PDA

Bekijk Volledige Versie : Klant biedt Illegale content aan



blackspider001
27/11/05, 12:55
Hallo Ik wil jullie iets vragen.


Een klant biedt illegale content aan. Hoe kun je dit aanpakken? Ik wil hier namelijk niet voor aansprakelijk gesteld worden.

(Het gaat om volledige albums van nationale en internationale artiesten en losse mp3's die worden aangeboden.)

Wat kunt je het best tegen de klant zeggen?

En wat als hij dan zijn hosting op wil zeggen?

Hij heeft al betaald.

Het bezorgt ons ook een aanzienlijke dataverkeer.

PeterT
27/11/05, 12:59
Staat vast wel in je AV dat dit niet toegestaan is.
Gewoon op aanspreken dus.

Dillard
27/11/05, 13:03
Direct "suspenden" ivm overtreding van je AV. Keuze geven, of de content direct verwijderen of klant mag ophoepelen. Bij herhaling direct contract eenzijdig opzeggen wegen herhaalde overtreding van je AV.

Als het goed is heb je in je AV staan dat hij geen recht van restitutie heeft (en omdat je hem al gewaarschuwd hebt, valt je niets te verwijten).

mdf
27/11/05, 13:07
Zelfs als dit niet in je AV staat kun je de klant verzoeken deze activiteiten te staken aangezien het illegaal is.

blackspider001
27/11/05, 13:34
hoe pak je dit op een goede manier aan.

Meteen zeggen dat het contract ontbonden zou kuunen worden of op een andere manier?

Dit is de eerste keer dat dit me overkomt.

Ik wil de klant namelijk niet bang maken.

Stewie
27/11/05, 13:37
Origineel geplaatst door blackspider001

Het bezorgt ons ook een aanzienlijke dataverkeer. Dat is wel je laatste zorg, hij betaald er toch voor ;)

Rob77
27/11/05, 13:38
Beginnen met 'beste . . . wij hebben geconstateerd dat . . . in strijd met de voorwaarden . . . wilt u de betreffende bestanden verwijderen' ?

joriz
27/11/05, 14:03
Wat Rob77 zegt is ook het beste. Eerst duidelijk melden dat dit niet is toegestaan volgens de Algemene Voorwaarde waarmee de klant akkoord mee is gegaan bij het bestellen van zijn dienst.

In meeste gevallen halen klanten het dan weg. En excuseren ze zich met iets van: "wist niet dat een illegale download illegaal was"

snaaps
27/11/05, 18:56
Gewoon ff bellen en uitleggen dat dit niet is toe gestaan, tenzij hij bumra stremra rechten betaald heeft.

Als de bestanden na 24 uur nog op de server staan dan suspend je hem.

AlfaHosting
27/11/05, 20:01
Even contact opnemen en beleefd vragen de content te verwijderen binnen de 24 uur en indien hij dit niet doet, suspenden.

mitedo
28/11/05, 12:59
Ben het eens met dillard, direct suspenden...

Mark17
28/11/05, 15:50
even ellen en lukt dat niet dan een e-mailtje
in beide gevallen stel je een limiet van 24 uur