PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 vraagjes.



WMtools
23/11/05, 23:30
Hallo,

ik heb 2 vraagjes.

Vraag 1:
Wat is overzichtelijker, zo te doen:
res001
res002
res003
user001
user002
ect.

Of iedereen een gebruikersnaam?

Vraag 2:
Ik wil emailhosting starten, alleen hoe moet ik dat aanpakken?
Ik werk met direct admin (duh) ...

Kunnen jullie me hierbij helpen?

Gr, jeffrey

dimitrix
24/11/05, 00:05
1. Maakt niets uit, behalve als je ook MySQL host dan het je een probleem omdat DA standaard gebruikersnaam_databasenaam ervan maakt. MySQL gaat maar tot 10 tekens ofzo.

2. Verbouw zelf de enhanced skin of laat het doen (enhanced is ook al Nederlands) of klik hier http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=78967

WMtools
24/11/05, 00:22
Bedankt,

maar die vraag2 hé,

Hoe doe ik dat dan want wanneer die user de pagina neerzet van bijv, file manager, dan werkt dat gewoon. Dat moet dus niet werken. Iemand een idee hoe dat opgelost kan worden?

snaaps
24/11/05, 02:00
Username: de eerste letters van het domein

vraag 2: Volgens mij gaat dit niet. je zou zelf een soort van control panel kunnen maken en gebruik maken van de api functies.

Randy
24/11/05, 03:28
Er is een skin voor DirectAdmin met de e-mail only functie, zie; (Of google zelf...)
http://www.trushkin.com/da.php?skin=cliomail

WMtools
24/11/05, 08:30
Bedankt, ik heb hem getest, en dan bij die skin werkt het volgende niet:

/CMD_FILE_MANAGER

Dus dan is het goed.

Bedankt!

wwwer
28/11/05, 20:13
bedankt! ik zie het het werk! supper! TNX voor de skin :)

ik heb alleen problemen met de nederlandse te instaleren kan dit kloppen?

Whyti
28/11/05, 20:42
Ben er zelf ook even mee aan de slag gegaan, maar gebruik over al m'n servers standaard de skin enhanched, en deze wijkt daar dus vanaf... Iemand enig idee waar ik voor enchanched zo'n versie kan vinden?
Dat mensen dus alleen gebruik kunnen maken van alle mailfuncties...?

wwwer
28/11/05, 21:01
Hoi Zelfde probleem heb ik ook,

echter ik ben van mening dat een klant die een mail only pakket heeft het verschil niet zal zien dus ik vond dat er geen probleem was!

dimitrix
29/11/05, 00:46
Na dit gelezen te hebben heb ik in een uurtje de enhanced skin mailonly gemaakt. (laat ff weten wat je er van denkt.)

Je kan hem hier downloaden.
http://www.ermis.nl/enhanced-mail-1255.zip

Hij is in het engels en in het nederlands voor DA 1.255

Dennie-DeTi
29/11/05, 11:40
Wat betreft de gebruikersnamen hebben wij ervoor gekozen om het klantnummer in de gebruikersnaam te verwerken.

Anders moet je naast directadmin in een systeem nog bijhouden welke gebruikersnamen bij welke klant horen.

- Dennie

ju5t
29/11/05, 12:00
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gekeken naar de mogelijkheden om skins te maken, maar is het veel werk om bijvoorbeeld redirects toe te staan bij klanten in de mailonly skin?

dimitrix
29/11/05, 12:59
Origineel geplaatst door getUP
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gekeken naar de mogelijkheden om skins te maken, maar is het veel werk om bijvoorbeeld redirects toe te staan bij klanten in de mailonly skin?

Mail redirects of domein redirects ?
mail redirects zijn al mogelijk in de skin die ik hierboven heb gezet.

ju5t
29/11/05, 13:48
Domein redirects.
Klanten willen de domeinnaam vaak ook ergens heen wijzen. Vaak is dit eenmalig wel in te stellen, maar soms kan het te gek ook. Dan is het wel makkelijk als ze dit via hun control panel kunnen regelen.

mehost
29/11/05, 15:51
Vraag1:

Wij maken simpel weg gebruik van een type klanten nummer bijv. MH1, MH2, MH3 etc. ik denk dat dat over het algemeen het meest overzichtelijk is voor je administratie. Het zijn immers allemaal klanten vanzelfsprekend kan je wel zoals jij hierboven vermeld gebruik maken van rubrieken waarin je de klanten verdeeld maar ik denk dat het nut hiervan beperkt is, het kan natuurlijk ook voorkomen dat resellers een hosting pakketje ter back-up aanvragen en dan zijn het dus hosting- en reseller klanten. Het ligt vanzelfsprekend wel een beetje aan de definitie die je hier aan koppeld.

Vraag 2:

Volgens mij is dit in Direct Admin nog niet mogelijk, zo ja dan hoor ik graag hoe. Je kan het beste gewoon een klein hosting pakket aanmaken waarbij je de FTP toegang uitschakeld zodat mensen bijv. alleen maar toegang hebben tot het controle paneel en op de domeinnaam zelf plaats je bijvoorbeeld een place holder van je onderneming. Dit lijkt me opzich een redelijk effectieve manier en op die manier kan je het pakket indien de klant dit wenst later nog over zetten naar een hosting pakket. Daarnaast kan je ook doormiddel van een vrij simpel script gemakkelijk een PHP script in elkaar zetten die bij bepaalde domeinnamen een forwarding adres aanmaakt zonder dat Direct Admin hierbij komt te kijken.

ju5t
29/11/05, 18:13
Lees even de andere reacties mehost, dan zul je zien dat dit toch echt wel mogelijk is.

dimitrix
29/11/05, 20:55
Origineel geplaatst door getUP
Domein redirects.
Klanten willen de domeinnaam vaak ook ergens heen wijzen. Vaak is dit eenmalig wel in te stellen, maar soms kan het te gek ook. Dan is het wel makkelijk als ze dit via hun control panel kunnen regelen.

Kijk hier eens naar mischien helpt dit.

in files_user.conf
CMD_REDIRECT=user/redirects.html

In show_domain.html op de positie waar jij de link wil hebben:
<a href="/CMD_REDIRECT?domain=|domain|">|LANG_SITE_REDIRECTION|</a>

mehost
29/11/05, 22:53
Origineel geplaatst door getUP
Lees even de andere reacties mehost, dan zul je zien dat dit toch echt wel mogelijk is.

Ik was inderdaad een beetje voorbarig met mijn reacties, af en toe reageer ik te snel zonder eerst het gehele topic te lezen. Ik heb in ieder geval weer wat geleerd.. ik maak zelf sinds kort pas gebruik van Direct Admin en voorheen maakte ik altijd gebruik van cPanel en Plesk Reloaded vandaar :).

Whyti
30/11/05, 22:47
Origineel geplaatst door dimitrix
Na dit gelezen te hebben heb ik in een uurtje de enhanced skin mailonly gemaakt. (laat ff weten wat je er van denkt.)

Je kan hem hier downloaden.
http://www.ermis.nl/enhanced-mail-1255.zip

Hij is in het engels en in het nederlands voor DA 1.255

Heb vanmiddag even snel geprobeerd, maar kreeg een foutmelding. Eerst dat die de pagina niet kan vinden, en weet niet meer hoe, maar kreeg uiteindelijk een pagina waar alle plaatjes e.d ontbraken..

Al met al zag het er niet erg logisch uit...

dimitrix
01/12/05, 10:01
Oeps ja dit klopt, komt omdat ik ook Nederlandse plaatjes gebruik.

Edit: enhanced-mail/lang/nl/if_images.html

Overal NL_ weghalen, standaard plaatjes worden dan weer gebruikt.

Whyti
02/12/05, 15:15
Origineel geplaatst door dimitrix
Oeps ja dit klopt, komt omdat ik ook Nederlandse plaatjes gebruik.

Edit: enhanced-mail/lang/nl/if_images.html

Overal NL_ weghalen, standaard plaatjes worden dan weer gebruikt.

Doet het nog steeds niet. Wanneer ik inlog als de gebruiker die die skin gebruikt krijg ik The page cannot be found. (Alle andere skins kan die wel vinden...)

Enig idee?