PDA

Bekijk Volledige Versie : dns / ping



The Phantom
22/11/05, 16:26
sinds 2 maanden heb ik problemen met het aanmaken van .com en .org domeinen.
plesk meld dat dit domein reeds naar een andere dns verwijst
nu merk ik dat het ontstaan van dit probleem samenvalt met de registratie van het com.nl en org.nl domein.
bij een ping naar bijv nieuwdomein.com geeft hij een reply van nieuwdomein.com.nl

weet iemand hoe dit te voorkomen is?

waar ik de .org en .com domeinen registreer ontstaan ook foutmeldingen waardoor ik niet kan registreren.

waar kunnen snel en goedkoop .com en .org geregistreerd worden?

Ber|Art
22/11/05, 16:28
waar kunnen snel en goedkoop .com en .org geregistreerd worden?Bij ENOM bijvoorbeeld (www.enom.com) :)

Unixboy
22/11/05, 21:49
Bij Openprovider (www.openprovider.nl) of WARP3 (www.warp3.com)

Met beide goede ervaringen maar Openprovider is meer Reseller based.

Weet niet om welke hoeveelheid het gaat als je de 100EURO kosten van Openprovider eruit kan halen zou ik zeker Openprovider overwegen.

JayvD
22/11/05, 22:14
Moet zeggen dat ik TransIP wel een top bedrijf vind en dat ze redelijk goedkoop domeinen verkopen en met hun nieuwe API systeem moet het alleen maar makkelijker worden (zie link onderaan voor dat API systeem).

Support is ook top (als je door Walter wordt geholpen tenminste, Ali is wat minder vriendelijk maar heeft ook zijn goede buien :)).

TransIP = http://www.transip.nl
API = http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=81829

The Phantom
23/11/05, 00:07
Origineel geplaatst door Unixboy
Bij Openprovider (www.openprovider.nl) of WARP3 (www.warp3.com)

Met beide goede ervaringen maar Openprovider is meer Reseller based.

Weet niet om welke hoeveelheid het gaat als je de 100EURO kosten van Openprovider eruit kan halen zou ik zeker Openprovider overwegen.

openprovider heb ik nu . maar vind het toch vrij prijzig
ook de support is niet megasnel
wacht nu al 2 dagen dat ze het probleem oplossen

Stefan Mensink
23/11/05, 00:20
Origineel geplaatst door The Phantom
bij een ping naar bijv nieuwdomein.com geeft hij een reply van nieuwdomein.com.nl

weet iemand hoe dit te voorkomen is?In /etc/resolv.conf staat waarschijnlijk 'domain nl' of 'search nl'. Weghalen; domein moet domein.nl zijn.