PDA

Bekijk Volledige Versie : Asset Tracking



jinxedworld
02/12/05, 21:20
Hi,

Ik ben op zoek naar een webbased systeempje (bij voorkeur GPL'd en in PHP geschreven) waarin ik kan bijhouden welke hardware er in welke server zit, dat er per systeem een changelog bijgehouden kan worden, en meer van deze handigheidjes.

Iemand suggesties? Let op, ik ben NIET op zoek naar iemand die dit voor me kan scripten, dat lukt me zelf ook wel. Ik ben op zoek naar een bestaand systeem.

Alvast bedankt voor jullie input!

Rinse Kloek
02/12/05, 21:49
Ik heb afgelopen maanden een asset management systeem geschreven (php/mysql/pgsql) voor mijn huidige werkgever. Hierbij lag de nadruk op asset management van servers. Dus welke datacenters zijn er, welke kasten zijn er wat voor server staan waar in de kasten, koppeling met nagios, koppeling met switches etc etc...
Het is alleen gekoppeld aan ons CRM systeem, dus het is niet zo eenvoudig los te koppelen.

jinxedworld
02/12/05, 21:56
Dit is niet GPL'd i presume? Ik ben druk op zoek naar zo'n pakket, ik heb nu servicedeskplus op het oog, dit ziet er erg goed uit!

ophnet
02/12/05, 22:08
Hoef je niet los te koppelen hoor, want misschien is daar ook wel interesse voor :)

jinxedworld
02/12/05, 22:34
Ik heb ook al wat leuks gevonden trouwens, lang leve SourceForge ;)

http://phpmyinventory.sourceforge.net/

Dikke prima! Tot en met software licentie tracking aan toe :)