PDA

Bekijk Volledige Versie : mail komt dubbel binnen



tazmanian
03/12/05, 12:15
Niet zeker of het in dit topic moet maar het gaat ook een beetje over DA

Vraagje, wij hebben ingesteld dat de mail op ons account 2 dagen moet blijven staan in verband met het binnen halen op 2 pc's, (outlook 2003) nu merk ik alleen dat op het moment dat ik inlog in webmail (squirrelmail) ik de mail die er staat op de pc's weer binnen krijg. Dus elke keer dat ik op mijn werk mijn mail wil bekijken, krijg ik in de avond alle nog op de server staande mail weer binnen, terwijl ik die mail al binnen heb gehad.

Is dit in webmail of in DA in te stellen of kan ik beter een andere webmail gebruiken? of is dit niet anders en moet ik hiermee leren leven?

ju5t
03/12/05, 12:47
Gebruik IMAP. Veel efficienter als je op meerdere computers zit.

t.bloo
03/12/05, 14:39
De oplossing heb ik niet, maar het ligt volgens mij aan Squirrelmail (een slecht onderhouden pakket). Wij hebben het ook, op meerdere DA machines.

tazmanian
03/12/05, 18:34
Origineel geplaatst door t.bloo
De oplossing heb ik niet, maar het ligt volgens mij aan Squirrelmail (een slecht onderhouden pakket). Wij hebben het ook, op meerdere DA machines.

mmmm okee dan, ga ik eens kijken naar een ander webmail pakket! en IMAP is wel een goed idee maar het gaat maar om 2 personen die de mail binnen moeten krijgen. dus outlook voldoet met alleen de regel dat de mail 2 dagen moet blijven staan!

maar goed thanx


edit!!
en idd :) net getest met neotech en geen last!!!

blerry
14/12/05, 17:49
Beetje late reactie, maar kijk eens in deze topic:


http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9424&highlight=imapd

ALs je dit toepast dan zou het verlopen moeten zijn, ligt aan een bug in vmpop3d waarbij de headers steeds worden gereset i.c.m. een webmail client.

tazmanian
14/12/05, 18:23
Beter laat dan niet toch!
Dank je wel voor het meedenken, ik zal idd eens kijken naar de link die je gaf, voorlopige oplossing is inieder geval gevonden door Neotech te gebruiken.