PDA

Bekijk Volledige Versie : Fraude via Paypal



Euro-Servers
27/11/05, 10:24
Zijn wij hier de enige of zijn er hier nog bedrijven met deze problemen?

Dit is nu al de tweede maal in korte tijd dat wij een bestelling binnenkrijgen van iemand uit USA & deze als betalingsmethode credit card of Paypal prefereren, en van zodra zij betaald hebben, het bedrag de dag later door Paypal wordt teruggetrokken omdat het om fraude gaat (mensen betalen met Paypal gegevens van anderen).

Hebben er hier nog last van of zijn wij de enigen?

dsigning
27/11/05, 10:34
Wij krijgen om dit moment verdacht veel orders uit de USA, betaling via paypal en CC wij gaan deze orders eerst goed nakijken ;)

Euro-Servers
27/11/05, 10:47
Nakijken hoeven wij zelfs niet meer, van 't moment dat zij de betaling hebben gedaan wordt 't paar uur later gewoon al teruggevorderd door Paypal. En dit is enkel nog maar geweest met bestellingen uit USA.

Designerhosting
27/11/05, 10:57
Heb je een script dat automatisch het account aanmaakt in bv cPanel? Ook hier al regelmatig frauduleuze orders. Gelukkig waren ze altijd wel te herkennen aan twee verschillende emailadressen (1 van paypal en een ander van de besteller) en ook de domeinnamen waren 'apart' en waren niet bekende woorden bv zrazfa.net

Gelukkig staat het automatisch aanmaken van accounts uit en dus na een dag werd het teruggetrokken. Ook heb ik vaka het emailadres dat bij het account hoorde gemaild om bevestiging.

Edit. Tevens heb ik veel verkeerde pogingen om via betaal-gateways te betalen die ik niet heb..... Dus ik vermoed dat het bots zijn die websites afstruinen.....

Euro-Servers
27/11/05, 11:01
Dat is mogelijk, hoewel het hier toch om daadwerkelijke personen gaat, want ze antwoorden ook nog op de e-mails. Pas nadat ze weten dat 't om fraude gaat reageren ze niet meer op de mails. Ook zijn 't constant 2 verschillende e-mails, vaak gmail accounts, dusja. Valt weinig aan te doen veronderstel ik?

Designerhosting
27/11/05, 11:07
Gewoon handmatig checken bij vermoedden is het enige. Dat er gereageerd wordt op de mail wil niet zeggen dat de orders ingevoerd worden door een script. Maar hun bedoeling is denk ik dat ze een automatisch account toegewezen krijgen. Dat fysiek het account er dus al is, maar de domeinnaam natuurlijk nog niet doorgevoerd is, maar men al wel kan mailen etc.....

dsigning
27/11/05, 11:10
Inderdaad op e-mail reageren ze en zeggen ze alleen dat ze de server zo snel mogelijk willen hebben moet wel zeggen dat de CC betaling er al 24 uur is en er nog niets mee gebeurd is, ik kijk het even aan tot maandag en neem dan contact op met 2checkout en paypal om één en ander na te vragen ;)

Designerhosting
27/11/05, 11:39
Check de domeinnaam ook even en google op emailadressen.

Henky!
27/11/05, 14:01
De bescherming van de klant heeft een top prioriteit voor Paypal, en ook creditcard maatschappijen. Dat is op zich wel goed maar ik vind dat het risico wel erg gemakkelijk op de ondernemer wordt afgeschoven. De creditcard maatschappij zelf komt overal mee weg.

'adressen in het buitenland worden door ons niet gecontroleerd'.

sander
28/11/05, 17:48
het zijn vaak gehackte paypal accounts of gestolen creditcards, dat het na paar dagen al word afgetrokken is nog snel het kan soms ook nog na 3/4 weken , klant krijgt dan de factuur binnen van zijn creditcard maatschapij en belt dan pas met paypal/etc

check vooral het adres wat een klant mee opgeeft deze bestaat 9/10 keer niet.

Euro-Servers
28/11/05, 19:48
Ofwel bestaat 't maar is 't één van iemand anders :) Daar zou ik me iig niet op baseren.

ophnet
20/12/05, 21:23
Wij hebben hier nu ook mee te maken. Had dit topic al gelezen, dus was al voorzichtig. We hebben daardoor dus geen financiële schade.

Om het te voorkomen kun je (als je niet realtime registreert tenminste) de PayPal betaling die binnen komt afwachten.
Je krijgt dan een bevestiging van PayPal dat er geld is binnen gekomen. Op het e-mail adres van het PayPal account terug mailen. Deze reageert dan dat hij niets besteld heeft of dat z'n computer of account gehackt is.

De bestelling gebeurd meestal door een gmail account en de PayPal betaling komt van een ander account.
Het telefoon nummer dat ze opgeven klopt ook nooit met het adres/stad die ze opgeven in de USA.

Vervolgens maakt PayPal een Temporary Hold van het bedrag.

Stewie
20/12/05, 21:36
Wij krijgen 5+ betalingen via Paypal per dag, nog nooit iets mis mee gegaan :)

mitedo
20/12/05, 22:37
Ik werk heel simpel: Alleen overschrijving!!! kan er niks misgaan

Bontoe
30/12/05, 16:59
Mitedo, daar heb je gelijk in.. Paypal is niet altijd safe, als ik een scripting lever dan eis ik daar bij het begin bank overschrijving, komt dit niet voor in aanmerking dan maak ik het gewoon niet.

DutchTSE
30/12/05, 22:51
maar veel buitenlandse klanten hebben toch de voorkeur voor paypal, en het levert je zeker klanten op vergeleken met hosts die het niet aanbieden.