PDA

Bekijk Volledige Versie : probleem met gameserver.. (opinies gevraagd)



Mantorok
28/11/05, 12:10
hello,

Ik zou graag wat info willen over hoe hosters hier tegenaan kijken,

Het is een eigenaardige situatie: In België zijn er allerhande limieten en uploadsnelheidsbeperkingen van kracht waardoor het draaien van een gameserver die daarvoor kan door gaan op een privé computer gewoon onmogelijk is.

Ik ben actief in de trackmania community. De trackmania dedicated server heeft als bijtend probleem dat het altijd een hidden protection driver moet installeren om te kunnen runnen.

Ik heb er al eentje draaien (of dat zou toch moeten) maar men brengt updates uit door een nijpend probleem met de server en iedere keer moet dan die server terug gereboot worden als er een nieuwe server versie is.

Het probleem is dat er een windows 2003 server hoster bereid genoeg gevonden moet worden om de machine regelmatig te rebooten.

Langs de andere kant snap ik wel dat er ook anderen op die machine zitten en die pc niet zomaar te pas en te onpas kan gereboot worden.

Ik moet eerlijk zeggen, ik zit nu bij skyberate, en het tijdje dat ik er al zat en de server werkte (door een probleem met de protection software werkte hij dus zonder reboot) Ze bieden goede connectiviteit , maar ik denk dat het probleem zich hierin bevindt dat als ik zelf controle wil over reboots, ik dan een complete dedicated server moet huren gewoon voor het spelletje te kunen draaien en dat lijkt me nu net iets te duur,

Temeer omdat ik hier thuis voor een internet abonnement betaal waarvan de upload/volume voorwaarden in die mate beperkend zijn dat er eigenlijk aleen maar kan gedownload worden en als client een spelletje quake te spelen.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft ?

DutchTSE
28/11/05, 13:29
als de hoster bereid is de server regelmatig te rebooten zie ik het probleem niet toch. In principe zijn zijn klanten jou probleem niet, dus als hij aangeeft het te willen doen zou ik dat gewoon accepteren...

Of snap ik je verhaal niet?:)

Mantorok
28/11/05, 13:35
In een productie omgeving is het toch niet altijd mogelijk de server te rebooten ? De andere klanten zijn misscien bezig met hun gameserver en dat kan natuurlijk niet onderbroken worden tenzij die hoster dit aangeeft.

het grote probleem zit hem hier dat de software van de server nog een beetje in een testfase zit en dit thuis niet getest kan worden

Het probleem is nu net dat als 15 of meer spelers zich verbinden met de gameserver dat er allerlei syncronisatie probs optreden, dat kan thuis niet op een objectieve manier getest worden omdat ik maar met 20Kbps upload zit... dus dan gaat het zowiezo mis.

Het gevolg hiervan is dat er de komende weken regelmatig upgrades gaan zijn met de nodige reboots tot gevolg...

mij lijkt het dat zo'n server toch maar maximaal kan gereboot worden als er beveiligings updates geïnstalleerd worden ..

ik betaal voor het account, en mijn irritatie gaat eigenlijk gewoon in het algemeen uit naar het feit dat ik geen controle over de reboots heb of dat die te lang op zich laten wachten, want dan natuurlijk weer begrijpelijk is....

jinxedworld
28/11/05, 13:39
Ik denk dat er geen enkele hoster bereid is om zijn server regelmatig te rebooten voor één klant, terwijl er meerdere klanten last van hebben. Als er ene probleem op een server bekend is waar alle klanten last van hebben, en dit is op te lossen met een reboot, dan lijkt het me logisch. Maar aangezien er van tevoren al bekend is dat er vaak gereboot moet worden voor één klant, en dat andere klanten hier last van gaan krijgen, dan lijkt het me sterk dat je een hoster gaat vinden die dit voor je doet op een shared server. Ik zou dit absoluut niet doen, maar je toch echt een dedicated bak aanraden. Gaat dit je budget te boven? Jammer, maar helaas. Ik benadeel het merendeel van de bestaande klanten als ik vaak zou moeten rebooten.

Mantorok
28/11/05, 13:45
juist, daar was ik al bang voor en tegelijk begrijp ik dat wel, ..

Er zit dan niets anders op dan het gezond verstand van belgische providers af te wachten en hun thuis klanten een beetje speelruimte te geven op dat gebied :(

Mantorok
28/11/05, 15:05
de mannen van skyberrate hebben het voor dezekeer opgelost.... 't is wel spijtig dat deze game ontwikkelaar zo drastisch werkt met hun dedicated server zo te beveiligen maarja.... het zei nu zo,

TiMMiEJ
28/11/05, 18:05
Kan je hem ook op linux hosten? Deze hoef je alleen te rebooten bij een kernel update.