PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein parkeren via Plesk



Ctrl-Alt
23/11/05, 14:14
Een klant heeft een .com geregistreerd. Ik noem het domein even domeinA.com. Aangezien de klant al hosting heeft bij een andere provider heeft hij de site van domeinA.com op domeinB.nl/map geplaatst.

Met frame forwarding schakelt domeinA.com door naar domeinB.nl/map. Dat werkt goed, maar de klant wil niet dat er gebruik gemaakt wordt van een frame. Ik heb toen standard forwarding voorgesteld, maar dan zegt hij dat domeinA.com in de adresbalk moet staan en niet domeinB.nl/map.

Bij zijn huidige provider is dit wel mogelijk. Is dat ook mogelijk met Plesk?

WH-Tim
23/11/05, 14:34
Als ik je goed begrijp wil je dat map /home/username/public_html/hoedanook/ oproepbaar is via domeina.com en via domeinb.com zonder dat je verschil ziet.

Dit doe je dmv een CNAME record aan je dnszone toe te voegen. Een cname zorgt ervoor dat je in principe iedere alias die jij wilt kunt gebruiken met een ander (sub)domein, en dus ook die map erbij pakt voor httpd gebruik, maar je het verschilt niet opmerkt :)

PeterT
23/11/05, 14:37
Origineel geplaatst door WH-Tim
Als ik je goed begrijp wil je dat map /home/username/public_html/hoedanook/ oproepbaar is via domeina.com en via domeinb.com zonder dat je verschil ziet.

Dit doe je dmv een CNAME record aan je dnszone toe te voegen. Een cname zorgt ervoor dat je in principe iedere alias die jij wilt kunt gebruiken met een ander (sub)domein, en dus ook die map erbij pakt voor httpd gebruik, maar je het verschilt niet opmerkt :)

Ahum, alleen mis je dan nog de apache virtualhost.
Bovenstaande werkt dus alleen indien je over een dedicated IP beschikt en niet voor subdomeinen e.d

@ TS, je kunt eens kijken naar mod_proxy.

Ctrl-Alt
23/11/05, 16:48
Origineel geplaatst door PeterT
@ TS, je kunt eens kijken naar mod_proxy.
Bedankt. Via Plesk is het helaas niet mogelijk configuratiebestanden aan te passen. Het is de bedoeling dat de klant zelf domeinnamen kan parkeren.

Triloxigen
23/11/05, 17:03
Origineel geplaatst door Ctrl-Alt

Bedankt. Via Plesk is het helaas niet mogelijk configuratiebestanden aan te passen. Het is de bedoeling dat de klant zelf domeinnamen kan parkeren.

Configuratiebestanden zijn aan te passen hoor, maar gelukkig niet door de klant ;)

Ber|Art
23/11/05, 18:06
Wij gebruiken hier plug-in Total Domains (van 4PSA) voor mss moet je daar eens naar kijken?

Ctrl-Alt
23/11/05, 20:32
Origineel geplaatst door BerArt
Wij gebruiken hier plug-in Total Domains (van 4PSA) voor mss moet je daar eens naar kijken?
Ja, daar heb ik ook naar gekeken. Kun je met Total Domains ook een site in een map koppelen aan een andere site? Volgens mij is het alleen mogelijk om domeinA.com te linken aan domeinB.nl en niet aan domeinB.nl/map.