PDA

Bekijk Volledige Versie : .net domein behoort tot...



RDam
01/12/05, 18:30
Hallo Allemaal,

Ik ben al een tijdje een kleine hoster, en heb nu voor een poosje geleden (0,5jr) een .net domein geclaimed. Nu is er een hoster die beweeert dat hij rechtmatige persoon die dat domein zou mogen gebruiken, en dat ik hem dus eigenlijk af moet staan.

Dat zou komen omdat hij de naam bij de KVK ingeschreven heeft, en dus meer recht zou hebben dan ik?? Het betreft hier een .net TLD.

Volgens mij is degene die hem het eerst claimed gewoon de rechtmatige eigenaar van een .net TLD...

Wie kan mij hierover meer vertellen??

Alvast dank!

Robert

dopi84
01/12/05, 18:34
Welkom Robert,

De zoekfunctie bied uitkomst!!
Zijn al meerdere (lange) topics over geweest.

http://www.webhostingtalk.nl/search.php?s= voor zoeken

:p succes

RDam
01/12/05, 20:05
I was al aan het neuzen geweest, maar kon zo gauw niets vinden. Bedankt... Ik zal nog eens een zoektoch ondernemen...

royen99
01/12/05, 20:35
Dat iemand over een KvK inschrijving beschikt dat overheen komt met jouw .net domein geeft geen recht tot het verkrijgen van het domein.

Zelfs bij .nl domeinen zou dit lastig worden (afhankelijk van de situatie).

RDam
01/12/05, 21:03
Na een uurtje speuren, nog niet echt veel gevonden.. Hij wil echt dat ik het afsta...
Mijn registrar roept heel hard niet doen...
Kopen is misschien een goede oplossing volgens mijn registrar..

Toch blijft het een .net adres, en de andere partij heeft niet een trademark na mijn weten...

@Royen: Thnx ik hou hem daarom maar lekker zelf.. Hij had hem ook meteen zelf kunnen hosten, voor mij heeft hij ruim 2 jaar unregisterd gestaan...Dus hij had er niet veel belang bij...

4U-Web
01/12/05, 21:03
Zo en zo is een registratie bij de KVK niet genoeg om een domeinnaam op te eisen, moet je een geregistreerd handelsmerk voor hebben.

®on
01/12/05, 21:16
Origineel geplaatst door RDam
Dat zou komen omdat hij de naam bij de KVK ingeschreven heeft, en dus meer recht zou hebben dan ik?? Het betreft hier een .net TLD.
Onzin. Als het nu om een .nl zou gaan, kan ik me er nog iets bij voorstellen (alhoewel dat ook erg te betwijfelen valt). Maar een .net? Als hij het domein graag wil hebben: betalen.....

RDam
01/12/05, 21:28
thnx voor jullie info!!

Gelukkig wordt er gereageerd... Ik kon het niet vinden namelijk...

Ik zal eens denken voor wat voor prijs hij het kan kopen...

wonko
02/12/05, 08:55
Zeker niet afstaan! Als het voor jou weinig waarde heeft (niet gebruikt of zo), dan kan je het verkopen, maar ik zou hem eerst een voorstel laten doen.

En hij mag nog zoveel dreigen als hij wil, zolang hij geen trademark heeft, heeft hij geen enkele kans op het domein...