PDA

Bekijk Volledige Versie : Account gebruiken als die ingesteld is als nameserver



muaddib
28/11/05, 21:33
Het zit zo. Directadmin is zo ingesteld met ns1.domein.be en ns2.domein.be als nameservers. Hoe kan ik nu de domein.be account gebruiken als een normale user (emails aanmaken, databases, ftp...)? Een user account aanmaken op de naam van domein.be gaat niet, dan krijg ik het bericht dat het domein al in gebruik is.

Als ik naam ftp.domein.be ga en inlog, zie ik mappen zoals "domains", "default", "shareip"... Ik veronderstel dat ik hier niet met mag knoeien. Op welke locatie moet ik dan mijn bestanden voor de website die op domein.be moet komen uploaden?

MathijsH
28/11/05, 21:52
in public_html, echter als je meerdere domeinen onder 1 account heb moet je kijken in de domain map, dan de domeinnaam en dan public_html :)

muaddib
28/11/05, 22:00
Op de ftp in enkel de map "domains", en dan de mappen "default", "sharedip" en "suspended". Ik heb al geprobeerd public_html aan te maken, dan domein.be/public_html... het lijkt niet te werken, ik krijg steeds het apache scherm (hey it worked...).

En de e-mails enzo...?

ronaldlokers
28/11/05, 22:13
Origineel geplaatst door muaddib
Op de ftp in enkel de map "domains", en dan de mappen "default", "sharedip" en "suspended". Ik heb al geprobeerd public_html aan te maken, dan domein.be/public_html... het lijkt niet te werken, ik krijg steeds het apache scherm (hey it worked...).

En de e-mails enzo...?

je hebt zeg maar /domains/JEDOMEIN.EXT/public_html/ in die map zet je de site. Daarna zou op jedomein.ext de site moeten staan

muaddib
28/11/05, 22:17
Inderdaad zo heb ik het geprobeerd, toch blijf ik het apache scherm krijgen...

muaddib
29/11/05, 18:57
Niemand een idee? Want zelfs al zou deze methode werken, dan heb ik nog steeds geen domein.be account, waar ik bv. emails en databases kan aanmaken?

Phu
30/11/05, 17:09
maak anders een domein www2.jouwdomein.ding aan

en via deze ga je de www aanpassen in je dns linken naar je www2
dit zou moeten werken

muaddib
01/12/05, 22:36
Bedankt! Maar er moet toch een simpelere manier zijn om dit te doen, zonder deze omwegen, is er geen enkele manier om gewoon een account aan te maken met hetzelfde domein als mijn nameserver domein?

MediaServe
01/12/05, 22:43
Volgens mij moet je het domein uit de nameserver verwijderen met DirectAdmin, vervolgens als 'webhosting pakket' weer toevoegen, ten slotte weer alle records aanvullen in de nameserver.

Maar ik kan het mishebben, dus eigen risico :)

muaddib
03/12/05, 22:07
Thanks, het is me gelukt!