PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail op meerdere locaties



Sander-
02/12/05, 23:24
Hallo,

ik zit al lange tijd met het volgende "probleem". Ik heb een vrij uitgebreid ingestelde outlook account op mijn desktop PC op mijn studentenkamer. Stuk of 10 accounts erin en een flinke sloot Rules om alle mail op de plekken te krijgen waar ik het wil hebben.

Nu benader ik mijn mail zodra ik buitenshuis ben altijd via mijn laptop of pc bij mijn ouders via remote desktop. Ik vroeg mij af of dit ook anders kan, bijvoorbeeld met een linux based (of windows 2003 server) oplossing, waardoor ik remote toch mijn outlook via de server kan bekijken, maar zonder remote desktop. Hetzelfde eigenlijk voor mijn documenten. Nu zit ik vaak op andere locaties via FTP ofzo files over te pompen naar mijn laptop die ik nodig heb.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? In principe zit ik 90% van de tijd op 10Mbit lijnen, de lijn op mijn studentenkamer is ook een 10mbit lijn en daar hangt een linux server/router achter. Verder staat er nog een windows 2003 server uit zjin neus te vreten...

Iemand een idee?

MediaServe
02/12/05, 23:36
Outlook Web Access kan ook mappen, rules en dergelijke maken. Alleen meerdere POP accounts volgens mij niet. Daar is eventueel wel iets voor te scripten denk ik.

Mark17
03/12/05, 00:05
zelf een script maken die alles binnen haalt en die je regels toepast en ze vervolgens uit een database haalt? dit is met php/mysql mogelijk en meerdere accounts is dan geen robleem. echter kun je dan niet meer outlook gebruiken. ik weet niet of het met imap kan anders kun je het hier ook mee doen (de rules weet ik niet of mogelijk is en ik weet niet of de server imap ondersteund). outlook ondersteunt imap gewoon.

DennisP
03/12/05, 00:36
IMAP?

Rob77
03/12/05, 00:52
IMAP, fetchmail/procmail en een VPN.

Mark17
03/12/05, 11:31
Origineel geplaatst door DennisP
IMAP?

ander protocol als pop3 dat alle mail op een server laat staan, outlook ondersteund het weet ik toevallig. het is zeer handig als je met meerdere mensen 1 account deelt en voor dit soort dingen.

MediaServe
03/12/05, 23:04
Outlook ondersteunt IMAP helaas niet zo heel erg goed.

Mark17
03/12/05, 23:05
met outlook express heb ik er geen problemen mee

Sander-
03/12/05, 23:33
Mwah het gaat mij vooral om makkelijke realisatie en het overal beschikbaar zijn van mail liefst via outlook (op laptop + desktop bij ouders thuis) of via Webmail op 'vreemde' pc's

Mark17
03/12/05, 23:38
Origineel geplaatst door WE-Create!
Mwah het gaat mij vooral om makkelijke realisatie en het overal beschikbaar zijn van mail liefst via outlook (op laptop + desktop bij ouders thuis) of via Webmail op 'vreemde' pc's

imap/webmail (webmail eventueel met eigen script) lijkt mij dan het makkelijkst voor jou. je kunt overal bij je mail indien je of je pc of je laptop in de buurt hebt of indien je de login van webmail weet.

DennisP
04/12/05, 00:20
Origineel geplaatst door Mark17


ander protocol als pop3 dat alle mail op een server laat staan, outlook ondersteund het weet ik toevallig. het is zeer handig als je met meerdere mensen 1 account deelt en voor dit soort dingen.

Thanks maar het was meer een suggestie ;) Hehe ik moet me ook meer zien te verwoorden, het eerste wat in me op kwam was gebruik IMAP :)

Dus zoiets van IMAP? <- in gebruikende vraagstelling ;)

Maar als je een beetje mailserver hebt kan je ff wat leuke mappen aanmaken op de webmail en wat regels aanmaken op je imap account :) En dan ff in iedere outlook instellen en je mail stroomt netjes binnen.

Zoek google.nl -> Qmail Toaster . :)

hostingpower
04/12/05, 00:25
Wij hebben op onze server een uitgebreide groupware suite draaien. Je kunt er meerdere accounts tegelijk inzetten (pop3, imap). Zo doen wij dat. Privé en bedrijfsmail, in één applicatie. Ik kan je wel een tijdelijke login geven dat je het kan proberen. Als het je goed bevalt wil ik je de applicatie wel doorsturen (is in php/mysql). Stuur dan maar een mail naar info@hostingpower.nl

Sander-
04/12/05, 00:40
Origineel geplaatst door hostingpower
Wij hebben op onze server een uitgebreide groupware suite draaien. Je kunt er meerdere accounts tegelijk inzetten (pop3, imap). Zo doen wij dat. Privé en bedrijfsmail, in één applicatie. Ik kan je wel een tijdelijke login geven dat je het kan proberen. Als het je goed bevalt wil ik je de applicatie wel doorsturen (is in php/mysql). Stuur dan maar een mail naar info@hostingpower.nl

Mail verstuurd. Is het een eigen gebouwde of open source groupware suite?

Clanhost
04/12/05, 00:43
Origineel geplaatst door MediaServe
Outlook ondersteunt IMAP helaas niet zo heel erg goed.

Inderdaad, het meeste irritante vind ik dat er gewoon geen mogelijkheid in Outlook zit om je verzonden post op te laan in een 'sent mail' IMAP folder in plaats van de lokale folder. Ik gebruik daarom Thunderbird, maar ik zou liever Outlook gebruiken want daarmee kan ik makkelijker contacts uitwisselen via me telefoon enzo.

hostingpower
04/12/05, 00:47
Inderdaad, mijn privé mail adres (zo'n irritante wanadoo mailadres ZONDER imap ondersteuning en geblokkeerd tot het wanadoo netwerk) en mijn bedrijfsmail (IMAP) komt in die verzonden items. Vind ik erg vervelend.

hostingpower
04/12/05, 00:48
Origineel geplaatst door WE-Create!


Mail verstuurd. Is het een eigen gebouwde of open source groupware suite?

Het is open-source :)

Mark17
04/12/05, 11:51
Origineel geplaatst door hostingpower


Het is open-source :)

zou je een link kunnen geven naar de website van dit open-source project?

hostingpower
04/12/05, 12:36
Origineel geplaatst door Mark17


zou je een link kunnen geven naar de website van dit open-source project?

http://www.group-office.com

Dillard
04/12/05, 13:38
Hier twee jaar geleden al eens naar gekeken, de IMAP ondersteuning was toen niet je van het, maar ik zie inmiddels wel een aantal interessante verbeteringen. Ff de demo beter bekijken :)

Sander-
04/12/05, 13:55
Het werkt heel intuitief... denk dat het alleen ff wennen is omdat je niet meer direct outlook moet opstarten, maar juist je browser.

Ik ga er in ieder geval eens een poosje mee experimenteren.

Enig nadeel tot nu toe: Ik kan mijn Outlook Web Access account van mijn studie er niet in laden, maja daar is outlook dan weer goed voor ;)


Ik zie nu dat je ook je mail kan synchen met outlook? dat is gaaf! Ik ga het vanavond eens op mn gemak downloaden en installen.

Thanx alvast!

Dillard
04/12/05, 18:14
Dat syn4go seems interesting, dat was er 2 jaar geleden nog niet. Dat zou dus betekenen dat er (eindelijk) een tool is om Outlook te syncen met een Groupware applicatie. Keep us posted :)

Sander-
04/12/05, 23:28
Origineel geplaatst door Dillard
Dat syn4go seems interesting, dat was er 2 jaar geleden nog niet. Dat zou dus betekenen dat er (eindelijk) een tool is om Outlook te syncen met een Groupware applicatie. Keep us posted :)

Helaas alleen beschikbaar voor 200e... Beetje jammer.

Ik ben er nu mee aan het testen en het werkt wel leuk.

Er wordt overal gepraat over modules die je kunt toevoegen maar ik kan nou nergens wat vinden? Ik las ergens wat over een ticketmodule, maar kan die nergens vinden.

Sander-
05/12/05, 15:06
Klein schopje: Klopt het dat mailberichten die via POP3 binnenkomen niet op "ongelezen" gezet worden na het lezen?