PDA

Bekijk Volledige Versie : No Maxtor!



Harland
03/12/05, 17:30
Nooit geen maxtor's meer, heb inmiddels een hele verzameling defecte maxtors... 80 en 120GB

Inmiddels werken wij veel met Hitachi en WD raptors, tot op heden geen probleem!

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben?

Wij werken met 3Ware en Adaptec controllers?

Triloxigen
03/12/05, 17:34
Goh, dan was nog niet bekend :p

Waarom neem je Maxtors :s

mdf
03/12/05, 17:58
Seagate; kosten iets meer, maar zijn imho een stuk betrouwbaarder.

Euro-Servers
03/12/05, 18:08
Mijn maxtor schijf op m'n pc gaat toch al 2 jaar mee nu :p

Dune
03/12/05, 18:49
En mijn Hitachi in mijn laptop heeft het gisteren juist na 2 jaar begeven :(

Je kan pech of geluk hebben met ieder merk he, maar maxtor heeft idd wel iets meer brakke schijven als bijvoorbeels samsung of WD

MMaI
03/12/05, 19:09
mijn WD begaf het na ongeveer 7 maanden, zelf commercieel recoveren was niet mogelijk, leesarmpje was dwars door platter heen geslagen (en ik had natuurlijk geen back-ups)
Nog nooit problemen gehad met maxtor, seagate en samsung, vooral die samsungs zijn iets minder snel (-1mb/s) maar wel veel stiller en koeler, mijn WD kwam soms boven de 65 graden uit bij volledige belasting maar die samsung heb ik nooit heter dan 45-50 graden gehad.
Heb nu twee jaar maxtors 120g en 80g ide schijven en een half jaar s-ata raid1 200g schijven maar nog geen enkel probleem gehad hiermee.

Remigius
03/12/05, 20:03
Maxtor heeft een lange tijd uitstekende schijven geleverd, maar de laatste tijd is dit inderdaad een stuk minder geworden. Vanmiddag nog een 160 Gb S-ATA schijf terug gestuurd (deze moeten nu naar hongarije i.p.v. ierland).

Wel vind ik het checken van de garantie van Maxtor geweldig. Gewoon S/ N invoeren en je ziet direct tot wanneer je garantie hebt.

Harland
03/12/05, 20:23
Origineel geplaatst door Remigius
Maxtor heeft een lange tijd uitstekende schijven geleverd, maar de laatste tijd is dit inderdaad een stuk minder geworden. Vanmiddag nog een 160 Gb S-ATA schijf terug gestuurd (deze moeten nu naar hongarije i.p.v. ierland).

Wel vind ik het checken van de garantie van Maxtor geweldig. Gewoon S/ N invoeren en je ziet direct tot wanneer je garantie hebt.

Da's waar, online service is goed, maar waar ik wel van baal is dat ik schijven heb van 80Gb waar 1 jaar garantie op zit, je verwacht toch wel minimaal een garantie periode van 3 jaar..... en niet dat ze net naar 1 jaar de geest geven...

Na het bellen met maxtor kreeg ik te horen dat er een bepaalde productie is geweest dat ze 1 jaar garantie gaven, daarna is dat weer terug gedraaid naar 3 jaar... maar garantie op schijven van net 1,5jaar oud kreeg ik niet..

handy
03/12/05, 20:31
Wij hebben allemaal soorten schijven of het nou hitachi / seagate / wd schijven zijn, ze gaan allemaal wel eens kapot. En kan niet zeggen dat het ene merk nou vaker doet als het andere.

Euro-Servers
03/12/05, 20:59
Daar ga ik volledig mee akkoord :)

FransVanNispen
03/12/05, 21:16
Misschien dat de hitte in de server er ook aan meehelpt. In 6 jaar slechts 2 defecte Maxtors gehad, die zeer moeizaam op gang kwamen bij het opstarten. Geen dataverlies.

Echter, de Maxtors 10 serie geven problemen op en aantal SuperMico boards. Dit is tevens de rede dat we voor de grotere schijven eigenlijk altijd WD of Hitachi hebben (S-ATA).

Voor SCSI gebruiken we Hitachi schijven.

Toon
03/12/05, 21:58
Bullsh*t topic.

Iedereen beweert het andere, gelukkig zijn er meerdere merken, waardoor je naar je eigen gevoel kunt kiezen.

Als maxtor echt zo flink defect raakt, waren ze allang out of bizznizz..

Gewoon je harddisken goed vantevoren testen met tools, voorkomt al een hoop ergernis!

Stewie
03/12/05, 22:03
Origineel geplaatst door Toon
Bullsh*t topic.

Iedereen beweert het andere, gelukkig zijn er meerdere merken, waardoor je naar je eigen gevoel kunt kiezen.

Als maxtor echt zo flink defect raakt, waren ze allang out of bizznizz..

Gewoon je harddisken goed vantevoren testen met tools, voorkomt al een hoop ergernis! Helemaal mee eens. Uitval 1% op 100+ maxtor hdd's :)

kevers84
03/12/05, 22:49
Origineel geplaatst door Triloxigen
Goh, dan was nog niet bekend :p

Waarom neem je Maxtors :s

omdat ze sneller zijn??

FransVanNispen
03/12/05, 22:58
Origineel geplaatst door Toon
Als maxtor echt zo flink defect raakt, waren ze allang out of bizznizz..
Helemaal mee eens. Wil nog even vermelden dat de problemen die SuperMicro met Maxtor 10 series (S-ATA) niet een Maxtor probleem is, maar een SuperMicro probleem.

Sander-
03/12/05, 23:39
Origineel geplaatst door Harland


Da's waar, online service is goed, maar waar ik wel van baal is dat ik schijven heb van 80Gb waar 1 jaar garantie op zit, je verwacht toch wel minimaal een garantie periode van 3 jaar..... en niet dat ze net naar 1 jaar de geest geven...

Na het bellen met maxtor kreeg ik te horen dat er een bepaalde productie is geweest dat ze 1 jaar garantie gaven, daarna is dat weer terug gedraaid naar 3 jaar... maar garantie op schijven van net 1,5jaar oud kreeg ik niet..

En daar moet je dus niet mee akkoord gaan. Ik ga er even vanuit dat dit een prive aankoop is/was, en dan valt ie onder het consumentenrecht en zijn ze verplicht je 2 jaar garantie te geven.

MediaServe
04/12/05, 00:45
deze moeten nu naar hongarije i.p.v. ierlandInmiddels ook al een paar schijfjes naar Hongarije moeten sturen. Allemaal Diamondmax 9 series, andere series geen problemen mee gehad.

Diamondmax 10 series heb ik meer vertrouwen in :)

Triloxigen
04/12/05, 11:01
Origineel geplaatst door Toon
Als maxtor echt zo flink defect raakt, waren ze allang out of bizznizz..


Nee.
Maxtor levert de goedkoopste schijven meen ik, hierdoor zullen ze blijven verkopen.

MediaServe
04/12/05, 11:08
Origineel geplaatst door Triloxigen


Nee.
Maxtor levert de goedkoopste schijven meen ik, hierdoor zullen ze blijven verkopen. Wat een onzin, als Maxtor echt waardeloze schijven zou maken, dan werden ze niet meer gebruikt en geleverd door grote computer leveranciers. Vervolgens daalt hun omzet en gaat de prijs vanzelf omhoog, met als gevolg dat de consument ook geen Maxtor zou kopen om de lage prijs. Bovendien zit er maar weinig verschil in de prijs van harddisks.

MaffeMuis
04/12/05, 13:02
Ik heb hier ook een kapotte liggen, en natuurlijk net buiten de garantie tijd...

Dillard
04/12/05, 13:18
Heb er ook een stuk of 6 uit zien vallen binnen 2 jaar (bijna allemaal Diamondmax 9). Inmiddels vallen sommige al buiten de garantie. Jammer, maar helaas. Ik ben overgestapt op Seagate en WD (voor zover mogelijk)

Wouter K
04/12/05, 15:14
Toch is het wel bizar dat de meeste mensen toch met name slechte ervaringen hebben met Maxtor. En hier zitten niet de minste HDD consumenten, maar voornamelijk grootgebruikers.

Ik heb zelf ook in de afgelopen jaren verschillende kapotten Maxtors gehad, gelukkig allemaal binnen de garantie, en heb alles inmiddels verruild voor WD's. Schade tot nu toe: 5 kapotte Maxtors waar niks meer mee te beginnen was en 1 kapotte WD waar ik nog netjes al mijn data vanaf heb kunnen halen.

Aan de andere kant ken ik voldoende mensen die zweren op Maxtor en kotsen op WD, dus het blijft denk ik toch een wellus nietus verhaal met een hoop eigen ervaringen en weinig feitelijke waarheden.

TiMMiEJ
04/12/05, 17:19
Geen problemen met maxtor, gewoon zorgen voor genoeg airflow.

Als je nog IBM schijven hebt draaien, dan moet je je pas zorgen gaan maken :d

Triloxigen
04/12/05, 17:24
Origineel geplaatst door MediaServe
Wat een onzin, als Maxtor echt waardeloze schijven zou maken, dan werden ze niet meer gebruikt en geleverd door grote computer leveranciers. Vervolgens daalt hun omzet en gaat de prijs vanzelf omhoog, met als gevolg dat de consument ook geen Maxtor zou kopen om de lage prijs. Bovendien zit er maar weinig verschil in de prijs van harddisks.

Kijk eens naar auto's, onbetrouwbare onveilige wagens worden masaal verkocht.

JayvD
04/12/05, 17:31
Er gaan nogal wat hardeschijven eraan bij mij (don't ask how..) dus heb even lijstje gemaakt van privé pc's van afgelopen 5 jaar..

Hitachi:
1 gehad - Kapot na 6 maanden, begon te tikken en stopte er plots mee.
Seagate:
3 bezit - 1 Kapot na 8 maanden, tikt maar functioneert nog wel.
Western Digital:
4 in bezit - Geen enkele kapot gegaan.
Maxtor:
5 gehad - allemaal kapot binnen 6 maanden, 1 van de 5 begon eerst te tikken de andere stopte er zomaar mee.

Ik vind Maxtor van iets mindere kwaliteit, heb de meeste erdoorheen gewerkt. Garantie is perfect geregeld (zo kom ik ook aan de 5 :)).

Western digital is naar mijn mening wat beter kwa kwaliteit.

Seagate kan der ook mee door.

Hitachi - Geen mening

CharlieRoot
04/12/05, 17:34
Ik heb hier echt nog geen enkele maxtor die kapot is.. wel een kapotte WD en Seagate..

PeterT
04/12/05, 18:16
Ik moet 't afkloppen, maar tot nu toe geen maxtors kapot.
Enige disk die ermee stopte was een stokoude IBM... tik-tik-tik *poef* ;)

Dillard
04/12/05, 18:18
Fujitsu oid maken die trouwens ook nog schijven ? 5 jaar geleden werden die overal ingepropt (Ook Compaq Deskpro's e.d.) en daar heb ik er ook plenty van als overleden mogen verklaren :(

crazycoder
04/12/05, 18:37
Als je lang genoeg in het hardware-wereldje meedraai zal je zien dat merken ups en downs hebben.

Verder kunnen er natuurlijk ook andere zaken een rol spelen zoals omgevingsfactoren en compatibiliteitsproblemen.

Overigens maakt Fujitsu tegenwoordig hele redelijke schijven..

Echte bagger wordt tegenwoordig niet meer verkocht.. jaartje of 10 geleden hadden we Kalok nog :)

Stewie
04/12/05, 19:08
Origineel geplaatst door crazycoder

Echte bagger wordt tegenwoordig niet meer verkocht.. jaartje of 10 geleden hadden we Kalok nog :) Jaartje of 5 geleden nog de IBM Deathstar ..

gxp-60 serie oid, vreselijk

PeterT
04/12/05, 19:11
Origineel geplaatst door gsh2
Jaartje of 5 geleden nog de IBM Deathstar ..

gxp-60 serie oid, vreselijk


Origineel geplaatst door PeterT
Enige disk die ermee stopte was een stokoude IBM... tik-tik-tik *poef* ;)

Exact! :D

Toon
04/12/05, 19:16
Origineel geplaatst door Triloxigen


Kijk eens naar auto's, onbetrouwbare onveilige wagens worden masaal verkocht.

Ja, en slechte webhosting bedrijven verkopen ook massaal?
Laat me niet lachen man..

MMaI
04/12/05, 20:47
denk maar aan landwind :D

Triloxigen
04/12/05, 20:58
Origineel geplaatst door Toon


Ja, en slechte webhosting bedrijven verkopen ook massaal?
Laat me niet lachen man..

Hoeveel voorbeelden wil je hebben?

(Nee, ik ga ze hier niet plaatsen.. dan heb ik het weer gedaan ;))

eMiz0r
04/12/05, 21:00
Origineel geplaatst door Triloxigen


Kijk eens naar auto's, onbetrouwbare onveilige wagens worden masaal verkocht.

Haha wat een lachwekkende vergelijking. Sorry maar de meeste posts van je komen neer op "als ik maar iets te lullen heb". Ze slaan kant noch wal :)

Heb hier +/- 40 Maxtors draaien en nog geen een die de geest gegeven heeft. Ze zullen na 3 jaar standaard vervangen worden wat de meeste merken prima vol moeten kunnen houden. Heb er nog weinig last van gehad (even afkloppen).

MMaI
04/12/05, 21:04
koeling is alles bij die maxtors

crazycoder
04/12/05, 21:06
Origineel geplaatst door gsh2
Jaartje of 5 geleden nog de IBM Deathstar ..

gxp-60 serie oid, vreselijk
De precieze naam weet ik niet meer.. jaar of 5-6 geleden wel stapeltje IBM schijven gehad die binnen 6 maanden retour kwamen omdat ze min of meer dood waren...
De ruilschijven (zelfde model) deden het een stuk beter.

Mikey
04/12/05, 21:08
Quantum bigfoots :)

Triloxigen
04/12/05, 21:27
Origineel geplaatst door eMiz0r


Haha wat een lachwekkende vergelijking. Sorry maar de meeste posts van je komen neer op "als ik maar iets te lullen heb". Ze slaan kant noch wal :)

Waar slaat dat op :s
De Nederlandse consument gaat regelmatig voor de prijs ipv de kwaliteit en ik neem aan dat jij dat ook weet.

Ahead-IT
04/12/05, 21:28
Wij hebben duizenden Maxtors draaien in productieservers. In Supermicro behuizingen is de koeling steeds optimaal, dus de uitval is bijzonder klein. (0.5% over drie jaar)
Plaats dezelfde schijven in een low-budget oplossing en problemen zullen veel sneller optreden. Dat komt niet alleen door de warmte ontwikkeling, maar ook door trillingen in de server en onstabiliteit in de gelijkstroom van de voeding.

Fred_2004
04/12/05, 21:47
Origineel geplaatst door Mikey
Quantum bigfoots :)

Daar kan je met voetballen :D , deze schijven zijn echt niet kapot te krijgen.
Dat was nog ééns een tijd :cool:

Verder hier ook nogal wat maxtors uitgevallen, maar ik ben er van overtuigd dat je ze goed koelt dat er geen problemen zijn.

handy
05/12/05, 14:56
Deathstar is nu volgens my Hitachi Deskstar wat redelijke schijven zijn, weinig defecte schijven hiervan.

luser
05/12/05, 15:15
Hitachi Deskstar heb ik nog hopen van draaien (60 & 120gig), heel weinig defecten.

smurf
05/12/05, 16:52
Hehe, nav deze thread even onze schijven grondig gechecked en getest... en 1 machine vertoont wat bad blocks. Best vervangen zeker?

Schijf in kwestie is een maxtor... hehehe

Deimos
05/12/05, 17:08
Origineel geplaatst door smurf
Hehe, nav deze thread even onze schijven grondig gechecked en getest... en 1 machine vertoont wat bad blocks. Best vervangen zeker?

Schijf in kwestie is een maxtor... hehehe Op welke wijze heb je deze checks uitgevoerd als ik mag vragen?

Dennie-DeTi
05/12/05, 17:08
Wij hebben in het grootste gedeelte van onze servers ook maxtors zitten, en tot op heden nog nooit problemen mee gehad.

- Dennie

luser
05/12/05, 17:17
Bij onderhoud doen we meestal een zogenaamde "Drive Fitness Test", dit is een tool van de producent (noemt bij de meeste wel anders) waarmee je een soort dos boot vanop cd/diskette en deze wat check's doet met de disks. Bij de minste fout geeft ie je al een errorcode waarmee je RMA kan aanvragen op de site van de producent. Kan je meestal vervangen voor ze totaal niet meer gaat.

smurf
05/12/05, 17:21
Origineel geplaatst door Deimos
Op welke wijze heb je deze checks uitgevoerd als ik mag vragen?


http://www.die.net/doc/linux/man/man8/badblocks.8.html

Op zich is een bad block nog niet erg, maar wel een voorteken, verder ook snel in de logs achter 'hda' gezocht en vond ik enkele:

hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error } ...

Reden genoeg om de schijf er vannacht uit te halen.

Verder kan je mooi smartctl installeren die je dan bijvoorbeeld warnings uitstuurt wanneer er iets mis dreigt te gaan.

http://www.die.net/doc/linux/man/man8/smartctl.8.html

luser
05/12/05, 17:23
Jup, zulke errors geven al een teken dat je moet vervangen. De schijven zelf zullen met een DFT ook direkt een errorcode geven.

Deimos
05/12/05, 17:42
Zijn er ook *BSD varianten hiervoor? (persoonlijk kwam ik met googlen niet ver).

lifeforms
05/12/05, 18:01
Je hebt badsect(8), maar hier word je niet blij van. Je moet allerhande ongein doen, daarna unmounten, fscken, wat dus niet kan op een gebruikte partitie.. Dus ik houd me aanbevolen voor betere tools :(

clownyenator
06/12/05, 01:10
gewoon scsi voor productie servers:-)?
en desnoods raid 5 voor goedkope s-ata storage oplossingen.
de standaard 80/160 GB maxtor/samsung/wd schijven zijn niet bedoeld voor servers... het doet wel hoor, maar ze zijn er niet voor bedoelt.

Dillard
06/12/05, 13:19
Vanmorgen weer een defecte Maxtor gehad :(

Deze server stond gepland voor migratie naar nieuwe hardware (SCSI :) ), dus dit gaan we nu vervroegen...

WaccoJacko
06/12/05, 18:57
Hier spreekt een ervaren man


Origineel geplaatst door Ahead-IT
Wij hebben duizenden Maxtors draaien in productieservers. In Supermicro behuizingen is de koeling steeds optimaal, dus de uitval is bijzonder klein. (0.5% over drie jaar)
Plaats dezelfde schijven in een low-budget oplossing en problemen zullen veel sneller optreden. Dat komt niet alleen door de warmte ontwikkeling, maar ook door trillingen in de server en onstabiliteit in de gelijkstroom van de voeding.

Dit kan ik zeer goed bevestigen
van de 10 000 schijven die wij jaarlijks verkopen, is 73% maxtor, 1% komt hiervan terug. Waarom? slechte montage, en budget Ass systemen.
Kortom, mensen... als je problemen hebt met die disks, ga eerst eens bij je zelf kijken.

Wat betreft de opmerking maxtor is goedkoper... dat is de reinste bullshit. Hitachi en Western Digital zijn beide inkoop goedkoper dan maxtor.

Domenico
06/12/05, 19:02
En voor jullie informatie, wht draait ook op maxtor schijven. Natuurlijk wel SCSI. :)

luser
06/12/05, 19:07
Heb ook een aantal maxtor scsi schijven in gebruik. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

De andere maxtor's komen uit servers met asus serverboard, chenbro case etc... dus zeker geen budget zooi en meestal duurder dan supermicro dingen. Raar dat de WD's in de zelfde servers zonder problemen doen he :)

MediaServe
06/12/05, 19:19
De andere maxtor's komen uit servers met asus serverboard, chenbro case etc... dus zeker geen budget zooi en meestal duurder dan supermicro dingen.Ik heb ook een dozijn van die servers draaien met Maxtor, zonder enige problemen. De problemen die ik met Maxtor heb gehad waren in mijn computer thuis. Een vriend van mij had een opgeblazen Maxtor, toen hij iets in de computer had aangesloten ;)

Allebei garantie :)
Origineel geplaatst door Domenico
En voor jullie informatie, wht draait ook op maxtor schijven. Natuurlijk wel SCSI. :) SCSI is natuurlijk nooit te vergelijken met de IDE schijven ;)

lifeforms
06/12/05, 20:38
Maxtor SCSI zijn gewoon de geniale Quantum Atlas schijven waar ze - God zij dank - weinig aan veranderd hebben :) 1 kapot in 10 jaar!

NWO
07/12/05, 00:21
Ik heb er 5 versleten in 1 jaar tijd:

1x 80 gb deed niks meer opeens
3x 160gb
- Zat stuk in doos
- Ging stuk na stroom uitval
- Verdwenen langzaam files vanaf.
1x 120gb extern. Overhit.

Al met al, prut..
Heb nu altijd Seagate die stuk stiller en nog beter zijn ook. Die maxtor is soms net een kat die vast zit in mijn pc zo'n geluid :S

MediaServe
07/12/05, 00:22
Origineel geplaatst door lifeforms
Maxtor SCSI zijn gewoon de geniale Quantum Atlas schijven waar ze - God zij dank - weinig aan veranderd hebben :) 1 kapot in 10 jaar! Eén kapot omdat er een vrachtwagen overheen reed?

FransVanNispen
07/12/05, 00:29
Ik heb vandaag de stelling ook eens aan onze leverancier voor gelegd, omdat deze vele malen meer drives langs zien komen dan wij: "Er gaat een stelling rond dat Maxtor heel veel meer uitval vertoont dan andere merken".

Het antwoord was: Dat kunnen wij beamen.

Volgens hen heeft WD de minste uitval.

snaaps
07/12/05, 11:12
Nou ja als we ff gedult hebben dan kunnen we binnen kort over naar nieuwe harde schijven zonder bewegende delen erin.

In feite bestaat dit al, echter ergggg duurrrrr.

timmeh
07/12/05, 11:58
Origineel geplaatst door FransVanNispen
Ik heb vandaag de stelling ook eens aan onze leverancier voor gelegd, omdat deze vele malen meer drives langs zien komen dan wij: "Er gaat een stelling rond dat Maxtor heel veel meer uitval vertoont dan andere merken".

Het antwoord was: Dat kunnen wij beamen.

Volgens hen heeft WD de minste uitval.

Ik neem wel aan dat ze dit in dezelfde verhouding hebben gemeten.

Want als er veel meer maxtors de deur uit gaan is het logisch dat die vaker terugkomen. Voor mij is het al jaren duidelijk: Maxtor een dikke no-go!

Heb veel meer vertrouwen in de WD schijven en in het bijzonder de raptor schijven.

Fury
07/12/05, 13:17
Erg "grappig'... toevallig had ik het net met mijn hardware leverancier over maxtor en veel slechte verhalen over gehoord...

Wat wil het toeval, ik heb hier een USB LaCie backup schijfje aan de pc hangen waar ik net na dat gesprek even iets op wilde zetten.... doet ineens niets meer... jahoor zit een maxtor schijf in! :(

Ben blij dat ik alleen maar WD Raptors besteld heb voor mijn nieuwe machines!

Fury
07/12/05, 13:22
Origineel geplaatst door Domenico
En voor jullie informatie, wht draait ook op maxtor schijven. Natuurlijk wel SCSI. :)

Ik heb begrepen dat de hele SCSI afdeling van maxtor feitelijk Quantum is, ze hebben dat bedrijf enige tijd geleden overgenomen.

Domenico
07/12/05, 14:40
Origineel geplaatst door Fury


Ik heb begrepen dat de hele SCSI afdeling van maxtor feitelijk Quantum is, ze hebben dat bedrijf enige tijd geleden overgenomen.

Daarom, die Maxtor SCSI disks zijn gewoon erg goed vandaar dat ik dat ook even vermeld want mensen zijn goed in het zomaar klakkeloos overnemen van meningen van anderen en zoals gezien in deze thread ook zoets als "mijn Philips koffieapparaat is stuk dus zal de rest van de duizenden producten van Philips ook wel ruk zijn. Sony rules!".

Fury
07/12/05, 14:53
Origineel geplaatst door Domenico


Daarom, die Maxtor SCSI disks zijn gewoon erg goed.

Idd... maar het blijft frappant dat ik vanochtend die discussie nog had en nu inmiddels de hele dag data aan het recoveren ben van die backup disk ;)

JayvD
07/12/05, 15:20
Denk ook niet dat veel mensen hier de SCSI schijven gebruiken of het daar over hebben (correct me if I am wrong).

Ikzelf heb enkel slechte ervaring met de SATA schijfjes van Maxtor.

Domenico
07/12/05, 16:18
Origineel geplaatst door JayvD
Denk ook niet dat veel mensen hier de SCSI schijven gebruiken of het daar over hebben (correct me if I am wrong).

Ikzelf heb enkel slechte ervaring met de SATA schijfjes van Maxtor.

Klopt maar is niet zo 123 duidelijk.

TiMMiEJ
08/12/05, 10:12
Origineel geplaatst door timmeh


Ik neem wel aan dat ze dit in dezelfde verhouding hebben gemeten.

Want als er veel meer maxtors de deur uit gaan is het logisch dat die vaker terugkomen. Voor mij is het al jaren duidelijk: Maxtor een dikke no-go!

Heb veel meer vertrouwen in de WD schijven en in het bijzonder de raptor schijven.

Die raptors durf ik er niet eens in te doen. Waarom? Heb er 2 in mijn eigen pc gehad. Alle 2 zijn overleden, 1 na de RMA weer overleden.

timmeh
08/12/05, 10:38
Zo heeft iedereen zijn ervaringen, zo ben ik afgelopen jaar al veel te veel in het datacenter geweest om defecte harddisks te vervangen(stuk of 7/8 maxtors).

Heb de knoop doorgehakt en er zit nu overal een WD raptor in.

JayvD
08/12/05, 12:37
Origineel geplaatst door TiMMiEJ


Die raptors durf ik er niet eens in te doen. Waarom? Heb er 2 in mijn eigen pc gehad. Alle 2 zijn overleden, 1 na de RMA weer overleden.
Als we de verhouding defecte (SATA) Maxtors naast defecte (SATA) WD's?

Ik heb het geluk nog nooit een enkel probleem te hebben gehad met WD's, ik heb continue problemen met Maxtors. Je kan een van de gelukkige zijn die nooit problemen heeft maar meerderheid (zien aan deze topic) wel.

Paulewk
08/12/05, 18:02
Origineel geplaatst door Domenico


Daarom, die Maxtor SCSI disks zijn gewoon erg goed vandaar dat ik dat ook even vermeld want mensen zijn goed in het zomaar klakkeloos overnemen van meningen van anderen en zoals gezien in deze thread ook zoets als "mijn Philips koffieapparaat is stuk dus zal de rest van de duizenden producten van Philips ook wel ruk zijn. Sony rules!".

Ehhhh

Niet om het 1 of ander, maar ik heb alle in gebruik gehad, zoals ik vermelde, zowel SCSI / SATA / ATA.

IK weet niet hoe zwaar jij je maxtor SCSI schijven belast, wij gebruiken onze schijven 24/7 100% (Usenet).

En bij zulk gebruik is de uitval van maxtors veeeeeeeeeeeel hoger als van andere schijven, daarom zijn wij gelukkig al een jaar van maxtor afgestapt.

In elke situatie waar wij maxtor gebruiken moet maxtor duidelijk het onderspit delven tegen Seagate, Hitachi en WD qua levensduur.

Overigens, ook mijn leverancier verteld dat zij veel hogere uitval van Maxtor schijven zien als van andere merken.

Laatste opmerking, de RMA service van Seagate is echt goed, vorige week vrijdag 19 schijven aangemeld en opgestuurd, gewoon naar Schiphol rijk (dus niet naar Bulgarije zoals bij Maxtor), nu al nieuwe, waarvan 2 zelfs gloednieuw (refurbished zit groene rand om etiket op de schijf)

luser
08/12/05, 18:48
Origineel geplaatst door Paulewk

(dus niet naar Bulgarije zoals bij Maxtor)

Raar, mijn maxtor's mogen naar Duitsland (deze week nog 4 verzonden).

Domenico
09/12/05, 02:03
Origineel geplaatst door Paulewk


Ehhhh

Niet om het 1 of ander, maar ik heb alle in gebruik gehad, zoals ik vermelde, zowel SCSI / SATA / ATA.

IK weet niet hoe zwaar jij je maxtor SCSI schijven belast, wij gebruiken onze schijven 24/7 100% (Usenet).

En bij zulk gebruik is de uitval van maxtors veeeeeeeeeeeel hoger als van andere schijven, daarom zijn wij gelukkig al een jaar van maxtor afgestapt.

Goh, je gebruikt al een JAAR geen Maxtor schijven meer? 10 jaar geleden had ik heel erg veel last van Seagate schijven die begonnen te ratelen en daarna gewoon ophielden met draaien. Logische zaak dat ik tot aan mijn dood geen Seagate schijven meer kan zien en ga gebruiken...

Tuinslak
09/12/05, 15:17
en toen gingen ze dood ;)

Welja, 1 toch:


ata2: command 0xc8 timeout, stat 0xd0 host_stat 0x21
ata2: status=0xd0 { Busy }
SCSI error : <1 0 0 0> return code = 0x8000002
FMK Current sdb: sense = 70 80
Raw sense data:0x70 0x00 0x80 0x00 0x00 0x00 0x00 0x0a 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00
end_request: I/O error, dev sdb, sector 53521372
raid1: Disk failure on sdb3, disabling device.
Operation continuing on 1 devices
raid1: sdb3: rescheduling sector 52428952
ATA: abnormal status 0xD0 on port 0xD007
ATA: abnormal status 0xD0 on port 0xD007
ATA: abnormal status 0xD0 on port 0xD007
raid1: sda3: redirecting sector 52428952 to another mirror
ata2: command 0xca timeout, stat 0xd0 host_stat 0x21
ata2: status=0xd0 { Busy }
SCSI error : <1 0 0 0> return code = 0x8000002
FMK Current sdb: sense = 70 80
Raw sense data:0x70 0x00 0x80 0x00 0x00 0x00 0x00 0x0a 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00
end_request: I/O error, dev sdb, sector 101393878
raid1: Disk failure on sdb4, disabling device.
Operation continuing on 1 devices
ATA: abnormal status 0xD0 on port 0xD007
ATA: abnormal status 0xD0 on port 0xD007
ATA: abnormal status 0xD0 on port 0xD007
ata2: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
ata2: error=0x84 { DriveStatusError BadCRC }
RAID1 conf printout:
--- wd:1 rd:2
disk 0, wo:0, o:1, dev:sda4
disk 1, wo:1, o:0, dev:sdb4


Daar ging Maxtor :)

timmeh
09/12/05, 15:22
Join the club ;)

Paulewk
09/12/05, 17:10
Origineel geplaatst door Domenico


Goh, je gebruikt al een JAAR geen Maxtor schijven meer? 10 jaar geleden had ik heel erg veel last van Seagate schijven die begonnen te ratelen en daarna gewoon ophielden met draaien. Logische zaak dat ik tot aan mijn dood geen Seagate schijven meer kan zien en ga gebruiken...

Ja,

Een jaar, omdat ik met Seagate en WD absoluut niet dezelfde problemen heb als met maxtor, waarom zou ik dan dus terug keren, zowieso nogal appels met peren vergelijken in de ICT he, 1 jaar of 10 jaar.

Overigens gebruik ik nog wel maxtor ata / sata als noodspare omdat dat hier nog op de plank ligt, maar dat houd het meestal ook niet lang vol.

Als ik andere nog steeds meer negatief als positief hoor over maxtor, waarom zou ik het dan nog overwegen in mijn productie machines?

Ik snap je reactie dan ook niet echt, je lijkt namelijk te impliceren dat ik een compleet belachelijk statement maak.

gr
Paul

Domenico
09/12/05, 19:22
Origineel geplaatst door Paulewk


Ja,

Een jaar, omdat ik met Seagate en WD absoluut niet dezelfde problemen heb als met maxtor, waarom zou ik dan dus terug keren, zowieso nogal appels met peren vergelijken in de ICT he, 1 jaar of 10 jaar.

Overigens gebruik ik nog wel maxtor ata / sata als noodspare omdat dat hier nog op de plank ligt, maar dat houd het meestal ook niet lang vol.

Als ik andere nog steeds meer negatief als positief hoor over maxtor, waarom zou ik het dan nog overwegen in mijn productie machines?

Ik snap je reactie dan ook niet echt, je lijkt namelijk te impliceren dat ik een compleet belachelijk statement maak.

gr
Paul

Niet zo zeer belachelijk maar gewoon generaliserend. Is hetzelfde als een klant van jullie een slechte ervaring heeft en overal verteld hoe waardeloos jullie zijn terwijl het een enkel incident betreft. Ok, de uitval is bij Maxtor (ATA!) wat hoger maar dat wil nog niet gelijk zeggen dat ze slecht zijn. Misschien produceren ze er wel meer of weet ik veel. Verder is een jaar natuurlijk erg veel. De disk die jij vorig jaar kon kopen is absoluut niet meer dezelfde als de disk die jij vandaag koopt.

No offence! :)

Karim
11/12/05, 14:06
Had 2 maxtors in een server zitten, heb ze eruit gehaald en WD raid editions genomen. En had ook 2 maxtors in pc zitten, idem dito problemen ! Maxtor komt bij mij niet meer binnen ! Hitachi draait voorlopig zonder problemen.

Thafusion
11/12/05, 15:36
Zal ik wel geluk hebben, heb nog nooit een hdd gehad die is uitgevallen zowel priva als zakelijk.

Xerious
11/12/05, 16:47
Origineel geplaatst door Domenico
Ok, de uitval is bij Maxtor (ATA!) wat hoger maar dat wil nog niet gelijk zeggen dat ze slecht zijn. Misschien produceren ze er wel meer of weet ik veel.

Als jij een partij zaklampen koopt die relatief veel stuk gaan, en je hebt ook een partij zaklampen die iets duurder zijn maar veel minder vaak kapot gaan bij jou. Welke koop jij dan?

Misschien is het overdreven om te zeggen dat Maxtor per definitie slecht is, maar er zijn veel mensen waaronder ik zelf die daar veel problemen mee hebben (gehad). Dan ga je zelf wel over naar een ander merk.

Dennie-DeTi
21/12/05, 14:47
Nou, ik lees zojuist op webwereld, dat maxtor overgenomen gaat worden door seagate.

Moeten we deze discussie nou opnieuw gaan houden maar dan voor seagate harde schijven? :P

- Dennie

JayvD
21/12/05, 18:15
Als Seagate enkel bedrijf overneemt en zijn eigen markstrategy en kwaliteit levert niets aan de hand.

Domenico
21/12/05, 18:58
Tja, Seagate + Maxtor = goed of slecht? Zelfde spul en zelfde fabrieken dus iedereen over naar een ander merk!

:D

Rob77
21/12/05, 20:23
Troost je, de Maxtors gaan eruit ;)

http://tweakers.net/nieuws/40448?

Edit; he, toen ik begon met typen was ik de eerste :(