PDA

Bekijk Volledige Versie : Lycos: .info uitverhuis drama



RemyB
22/11/05, 15:53
Hallo,

Al ruim twee maanden ben ik bezig om een .info domein bij Lycos weg te verhuizen. Meerdere malen mailen en bellen ten spijt is heb ik het domein nog steeds niet kunnen verhuizen.

Het hele verhaal is hier (http://members.home.nl/homesite/lycos_ervaringen/) te lezen.

Ik sta geloof ik met mijn rug tegen de muur. Lycos' service is van een triest niveau en gezien het hier om een .info domein gaat ligt het formeel gezien ook lastig. Het levert frustatie op. Het kost tijd, energie en geld.

Heeft iemand een idee of en welke stappen er te nemen zijn. En of er ook mogelijkheden zijn om de kosten op Lycos te verhalen?

Triloxigen
22/11/05, 15:57
Voor diverse klanten hebben we ook andere domeinnamen zoals com/net/org moeten verhuizen maar ook deze lieten geruime tijd op zich wachten voordat ze eindelijk verhuist konden worden.

lifeforms
22/11/05, 16:07
Wij horen helaas ook wel eens negatieve verhalen van onze klanten over het wegverhuizen van domeinen bij Lycos. Ik weet niet of dit kwade wil is, ik denk dat er gewoon problemen zijn met de helpdesk.

Kun je het wellicht als volgt aanpakken:

1. by Lycos het admin-contact email op je eigen email laten zetten (dan krijg jij de confirm in ieder geval zelf)
2. daarna weer een nieuwe auth-code aanvragen
3. de verhuizing bij de nieuwe provider weer indienen met de nieuwste code

Of je echt stappen kan ondernemen? Ik geef het weinig kans. Honderden euro's aan een advocaat uitgeven die waarschijnlijk het verhaal niet snapt, voor een domein van een paar eur? Ik zou gewoon eieren voor mijn geld kiezn en zo weinig mogelijk extra energie eraan te verspillen.

RemyB
22/11/05, 16:16
Het veranderen van de Admin gegevens in dezelfde als bij de Registrant heb ik geprobeert maar dat werd geweigerd.

crazycoder
22/11/05, 21:55
Heb soortgelijke ervaringen met een andere grote club: Active 24

Luuc
22/11/05, 22:55
Origineel geplaatst door crazycoder
Heb soortgelijke ervaringen met een andere grote club: Active 24 Die twee hebben toch een link met elkaar? Active 24 / Lycos?

dreamhost_nl
23/11/05, 10:18
De enige link die er is, is dat beide partijen lijken te tegenwerken als een cliƫnt wenst te verhuizen...

Triloxigen
23/11/05, 10:19
Origineel geplaatst door Luuc
Die twee hebben toch een link met elkaar? Active 24 / Lycos?

Ladot is overgenomen door Active24, maar Lycos heeft er niks mee te maken.
Maar Active 24 gaat inderdaad ook moeizaam.

hostingpower
23/11/05, 10:42
Wij hebben iets soorgelijks meegemaakt met de Heeg, deze weigerde om bijvoorbeeld al de nameservers te wijzigen in onze nameservers. Het heeft lang geduurt voordat een domeinnaam van daar verhuist was.

Kenneth
23/11/05, 10:42
heeft mij ook een weekie gekost om een .net van lycos weg te krijgen, viel dus nog wel mee kwa tijd

snaaps
23/11/05, 12:32
Volg de juiste procedure van lycos.
Account per formulier / brief opzegen.
Admin contact op eigen naam laten zetten
Locks laten verwijderen
Eventuele EPP keys opvragen.

Het is belangrijk dat je je account opzegd van te voren, en hierbij ook gelijk vraagd naar alle gevens die je nodig hebt voor de verhuizing.

In de regel is dit bij lycos binnen 2 a 3 werkdagen geregeld.
Blijft wel lastig, maar lycos is een van de grootste providers ter wereld.
Nadeel hiervan is dat alles niet zo snel gaat als bij ons.

RemyB
06/12/05, 12:01
Wat is een EPP?

Ik mag toch aannemen dat wanneer ik telefonisch contact heb met lycos en er toezeggingen gedaan worden er geen brief meer achteraan hoeft. En ik heb al op 8 september per email aangegeven dat ik wil verhuizen.

Intussen is er nog steeds niets gebeurt en kan ik nog steeds niet verhuizen. Enkele emails en telefoontjes ten spijt. Omdat ik geen vaste telefoonlijn heb heeft mij dit al zo'n 30euro gekost.

Een .nl domein heb ik ook uitverhuisd, dit ging wel snel omdat de hoster dit zelf rechtstreeks kon regelen. In de whois staat na een maand nog steeds lycos als admin. En mede technisch contact. Ook in het control panel van lycos staat deze nog vermeld.