de workload inderdaad minder wordt.

AlfaHosting
20/12/05, 15:01
Origineel geplaatst door linugen
@Mario
We hebben een aantal aanpassingen gedaan aan de code voor het controleren van de bestanden. Normaal gezien zou het geen probleem meer mogen zijn om bepaalde JPG's up te loaden.
Wat de prijsstelling betreft, dit is zeker nog niet definitief en we bekijken verschillende mogelijkheden. Een (lage) kost per factuur lijkt ons realistisch, gezien je bij incasso bureau's dikwijls tot 7% van het factuurbedrag betaald.


Daar kan je een punt hebben, alhoewel er ook zijn die werken volgens het no cure - no pay systeem.

Nog wat punten :

- Mails en faxen worden verstuurd met enkel de bedrijfsnaam en een emailadres. Beter zou zijn dat de volledige gegevens van de hoster er op komen bv. adres, btw nummer, bank rek. nummers enz ...

- Er zouden soorten aanmaninigen moeten komen waaruit je kan kiezen of waar een logische volgorde in zit ... 1- zachte aanmaning .. 2 - harde aanmaning .. 3- laatste aanmaning voor men dit uit handen geeft aan deurwaarder of incasso.

linugen
01/02/06, 01:19
- Mails en faxen worden verstuurd met enkel de bedrijfsnaam en een emailadres. Beter zou zijn dat de volledige gegevens van de hoster er op komen bv. adres, btw nummer, bank rek. nummers enz ...

Dit is ondertussen voorzien voor e-mails, faxen en brieven. Je kan je banknummer, IBAN en Swift (BIC) codes ingeven via de webinterface. Ze worden dan automatisch mee opgenomen.

Het versturen van franstalige notificaties is nu ook voor 100% ondersteund. Pingpay biedt daarmee ondersteuning voor Nederlands, Frans en Engels.

Opmerkingen en suggesties steeds welkom!

Keenondots
01/02/06, 02:07
Het wijzigen van de landcode van het BTW nummer verloopt niet goed lijkt het. Er staat nu altijd BE.

linugen
28/02/06, 23:52
De meeste bugs zijn intussen verwijderd, en iedereen kan nu inschrijven via de website (http://www.pingpay.com/). Het is nu ook mogelijk om krediet te kopen, via Paypal. In de toekomst zullen ook andere betaalmethoden geaccepteerd worden.

Ik stel voor dat de geinteresseerden deze discussie voortzetten op ons forum (http://www.pingpay.com/forum/).