PDA

Bekijk Volledige Versie : A record aanpassen



Henky!
22/11/05, 23:27
We hebben een website op onze Plesk server die we nu echter willen doorlinken naar een ander domein (op een andere server). Even het A-record aanpassen zo dacht ik, kwestie van het IP adres aanpassen terwijl ik in Plesk op het knopje ''DNS' drukte.

Maar dat ging dus niet zo eenvoudig. Weet iemand hoe ik het domein naar een ander IP adres kan verwijzen?

Robs
23/11/05, 02:23
Maar een redirect aan.

Voeg dus domeinnaam toe via de normale manier in Plesk, echter kies dan geen fysieke hosting maar redirect.
Hier kun je dan kiezen voor met of zonder frame forwarding.

Met frame forwarding blijft de domeinnaam staan in de adres balk en zie je de site naar keuze (die je in de volgende stap kan op geven, gewoon de link ingeven) zonder frame forwarding wordt je gewoon doorgelinkt en komt de link van de andere site gewoon zichtbaar in de adres balk.

De optie met frame forwarding kan soms problemen opleveren met door linken, dit werkt dus niet altijd goed, zonder frame forwarding werkt eigenlijk altijd wel goed.

Succes

Henky!
23/11/05, 13:59
Thanks!

Ik dacht gewoon eventjes de a-records aan passen. Maar zie dat de gedachte te simpel was.

In Plesk betekent dat dus wel eerst het hele domein verwijderen en dan weer opnieuw inrichten (?).

Robs
25/11/05, 00:19
Nee alleen de setup van het domein wijzigen.

Een A record aanpassen werkt alleen als het domein een dedicated IP adres heeft (dus 1 IP uitlsuitend voor dat domein) want 9 van de 10 keer niet het geval is.

BoX
26/11/05, 17:15
Huh ?

Als domein.nl verwijst naar 10.0.0.1 en je wilt dit naar 10.0.0.2 laten verwijzen .. dan kun je toch gewoon het A-record deleten en weer opnieuw aanmaken maar dan met IP 10.0.0.2 ?

What's the problem ?

Robs
28/11/05, 00:44
Niet als je op ip 10.0.0.2 bv 20 domeinen draaien en het ip is niet van jezelf en de server zelf ook niet.
Je zult in dat geval dus een vhost moeten aanmaken op deze server om het te laten werken maar dat is een beetje moeilijk als de server niet van jezelf is en je hebt er ook nog geen toegang tot....

Je kan dus wel je A record aanpassen maar zolang op de server geen vhost is krijg je dus weinig te zien, als het een dedicated IP is (dus 1 ip voor maar 1 domein) dan werkt het wel maar dat is meestal niet hetgeval.