PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated service gezocht



Henky!
29/11/05, 00:32
Nee wij zijn niet op zoek naar aanbiedingen.....

Na vele ontnuchterende ervaringen zijn we op zoek naar een dedicated of managed server waar mensen achter zitten die kunnen praten om het zo maar eens te zeggen.

Een goed en vriendelijk functionerende helpdesk dus. Niet dat we veel vragen hebben maar dat je wel serieus wordt genomen als het zo voorkomt. Dat naar eventuele problemen ook wordt gekeken.

Ik vraag dus ervaringen en goede referenties van gebruikers. De beste bron toch.

Wij zoeken iets als met Plesk reloaded (100 domains minimaal) en bv P4 2,4 ghz / 1024 ram / 80 gb hard disc en 1000 GB traffic.

Gaarne reacties van tevreden mensen.....

IT-worX
29/11/05, 00:44
www.fusehost.net, wel enkel per mail bereikbaar...

Wil je professioneler gaan (telefonisch) neem je best hun moederbedrijf www.openminds.be

Henky!
29/11/05, 12:58
Verder niemand? Dan heeft de gemiddelde serverboer wel een slechte naam in dit land.....

WilloW
29/11/05, 13:26
De meeste providers zijn wel goed bereikbaar

telefonisch en per mail somige ook nog wel na kantoor tijden.

Ik wil je graag een aanbieding doen alleen je topic staat beetje in het verkeerde forum hier mogen namelijk geen aanbiedingen gedaan worden.

Een modje zal hem zo denk ik wel verplaatsen

Henky!
29/11/05, 13:56
Bereikbaar wel, maar vaak niet echt behulpzaam. Ik was op zoek naar goede ervaringen.

Treurig, zijn er blijkbaar niet.....

jinxedworld
29/11/05, 13:59
Mijn ervaring is dat de kleinere dedi-providers meer tijd voor de klant nemen dan de ietwat grotere bedrijven. Ik spreek dan vooral uit ervaring van mijzelf (bedrijf -> klant). Ik heb een redelijk aantal dedicated klanten, en ik heb ook een goede band met deze klanten. Ook bel ik zelf met enige regelmaat mijn klanten om te vragen hoe het gaat, om eventueel hulp te bieden en meer van dat soort zaken.

Ik kan je dus helaas geen ervaring geven uit het perspectief van de klant, maar ik hoop dat je hier toch iets aan hebt.

Swiftway-UK
29/11/05, 14:22
Zoek je een managed server? of juist niet?

Want ik kan me niet veel support vragen voorstellen in het geval een server unmanaged is :)

Dus misschien kun je het beste omschrijven wat voor support je wenst en hoe snel je dat wenst te ontvangen.

jinxedworld
29/11/05, 14:25
Ook al heb je een unmanaged server, dan is het tóch prettig om sommige vragen te kunnen stellen aan ervaren mensen. En dat is net dat stukje extra service waar op het moment veel naar gezocht word :)

®on
29/11/05, 14:26
Origineel geplaatst door Henky!
Gaarne reacties van tevreden mensen.....
Trancepitt Services - www.trancepitt.nl
Wellicht niet de goedkoopste op het eerste gezicht tov. de tig dedicated leveraciers die zich @ wht presenteren.

Maar wél:
stabiel, prima dienstverlening, "Hoi Tymen / Hoi Ron" mailconversaties; idem voor de telefoon/sms. Nu zegt dat laatste weinig over de kwaliteit, maar het zegt wel iets over de benadering.

De kwaliteit en snelheid is uiterst goed; bij nood is er een 06 nummer; voor overige zaken gebruik ik mail en/of het ticketsysteem waarop snel en adequaat gereageerd wordt.

Prijs/kwaliteit is perfect al met al mijn inziens; zoals eerder opgemerkt betaal je wellicht iets meer, maar krijg je er veel voor terug. Allerlei extra diensten waar je misschien bij die "net wat goedkopere" leverancier flink voor moet betalen of lang op een fatsoenlijk antwoord moet wachten, heb je dus niet.


Origineel geplaatst door jinxedworld
Ook al heb je een unmanaged server, dan is het tóch prettig om sommige vragen te kunnen stellen aan ervaren mensen. En dat is net dat stukje extra service waar op het moment veel naar gezocht word :)
Exact. ;)

UnoriginalKilla
29/11/05, 14:28
Henky dit forum is trouwens vooral op hosts gericht, aangezien de gemiddelde server niet zo veel van al dat soort dingen weet hebben ze hier weinig te zoeken. En aangezien een bedrijf winst moet maken om gezond te blijven is 't niet zo slim om een potentiele klant naar de conculega te sturen.

Swiftway-UK
29/11/05, 14:41
Het is absoluut prettig om je vragen te kunnen stellen aan ervaren beheerders.

Maar de ervaring leert, dat kleine bedrijven in het begin veel persoonlijke service leveren en diensten leveren buiten de afgesproken mogelijkheden, als deze bedrijven groeien, kan dat steeds minder.

Klanten die "het begin" meegemaakt hebben, waar alles kon en mogelijk was, zullen teleurgesteld raken en dat ook communiceren.
(naar derden)

Dit is dus het gevaar van kleinere bedrijven die willen groeien, natuurlijk zijn er ook veel bedrijven die bewust "klein" blijven.

PS: een goed remedie om dit tegen te gaan, is duidelijke richtlijnen hanteren in hoever de service kan/mag gaan.

jinxedworld
29/11/05, 14:46
Klopt, maar dat is een keuze die je als bedrijf maakt. Als je snel groeit, is het slim om niet alleen je diensten te laten groeien, maar je service ook. Doe je dit niet, dan ga je vroeg of laat op je bek. Je zal dan waarschijnlijk niet met de laagste prijzen kunnen schermen, zoals zovelen dit hier wel doen (no flame whatsoever), maar je kan wel een stuk service bieden, en dit blijft bij mij zeer hoog staan. Als ik een keer met spoed een rebootje nodig heb wil ik daar niet 4 uur op wachten. Dan betaal ik liever wat meer voor degelijke service :)

Ik zit niet aan de onderkant van het marktsegment, maar ook niet helemaal bovenin. Toch trek ik een bepaalde niche aan die kwaliteit en service zoekt. Het zijn geen klanten die direct op de laagste prijs afgaan, en dat bevalt prima. Ze zijn wel veeleisender dan budgetklanten, maar is dat vreemd? Nee, ze betalen voor service, en dat zullen ze krijgen ook! :D

Swiftway-UK
29/11/05, 14:49
Dus de bottom line is, er word voor de service betaalt. Het is beter ook om duidelijke afspraken mbt service te maken dan ervanuitgaan dat de service prima is.

Perfecte service en de laagste prijzen gaan (vaak) niet hand in hand. Goed personeel is niet gemakkelijk te vinden, goed personeel is niet goedkoop.

jinxedworld
29/11/05, 14:50
I agree

djalken
29/11/05, 16:18
ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel bedrijven zijn die zich hier zo zullen aanprijzen en of er veel mensen met ervaringen zijn....

fre0n
29/11/05, 16:20
Ik sluit me hierbij aan. De kleinere bedrijfjes doen veel voor hun klanten en de medewerkers zijn vaak ook allemaal geroutineerd in het beheer van de systemen. Je hebt dan dus niet te maken met helpdesk medewerkerd die perfect weten hoe de telefoon werkt maar niets weten van serverbeheer. Vaak zijn het de serverbeheerders die de helpdesk bemannen. Directe lijnen dus, en kennis van zaken.

Helaas staat dit idd niet in het juiste forum voor hosters zelf om een verhaaltje te kunnen houden over hoe ze het zelf hebben geregeld :(