PDA

Bekijk Volledige Versie : Passend moederbord?



bennychaos
26/11/05, 23:12
Ik heb hier een 1u kast van chieftec
alleen nu zit ik dus met het probleem dat mijn moederbord (asus k8n) er niet in past vanwege de rechtopstaande geluidingangen

nu is mijn vraag hoe krijg ik hem erin?
of zijn er andere passende boarden want allemaal hebben ze het rechtopstaande geluidsgedoe

het is bedoeld voor een processor amd 3000+ 64 bit socket 754

Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft

en dan mijn tweede vraag:

Ook ben ik dus op zoek nadat me server werkt naar een goeie Colocated hostingplek voor een leuke prijs!\

Het gaat bedoeld worden voor gamehosting en webhosting dus een leuke traffic is wel gewenst

repsaj
26/11/05, 23:33
als je beetje aandrukt past ie perfect

bennychaos
26/11/05, 23:37
Origineel geplaatst door repsaj
als je beetje aandrukt past ie perfect


Dat is dus het probleem
hij is zeker 3/4 mm te hoog
Ik heb ook ergens gelezen dat ze in datacenter dat probleem ook hebben en dat ze dan stukje afveilen
maar dat lijkt me zelf niet zo veilig denk

hostingpower
27/11/05, 00:17
Origineel geplaatst door bennychaos
en dan mijn tweede vraag:

Ook ben ik dus op zoek nadat me server werkt naar een goeie Colocated hostingplek voor een leuke prijs!\

Het gaat bedoeld worden voor gamehosting en webhosting dus een leuke traffic is wel gewenst [/B]

Hiervoor moet je een aanvraag doen in het aanbiedingen forum. In dit gedeelte mogen er geen aanbiedingen gedaan worden.

snaaps
27/11/05, 19:53
koop een dremel!
of koop een serverboard

JayvD
27/11/05, 20:06
Origineel geplaatst door snaaps
koop een dremel!
of koop een serverboard
Zoiezo wel handig om een serverboard te kopen, meeste gevallen (zijn waarschijnlijk wel wat uitzonderingen, nooit last van gehad) past het dan gewoon en je weet zeker dat het geheugen in de goede richting op het moederbord staat.

Unixadmin
27/11/05, 20:16
Origineel geplaatst door bennychaos

Dat is dus het probleem
hij is zeker 3/4 mm te hoog
Ik heb ook ergens gelezen dat ze in datacenter dat probleem ook hebben en dat ze dan stukje afveilen
maar dat lijkt me zelf niet zo veilig denk
Eraf solderen is wel veiliger. Bij het afveilen veroorzaak jij vibratie en dus weet jij niet wat jij allemaal kapot hebt gemaakt.

bennychaos
27/11/05, 20:16
Origineel geplaatst door JayvD

Zoiezo wel handig om een serverboard te kopen, meeste gevallen (zijn waarschijnlijk wel wat uitzonderingen, nooit last van gehad) past het dan gewoon en je weet zeker dat het geheugen in de goede richting op het moederbord staat.


IK heb dus zitten zoeken naar een serverboard voor socket 754 maar ik kan hem dus niet vinden! dus ik ben wel benieuwd waar ik zoiets zou kunnen kopen!!

en met een dremel heb ik geprobeerd. maar hij werkte daarna eerst wel goed alleen na dag 2 deed hij niks meer.

bennychaos
27/11/05, 20:19
Origineel geplaatst door domper

Eraf solderen is wel veiliger. Bij het afveilen veroorzaak jij vibratie en dus weet jij niet wat jij allemaal kapot hebt gemaakt.


Eraf solderen is me afgeraden door meerdere omdat je het zo heet moet maken dat je prinplaat voor 90% zeker te heet wordt en dus niet gaat werken. het liefst zoek ik een passend board maar waar/welke

Hollanda
27/11/05, 20:37
Bestaat niet voor S754, voor 939 kan jij kijken naar de Tyan K8E.

MMaI
27/11/05, 23:08
maar je hebt dus al een mobo gesloopt met een dremel, of was je dremel gewoon stuk?
bij mij werkte het om gewoon het bovenste opstaande randje met een dremel slijfschij er af te halen, scheelde 5mm en paste daarna wel. Je moet alleen zorgen dat je niet het plastic van de audio aansluiting raakt, of dat de bedrading van de audio bloot komt te liggen.

Bamieater
28/11/05, 09:33
Origineel geplaatst door bennychaos
Eraf solderen is me afgeraden door meerdere omdat je het zo heet moet maken dat je prinplaat voor 90% zeker te heet wordt en dus niet gaat werken. het liefst zoek ik een passend board maar waar/welke

De printplaat kan daar wel tegen. Het nadeel is dat bij moederborden tegenwoordig vaak op meerdere lagen sporen lopen en soldeerpunten zitten. Imo kun je wel veilig desolderen als je voorzichtig te werk gaat. En mocht je componenten beschadigen door middel van geleiding oid via de sporen, dan horen die bij de audio hardware en zal het systeem verder wel werken.

Ik heb hier op dit moment maar 1 mobo bij de hand, hier zit ook een rechtopstaand blokje voor de audio. Bovenop zit de gameport. Het plastic kun je gewoon veilig doorzagen en de pinnetjes kun je afknippen. Voor de zekerheid kun je even checken of deze geen contact met elkaar maken.

Wil je no-risk oplossingen, dan raad ik je aan te kijken naar een speciaal server mobo geschikt voor 1U of een 2U kast te nemen in plaats van een 1U.

svbeek
28/11/05, 09:55
Eraf solderen gaat prima. Heb zelf diverse keren aan moederborden gesoldeerd om condensatoren te vervangen. Je moet alleen opletten dat je de plek waar je soldeert niet te lang verhit, omdat je dan de print en/of componenten zult beschadigen.

Bamieater
28/11/05, 09:59
Ik heb even wat foto's gemaakt om het te verduidelijken.

http://82.94.245.10/pics/sound1.jpg

De twee schroefjes verwijder je zodat je de metalen strips aan de achterkant ook kan verwijderen.

http://82.94.245.10/pics/sound2.jpg

De andere kant waar de pinnetjes zitten. Deze kun je zo laag mogelijk afknippen met een klein tangetje.

bennychaos
28/11/05, 10:45
Origineel geplaatst door Bamieater
Ik heb even wat foto's gemaakt om het te verduidelijken.

http://82.94.245.10/pics/sound1.jpg

De twee schroefjes verwijder je zodat je de metalen strips aan de achterkant ook kan verwijderen.

http://82.94.245.10/pics/sound2.jpg

De andere kant waar de pinnetjes zitten. Deze kun je zo laag mogelijk afknippen met een klein tangetje.

Het gaat om een recht opstaande geluidspoorten op het board en niet om platte

Ik heb denk ik het liefst toch een server board maar welke
Ik heb zelf geen board kunnen vinden voor de socket 754 maar ze moeten er wezen

Maar welke?

TiMMiEJ
28/11/05, 12:14
Er is geen servermoederbord voor socket 939 en 754. Je hebt een aantal tyan's maar die hebben ook sound onboard.

Gewoon eraf solderen, vijlen is een slecht idee. Je moet de soldeerpunten niet te heet stoken natuurlijk. Ff je soldeerbout erbij, tin wegzuigen met zon pongel, en dan ut volgende pinnetje.

Dremel is ook niet echt slim, je hebt waarschijnlijk iets geraakt wat je moederbord niet leukt vind. Je zou alsnog het blokje eraf kunnen solderen.

Media
28/11/05, 16:34
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
Er is geen servermoederbord voor socket 939 en 754.

Die is er wel degelijk ik gebruik die dingen zelf ook met duallcore s939

http://www.tyan.com/products/html/tomcatk8e.html

dreamhost_nl
28/11/05, 17:13
Passen die dan in een 1U kast met die 2 x 3 vertikale audio poorten?
Info : http://www.amdboard.com/tyan_s2865.html

bennychaos
28/11/05, 17:23
Origineel geplaatst door Media


Die is er wel degelijk ik gebruik die dingen zelf ook met duallcore s939

http://www.tyan.com/products/html/tomcatk8e.html

Ik ben op zoek naar een board voor de socket 754
Weet jij daar 1 voor?

bennychaos
28/11/05, 17:24
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Passen die dan in een 1U kast met die 2 x 3 vertikale audio poorten?
Info : http://www.amdboard.com/tyan_s2865.html

Nee dat is dus mijn probleem de verticale zijn te hoog!
Ik zoek er 1 of zonder geluids ingangen of met een horizontale geluid

TiMMiEJ
28/11/05, 18:59
Origineel geplaatst door Media


Die is er wel degelijk ik gebruik die dingen zelf ook met duallcore s939

http://www.tyan.com/products/html/tomcatk8e.html


Ik zei al dat je er een aantal tyan's zijn :). Maar deze hebben ook sound onboard. Dus past niet in een 1u case zonder te solderen.

Het enige voordeel dat je hebt met die tyan, is dat de geheugenslots de airflow niet belemmeren.

repsaj
28/11/05, 19:37
de S2865G2NR heeft toch geen sound onboard?
Er staat namelijk op de website "n/a" bij Audio

TiMMiEJ
29/11/05, 13:19
Hier heb je een aantal boards die perfect (ivm airflow).

K8N Neo-FSR
Retail, Sound, GB-LAN, RAID

K8N Neo Platinum Edition
Retail, sound, Gb-LAN, RAID

K8U-X
Retail, RAID, LAN Sound, ATX

Wel allemaal sound :(

armani
30/11/05, 20:16
Origineel geplaatst door bennychaos
Ik heb hier een 1u kast van chieftec
alleen nu zit ik dus met het probleem dat mijn moederbord (asus k8n) er niet in past vanwege de rechtopstaande geluidingangen

nu is mijn vraag hoe krijg ik hem erin?
of zijn er andere passende boarden want allemaal hebben ze het rechtopstaande geluidsgedoe

het is bedoeld voor een processor amd 3000+ 64 bit socket 754

Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft

en dan mijn tweede vraag:

Ook ben ik dus op zoek nadat me server werkt naar een goeie Colocated hostingplek voor een leuke prijs!\

Het gaat bedoeld worden voor gamehosting en webhosting dus een leuke traffic is wel gewenst

Uhm.. je kan beter 1 pc pakken voor het gamehosting gebeuren, en 1 voor webhosting. Schijnt niet zo goed te lopen beiden op 1 pc.

M.V.G
Maik

bennychaos
30/11/05, 22:39
Origineel geplaatst door armani


Uhm.. je kan beter 1 pc pakken voor het gamehosting gebeuren, en 1 voor webhosting. Schijnt niet zo goed te lopen beiden op 1 pc.

M.V.G
Maik

Ik had ergens op deze site al vermeld dat er een tweede server later zal komen. eerst wil ik er 1 goed draaiend hebben. server werkt trouwens al met het k8n board. oplossing was: de blikken delen om de connectors eraf halen en klein beetje veilen en hij past. verder ben ik aan het uitzoeken welke programma's ik nog moet installeren en wat ik nodig heb voor de webserver en gameserver. ideeen wat ik allemaal nodig heb?

Timmetje1989
30/11/05, 23:03
Voor gameservers niet zo bagger veel...

- FTP server
- Toegang tot serverpackages die je overal van het internet af kan plukken.

Zo ben je al een heel eind :D

EDIT: Typo

dreamhost_nl
01/12/05, 12:06
Origineel geplaatst door TiMMiEJ
Hier heb je een aantal boards die perfect (ivm airflow).

K8N Neo-FSR
Retail, Sound, GB-LAN, RAID

K8N Neo Platinum Edition
Retail, sound, Gb-LAN, RAID

K8U-X
Retail, RAID, LAN Sound, ATX

Wel allemaal sound :(

Wel perfect qua airflow, maar zonder VGA...
Hoe wil je dat dan gaan doen in een 1U servercase?

bennychaos
01/12/05, 14:04
Origineel geplaatst door dreamhost_nl


Wel perfect qua airflow, maar zonder VGA...
Hoe wil je dat dan gaan doen in een 1U servercase?

Je hebt geen vga nodig voor een server alleen bij installeren dus geen probleem!!

Unixadmin
01/12/05, 16:09
Origineel geplaatst door bennychaos


Je hebt geen vga nodig voor een server alleen bij installeren dus geen probleem!!
En hoe wil jij het oplossen?. Niet alleen installeren maar ook voor onderhoud waarbij jij ter plaatse moet zijn is volgens mij ook een probleem.

bennychaos
01/12/05, 16:17
Origineel geplaatst door domper

En hoe wil jij het oplossen?. Niet alleen installeren maar ook voor onderhoud waarbij jij ter plaatse moet zijn is volgens mij ook een probleem.

ALs je toch met onderhoud bezig bent dan kan je ook ff tijdelijke vga kaart erin doen. in ieder geval zo doe ik het want heb ook een board nu zonder vga

dreamhost_nl
02/12/05, 01:12
Dat is toch geen manier om een storing zo snel mogelijk op te lossen? Om eerst een VGA kaart te plaatsen en daarna pas de oplossing te kunnen vinden? :huh:
Stel : Je sluit jezelf buiten SSH. Dat moet je eerst de hele server afsluiten, uitzetten, met VGA kaart opstarten, etc. Met een werkende VGA kaart op het moederbord kun je de problemen in de firewall aanpassen zonder een reboot...

Unixadmin
02/12/05, 10:20
Origineel geplaatst door bennychaos

ALs je toch met onderhoud bezig bent dan kan je ook ff tijdelijke vga kaart erin doen. in ieder geval zo doe ik het want heb ook een board nu zonder vga
Hmm ik had gedacht dat jij met een 'elegante' oplossing zal komen maar niet dus.

bennychaos
02/12/05, 10:40
Origineel geplaatst door domper

Hmm ik had gedacht dat jij met een 'elegante' oplossing zal komen maar niet dus.

IK zit dus met het probleem dat ik een vga-riser nodig heb. maar kan alleen een pci-riser vinden, iemand een idee waar ik die kan kopen?

repsaj
02/12/05, 10:44
wat d8 je van pci videokaart ?

bennychaos
02/12/05, 11:26
Origineel geplaatst door repsaj
wat d8 je van pci videokaart ?

Die heb ik ook hier en een pci-riser alleen de plaats van de pci aansluiting is niet goed en die van de vga wel als ik hem goed wil vastmaken

TiMMiEJ
02/12/05, 18:35
Hoe wil jij dat ding opstarten zonder videokaart....bij mij gaat het ding piepen.

Hollanda
02/12/05, 20:49
Warning fail VGA in bios uitzetten, zelf nog nooit gedaan maar zou moeten werken.

snaaps
03/12/05, 03:34
Waar gaat dit allemaal over?
Eerst hebben we te maken met de audio die niet past en vervolgens gaan we een vga kaart erin proppen en bij plaatsing de VGA kaart eruit trekken? lekker handig allemaal!

koop gewoon een passend serverboard man!
ps risercard kan je overal kopen www.4launch.nl bijvoorbeeld?

Afijn volgens mij wordt het een hakitaki server als ik dit zo eens lees.
Neem nou van mij aan: koop gewoon een goed board!

ik heb ook wel eens budget boarden geprobeerd, daar is 1 woord voor: rampzalig!
lees eens naar ervaringen van bedrijven die werken met dit soort boardjes. schijf hun downtimes op en ga dat laters eens vergelijken met andere hosters!
wedde dat je vershillen zult zien!
Ik zeg niet dat dit alleen door het board komt speelt natuurlijk veel meer mee, maar goed.