PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe veel slot's /server's



Ghezus
06/12/05, 17:11
Ik zit een beetje onderzoek te doen op geld sparen met mijn gameserver's. Ik huur op het moment één server, maar zit er aan te denken om een Dedicated te leasen en daar dan een aantal server op te draaien. Hoeveel slot's Counter Strike Source/Hl2dm server kan ik op deze box draaien? :

* AMD Athlon 64 3500+

* 2.048 MB DDR-RAM

* 2 x 120 GB Harddrive (RAID1)

* 100mbit

Wido
06/12/05, 18:02
Zoek eens op het forum, staat zo veel over op dit forum.

kristoff
06/12/05, 18:26
het is gewoon een kwestie van proberen je zal zelf wel merken dat wanneer je last begint te krijgen van "lag".

mvg
Kristoff

Mark17
06/12/05, 19:25
enkel de server hardware/software bepaald niet alles, het netwerk bepaald ook gedeeltelijk hoeveel slots er op een server kunnen. testen is over het algemeen het beste om zekerheid te krijgen.

host14
15/12/05, 20:22
kortom: er tellen meer factoren mee

_arno_
15/12/05, 20:56
kunnen de gamehosters het misschien geen mooie faq van maken?
deze vragen komen zo vaak langs?
Ik heb hier helaas de kennis niet van ;)

Mark17
15/12/05, 21:06
Origineel geplaatst door _arno_
kunnen de gamehosters het misschien geen mooie faq van maken?
deze vragen komen zo vaak langs?
Ik heb hier helaas de kennis niet van ;)

er zijn geen standaard antwoorden, het netwerk is ook zeer belangrijk ervoor.

Stewie
15/12/05, 23:40
Origineel geplaatst door Mark17


er zijn geen standaard antwoorden, het netwerk is ook zeer belangrijk ervoor. Welke invloed heeft het netwerk dan volgens jou op het aantal sloten per server?

@TS: ik zou zeggen: 60 tot 70, test het zelf even uit :)

Burnout
16/12/05, 10:29
Origineel geplaatst door gsh2
Welke invloed heeft het netwerk dan volgens jou op het aantal sloten per server?

@TS: ik zou zeggen: 60 tot 70, test het zelf even uit :)
Ze willen waarschijnlijk ook servers met een hoger fps, dan kom je _zeker_ niet aan 60 slots. Het valt ook te zien hoeveel sloten per server je wilt.

Als er teveel traagheid is aan de netwerkkant, vertraagt dat de werking van de server, dus minder slots.

djalken
16/12/05, 10:35
gewoon proberen..... testen, testen en nog eens testen ;) denk je dat hosters standaard hebben liggen dat bij config X Y aantal slots kunnen draaien...... het is gewoon aftasten op het moment dat je draait :)

xYnta
16/12/05, 11:03
Is geheel afhankelijk van je configuratie, games en besturingssysteem. Je moet maar even de zoek functie uitproberen want ik heb alleen de afgelopen maand al tientallen topics gezien.