PDA

Bekijk Volledige Versie : UMTS laptop IP-adres



remko
05/12/05, 15:35
Gegroet,

Heeft iemand enig idee of het IP-adres van een persoon die middels UMTS met zijn laptop op internet gaat vast staat? En zo nee, van wie hangt het af? Wordt het lokaal bepaald of is dat instelling van UMTS provider?

(sorry, weet bijzonder weinig van UMTS af)

lifeforms
05/12/05, 15:50
Afhankelijk van de provider, maar het zal wel dynamisch zijn, met GPRS van T-mobile en Telfort had ik in ieder geval altijd een dynamisch ip :'(

Het werkt net zoals een inbelverbinding, de provider deelt je een ip uit volgens hun policy.

remko
05/12/05, 15:54
was ik al bang voor... :(

faisj
05/12/05, 15:56
Ik zit te denken om een extra UMTS kaart
te kopen.

Welke provider raden jullie aan?
(en waarom)

blaaat
06/12/05, 16:18
Origineel geplaatst door faisj
Ik zit te denken om een extra UMTS kaart
te kopen.

Welke provider raden jullie aan?
(en waarom)

Telfort Edge misschien iets,
Wat langzamer... maar stuk goedkoper en werkt ook op 'top'-snelheid buiten de randstad

JayvD
06/12/05, 16:54
Vodafone kan der mee door :)

djalken
06/12/05, 18:41
ik gebruik telfort edge op mn laptop via mn gsm (gsm als modem) en is opzich best een aardige snelheid en overal bereik waar t netwerk van telfort is :) dus geen afhankelijkheid van umts dekking (al lijkt t me een slim idee van kpn om umts te bieden en in de gebieden waar ze t niet hebben telfort edge te gebruiken, aangezien telfort tegenwoordig van kpn is moet dat wel kunnen ;))

mihosnet
06/12/05, 18:53
Telfort Edge is aan te raden (goede prijs/kwaliteit verhouding). Wel een dynamisch IP adres.

blaaat
06/12/05, 20:27
Origineel geplaatst door mihosnet
Telfort Edge is aan te raden (goede prijs/kwaliteit verhouding). Wel een dynamisch IP adres.

Hoe is de snelheid bij beweging? In Auto/Trein ed. tot welke snelheid is het te doen, ja ik gebruik veel snelheden


Iemand trouwens intresse in een laptop...
aangezien ik alleen Edge wil van Telfort/Postbank actie? kunne we vast iets regelen.. mail :D

mihosnet
06/12/05, 20:56
Snelheid bij beweging is goed, ook op de snelweg. Overschakelen naar een andere zendmast gaat zonder problemen en snelheid blijft op een goed niveau.

We gebruiken de Sierra Wireless AC 775 EDGE pc-kaart in onze laptops.

blaaat
06/12/05, 21:03
Origineel geplaatst door mihosnet
Snelheid bij beweging is goed, ook op de snelweg. Overschakelen naar een andere zendmast gaat zonder problemen en snelheid blijft op een goed niveau.

We gebruiken de Sierra Wireless AC 775 EDGE pc-kaart in onze laptops.

Snelheid is ook echt de snelheid die telfort aangeeft te behalen? (kaartje kan geloof ik minder aan, en mijn telefoon kan nog minder aan)

mihosnet
06/12/05, 21:16
De Sierra kan 240 aan, telfort belooft 180. Snelheid gaat omlaag bij een slechtere ontvangst. Bij (bijna) vol ontvangst zijn constante snelheden haalbaar tussen de 18kB/s - 21kB/s. Hangt uit mijn hoofd ook af van de drukte op de mast.

blaaat
06/12/05, 21:25
Origineel geplaatst door mihosnet
De Sierra kan 240 aan, telfort belooft 180. Snelheid gaat omlaag bij een slechtere ontvangst. Bij (bijna) vol ontvangst zijn constante snelheden haalbaar tussen de 18kB/s - 21kB/s. Hangt uit mijn hoofd ook af van de drukte op de mast.

Ok, zelfde ontvangst dus als op telefoon..
Dus in randstad (waar ik nooit uit kom ;)) vol-bereik. das wel mooi. Al ervaring met edge in het buitenland?

Xerious
06/12/05, 21:57
Mooie discussie dit. Omdat ik deze zomer waarschijnlijk weer veel op pad zal zijn is zo'n kaart voor mij natuurlijk heel handig. Dat geeft een verruiming in de openingstijden :). Ik zit ook te kijken naar Telfort en oa Vodafone. Telfort springt er echt uit kwa prijs maar ik heb ook een mobiel van Telfort en die heeft hier nog wel eens ontvangstproblemen terwijl Vodafone dat niet heeft. Ik ben eigenlijk lichtelijk naar Vodafone geneigt! Bovendien zal ik die 1 GB van Telfort niet snel nodig hebben :)

blaaat
06/12/05, 22:01
Origineel geplaatst door mihosnet
Telfort Edge is aan te raden (goede prijs/kwaliteit verhouding). Wel een dynamisch IP adres.

En hoe is de ping.. met (wat oudere) telefoon haal ik net een ping van 9xx (gprs)... is deze wel wat beter?

djalken
06/12/05, 22:17
Origineel geplaatst door Xerious
Mooie discussie dit. Omdat ik deze zomer waarschijnlijk weer veel op pad zal zijn is zo'n kaart voor mij natuurlijk heel handig. Dat geeft een verruiming in de openingstijden :). Ik zit ook te kijken naar Telfort en oa Vodafone. Telfort springt er echt uit kwa prijs maar ik heb ook een mobiel van Telfort en die heeft hier nog wel eens ontvangstproblemen terwijl Vodafone dat niet heeft. Ik ben eigenlijk lichtelijk naar Vodafone geneigt! Bovendien zal ik die 1 GB van Telfort niet snel nodig hebben :)

ik heb bij ons zakelijk abo gewoon 1 mb per telefoon vrij gebruik, iedere extra gb kost dacht ik 1,50 € (not sure) dus in principe hoef je geen 1 gb abo te nemen ;)

blaaat
06/12/05, 22:19
Origineel geplaatst door djalken


extra gb kost

extra MB lijkt mij ;)

Xerious
06/12/05, 22:26
Origineel geplaatst door djalken


ik heb bij ons zakelijk abo gewoon 1 mb per telefoon vrij gebruik, iedere extra gb kost dacht ik 1,50 € (not sure) dus in principe hoef je geen 1 gb abo te nemen ;)

Het gaat hier om een laptop hè ;). Ik denk dat ik op maandbasis aan 100 á 200 MB wel genoeg heb, maar grappig genoeg zitten er bij Vodafone tussen 100 MB en 1 GB geen prijsverschillen en is 200 MB duurder dan 1 GB. Zal wel te maken hebben met de kortingsactie ;)

mihosnet
06/12/05, 23:02
Dat het om een laptop gaat maakt niet uit. Gewoon een Telfort Zakelijk simkaart in de pc-card stoppen en het werkt.

Ping weet ik niet uit mijn hoofd. Met Edge roaming nog geen ervaring.

JayvD
06/12/05, 23:20
Laatst even gespeeld met zo'n kaartje van Vodafone.

Leuke technologie maar het is naar mijn mening nog iets te prijzig en te traag. Ik wacht even af totdat de prijzen zakken, tot die tijd blijf ik het doen met mijn telefoon tot zover dat mogelijk is. :)

Michel2k
07/12/05, 12:54
UMTS van kpn, werkt perfect! krijg je wel iedere keer een ander ip maar daar maak ik me niet druk over. hij springt gewoon over op GPRS als er geen UMTS signaal is, word hij wel veel trager.