PDA

Bekijk Volledige Versie : eigen server



RIV
04/12/05, 11:07
hallo,

Ik ben op zoek naar een eigen webserver (dat +/- 1000 bezoekers tegelijk kan verwerken). Ik vind nergens informatie over bijkomende kosten. Ik zou graag windows server 2003 en iis erop laten zetten. vervolgens ga ik ook werken met asp.net en mysql . Kan er me iemand vertellen hoeveel die licenties kosten, ik vind veel informatie op internet maar geen prijzen!. Kan er me iemand vertellen in welke prijsklasse ik ga komen? mocht ik een perfect geïnstalleerde webserver hebben (met licenties erbij) hoeveel zou me dat kosten?

tnx

MediaServe
04/12/05, 11:14
Je betaalt dan voor Windows Server 2003 licentiekosten. Dit is ongeveer € 12,50 per maand. Vaak kan je colocatie provider dit wel leveren, anders kun je het ook zelf regelen via Software Spectrum.

Verder heb je in principe geen licenties nodig, tenzij je SQL Server wilt gebruiken, of een degelijke mailserver. Maar hier zijn ook prima gratis alternatieven voor.

luser
04/12/05, 11:57
+ er zijn bijkomende kosten indien je provider deze moet installeren en beheren voor jouw.

Mark17
04/12/05, 12:00
de precieze prijs van de dedicated server zal ook afhangen van de hoeveelheid dataverkeer.