PDA

Bekijk Volledige Versie : Aansprakelijkheid verzekering



hostingcontact
30/11/05, 17:21
Hoi,

Ik zoek een goede aansprakelijkheid verzekering voor een bedrijf.
Heb gezocht op internet maar niks goeds gevonde, misschien ben ik er overheen gekeken. Bij de meeste staat geen premie!
Mvg,


Thys Simonis,
Hosting Contact

Celion
30/11/05, 19:25
Kijk eens bij de bank waar je je zakelijke rekening hebt lopen.

hostingcontact
30/11/05, 22:37
Ok!

Dillard
30/11/05, 23:34
Inderdaad, je eigen bank is een aanrader. Misschien niet altijd de goedkoopste maar je paait ze er wel mee, en dat is altijd handig als je later eens met ze om tafel wilt gaan zitten voor een rekening courant o.i.d. :)

mitedo
01/12/05, 00:28
Dat is toch strategisch geld weggooien, waar 6 op de 10 nieteens een rc nodig heeft, omdat deze zijn/haar onderneming als hobby heeft.

Rob77
01/12/05, 09:06
Origineel geplaatst door hostingcontact
Hoi,

Ik zoek een goede aansprakelijkheid verzekering voor een bedrijf.
Heb gezocht op internet maar niks goeds gevonde, misschien ben ik er overheen gekeken. Bij de meeste staat geen premie!
Mvg,


Thys Simonis,
Hosting Contact

Het klopt dat er geen premie bij staat, die is afhankelijk van veel factoren en dus niet zo 1-2-3 te berekenen.

hostingcontact
01/12/05, 15:57
Ja, dat had ik al door.
En mitedo als je KvK hebt ben je aansprakelijk en kan je diep in de schulden raken. Dus ik wag het er niet op.
Wat betaalt een beginend bedrijf dan beetje?

maxnet
01/12/05, 16:59
Origineel geplaatst door hostingcontact
En mitedo als je KvK hebt ben je aansprakelijk en kan je diep in de schulden raken. Dus ik wag het er niet op.


Zonder KVK ben je net zo goed aansprakelijk en daarnaast strafbaar als je betaalde diensten aanbied.

Houd er rekening mee dat een aansprakelijkheidsverzekering over het algemeen alleen materiele schade dekt.

Als je een server van een ander per ongeluk uit je handen laat vallen, dan kunnen ze dat vergoeden (mits de schade boven het eigen risico bedrag is.)
Maar als een klant bijv. gemiste inkomsten heeft door downtime, en hij stelt jou daarvoor aansprakelijk dan heb je niks aan die verzekering.

Daar heb je welliswaar andere (beroeps)verzekeringen voor. Echter zijn deze niet goedkoop en keren alsnog niet uit op het moment dat jou nalatigheid te verwijten valt.

hostingcontact
01/12/05, 18:08
Ok, harstike bedankt ik weet genoeg!

mitedo
15/12/05, 15:46
@ Hostingcontact:

Het gaat niet om de aansprakelijkheidsverzekering an sich, maar op het feit, dat je je bank paait met een duurdere verzekering dan noodzakelijk. Dat is niet strategisch, mits je een groeiprognose hebt van 300 % per jaar (bij een beginnend bedrijfje natuurlijk) en binnen 1 jaar er royaal van het resultaat wil leven.

Voor de hosting/internetwereld lijkt me een aansprakelijkheidsverzekering niet eens echt noodzakelijk, omdat, zoals reeds aangedragen is, dat het alleen materiële schade dekt.

Belangerijk is, dat je een Aansprakelijkheidsverzekering en rechtsbijstandsverzekering hebt. Meer lijkt me niet noodzakelijk, zeker niet als beginnende onderneming.

Veel ondernemingen zijn oververzekerd. Dat is structureel geld weggooien, omdat je vaak lang vast zit aan een verzekering en het om grote hopen geld gaat.

Showeb
16/12/05, 20:26
Origineel geplaatst door hostingcontact
Hoi,

Ik zoek een goede aansprakelijkheid verzekering voor een bedrijf.
Heb gezocht op internet maar niks goeds gevonde, misschien ben ik er overheen gekeken. Bij de meeste staat geen premie!
Mvg,


Thys Simonis,
Hosting Contact


Denk aan een bedrag tussen de 1200 en de 1600 euro per jaar voor een aansprakelijkheids en rechtsbijstandverzekering voor een startend bedrijf.

Uiteraard dien je rekening te houden met diverse factoren.

AlfaHosting
16/12/05, 23:11
Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in Belgie is het heel moeilijk een aansprakelijkheidsverzekering/rechtbijstand vast te krijgen voor een 'hosting' bedrijf ...

sp-services
16/12/05, 23:31
ik lsuit me aan bij mario zijn mening

AlfaHosting
16/12/05, 23:38
Origineel geplaatst door sp-services
ik lsuit me aan bij mario zijn mening

We hebben het eigenlijk nog niet gevonden :)

hostingpower
16/12/05, 23:41
Hier krijg ik anders netjes een aantal offertes van maatschappijen hoor!

AlfaHosting
16/12/05, 23:46
Origineel geplaatst door hostingpower
Hier krijg ik anders netjes een aantal offertes van maatschappijen hoor!

Welke maatschappijen en voor welk soort polissen ?

Showeb
17/12/05, 00:59
Is geen enkel probleem bij ABN AMRO, tenminste als je daar een zakelijke rekening hebt lopen.

Ik denk trouwens niet dat het anders is bij andere banken of verzekeringsmaatschappijen in Nederland.
In Belgie heb ik geen ervaring hiermee.

mitedo
17/12/05, 12:53
een aansprakelijkheidsverzekering is zo af te sluiten. Immers een hostingbedrijf is in 9 van de 10 gevallen eigenlijk nooit aansprakelijk te stellen.

Rechtsbijstand mag ieder bedrijf aanvragen, heeft weinig te maken met je activiteiten. Door je aan te melden bij de FNV-tak voor zelfstandigen, ben je automatisch verzekerd voor rechtsbijstand.

Phu
18/12/05, 15:51
ik heb bij de eigen bank via een verzekering lopen

ik meen dat ik hier per maand 59 euro voor betaal
WA+rechtsbijstand

bij andere verzekeringen was ik dubbele kwijt

AlfaHosting
18/12/05, 17:08
Zijn er ook Belgen met ervaringen :)

hostlogic.nl
24/12/05, 06:14
Wij zijn momenteel bij onze bank rond de 40 Euro per maand kwijt voor WA en rechtsbijstand.

Overigens kan een goede accountant je ook adviseren hierin. Deze heeft namelijk een goed beeld van het risico dat je loopt en wat bijvoorbeeld de waarde van je apparatuur is.

iDiensten
24/12/05, 11:18
Nou ben ik wel redelijk klein qua bedrijfsomvang... maar WA is nog niet geen e100,- per jaar.. (klaverblad).
Rechtsbijstand zou op e300,- ongeveer uitkomen (bij DAS).

Luuc
24/12/05, 12:10
Origineel geplaatst door Showeb
Is geen enkel probleem bij ABN AMRO, tenminste als je daar een zakelijke rekening hebt lopen.

Ik denk trouwens niet dat het anders is bij andere banken of verzekeringsmaatschappijen in Nederland.
In Belgie heb ik geen ervaring hiermee. Inderdaad, bij de Rabobank in Nederland gewoon mogelijk. Hebben hier de zakelijke (en privé ;)) rekeningen lopen + verzekeringen.

AlfaHosting
24/12/05, 12:51
Origineel geplaatst door Luuc
Inderdaad, bij de Rabobank in Nederland gewoon mogelijk. Hebben hier de zakelijke (en privé ;)) rekeningen lopen + verzekeringen.

En bij Postbank ?

Luuc
24/12/05, 12:59
Origineel geplaatst door Mario


En bij Postbank ? Ik heb geen idee, zowel privé als zakelijk geen rekening lopen bij de postbank. Op postbank.nl kan ik er in ieder geval niets over vinden... misschien kan je ze even bellen? :)

Telefoonnummers postbank op een rij (http://www.postbank.nl/zakelijk/ing/pz/page/article/detail/0,3049,1911_49572929_65274961,00.html?linktype=int )

Tuneboy
24/12/05, 19:01
Wij hebben een aansprakelijkheidsverzekering bij de ABN Amro, deze was destijds redelijk goedkoop, echter moet ik stellen dat je als Hostingbedrijf niet vaak je verzekering nodig zult hebben, ze betalen slecht en je hebt niet vaak te maken met materiele schade!

AlfaHosting
24/12/05, 23:29
Stel .. je maakt een fout ... een klant spant een proces in. Wordt dit ook gedekt door dergelijke polis ?

blaaat
25/12/05, 10:55
Origineel geplaatst door Mario
Stel .. je maakt een fout ... een klant spant een proces in. Wordt dit ook gedekt door dergelijke polis ?

zoals boven genoemd wordt dit gedekt door rechtsbijstand & niet aansprakelijkheidsheids verzekering....

Hier niet verzekerd.. kan degene die postbank info gaat zoeken deze hier ook even posten?

markbruin
27/12/05, 21:58
Ik ga morgen een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten bij een Assurantiekantoor in Twello.

Ik betaal hier slechts 80 euro per jaar. Eigenlijk heb je hem zelden tot nooit nodig, maar het geeft me toch een goed gevoel er 1 te hebben.

Geoffrey
28/12/05, 12:46
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een zotte kost. Het grootste gevaar dat je loopt is dat er in het datacenter zelf iets misloopt en dan heb ik het over stroomonderbrekingen (kan altijd, Interxion anyone?), water die binnenkomt en aparaten beschadigt (ook al is dit ook al vet moeilijk), brand die wel eens kan voorkomen, etc. Voor al deze zaken heeft het datacenter zelf een verzekering en zit jij volgens mij wel safe.

Als je een beetje uitkijkt en niet te vluchtig met hardware van jou en anderen omspringt, en je vooral weet wat je doet is die verzekering een kost die je eigenlijk niet nodig hebt, tenzij zoals hier al gezegd om je bank te paaien.

Triloxigen
28/12/05, 13:56
Wat dacht je van een serer die uitbrand en de bovenliggende servers ook om zeep helpt? ;)

Geoffrey
28/12/05, 15:03
Origineel geplaatst door Triloxigen
Wat dacht je van een serer die uitbrand en de bovenliggende servers ook om zeep helpt? ;)

Datacenter verzekering ;) Het zijn zij die ervoor moeten zorgen dat er niks kan uitbranden. Als de apparatuur inorde is, en er daar geen fouten of slordigheden gebeurt zijn dan is het op kosten van het datacenter.

HighFly
05/01/06, 19:19
Origineel geplaatst door Geoffrey


Datacenter verzekering ;) Het zijn zij die ervoor moeten zorgen dat er niks kan uitbranden. Als de apparatuur inorde is, en er daar geen fouten of slordigheden gebeurt zijn dan is het op kosten van het datacenter.

Mag ik dan 'advocaat van de duivel' spelen: Wat nu als een datacentrum uitfikt (jaja, allerlei voorzorgsmaatregleen dus gebeurt niet, maar theoretisch dus) dan hoor ik weer verhalen dat :

1)
Je je eigen servers daar moeilijk kan verzekeren, omdat het pand niet van jou is en
2)
De aansprakelijkheid bij het uitfikken van de server van je onder buurman (warmte/vuur stijgt omhoog :)) weer moeilijker wordt aan te tonen en
3)
Bij schade uitkering er uiteindelijk alle claims op een hoop worden geveegd en iedere verzekerde een deel van de uitkering krijgt, dus niet nieuwwaarde of zoiets...

Neem daarbij dat de meeste verzekeraars van hun stoel flikkeren als je begint over :
"Wij hebben x servers in locatie a, y servers in locatie b en twee op onze eigen locatie. Oh ja, locatie a en b zijn datacentra.... " etc. etc...

Wie o wie (en denk dat dit aansluit bij de originele vraag van TS) kan nu klik en klaar meer uitleg geven (desnoods met namen van verzekeraars/tussenpersonen) zodat iedereen er wat aan heeft en rustig kan slapen door goed verzekerd te zijn?

Thx,
HighFly