PDA

Bekijk Volledige Versie : Belasting van de helpdesk



iDiensten
22/11/05, 11:30
Lees net op webwereld dat office 12 zelf op zoek gaat naar de juiste instellingen voor pop en smtp...

http://www.webwereld.nl/ref/rss/38442

Nu de vraag: hoeveel klanten heb jij dagelijk aan de lijn die problemen hiermee hebben? En hoe goed is je website om dit proces te ondersteunen.

Wat ik ermee probeer te achterhalen: Bellen mensen sneller dan dat ze even op de site kijken? Oftwel: heeft het uberhoubt nut om te investeren in het opzetten van een helpdesk site hiervoor.

HBCS
22/11/05, 12:04
bij mij is de ervaring dat ze eerst bellen en dan pas op de site kijken

ju5t
22/11/05, 12:08
Als die XML integratie eenmaal werkt denk ik dat dit toch zeker wel een besparing kan opleveren.

Designerhosting
22/11/05, 12:11
Ik weet niet zeker of dit precies is wat bedoeld wordt. In cPanel heb je een knop die je indrukt en dan wordt je account ook automatisch ingesteld op je thuis-pc.....

iDiensten
22/11/05, 12:21
ej... handig button: die zouden ze in meer controlpanels moeten zetten...

wonko
22/11/05, 12:29
afaik, heeft directadmin dat ook. Jammer genoeg wil een klant eerder bellen dan lezen... Je mag nog zoveel tekst zetten als je wil, als ze het niet onmiddelijk vinden, bellen ze je toch...

sp-services
22/11/05, 15:20
DA heeft dit inderdaad ook

groenleer
22/11/05, 16:23
Origineel geplaatst door wonko
afaik, heeft directadmin dat ook. Jammer genoeg wil een klant eerder bellen dan lezen... Je mag nog zoveel tekst zetten als je wil, als ze het niet onmiddelijk vinden, bellen ze je toch...

Ligt aan de gebruiker, en de indeling van je site. Als je veel tekst plaatst, dan zullen ze inderdaad sneller bellen, dan wanneer je duidelijke tekst hebt staan met de benodigde gegevens. En zorg dat je de juiste gegevens ook in je welkomst mailtje hebt staan uiteraard. Mensen printen die meestal wel, hebben ze ook meteen hun gegevens bij de hand.

marijn79
24/11/05, 09:40
Wij dwingen onze klanten op de site te kijken. Door geen telefonische support en dit soort simpele e-mail vragen (zoals mail instellingen) beanwtoorden we met een link naar de locatie waar de info staat. We beantwoorden snel en de info op de site is erg goed.

Uiteindelijk vind de klant het zelf ook fijner als hij/zij zelf info kan vinden, kan vinden hoe instellingen moeten zijn of zelf een e-mail adres in kan stellen.

Juist hosting diensten lenen zich er perfect voor en een beetje je klanten opvoeden is helemaal zo slecht nog niet. :)

Scheelt ons een boel werk, houdt de kosten laag en daardoor de prijs.

iDiensten
24/11/05, 19:39
Wij dwingen onze klanten op de site te kijken.


Mmm... tja... meeste klanten willen juist af en toe telefonisch support omdat ze er anders niet uitkomen... en dan hebben ze het nummer nou eenmaal in hun telefoonstaan en bellen erg snel...
Hoeveel mensen al niet het mailtje met wachtwoorden waarop staat (UITPRINTEN) niet meer kunnen vinden...

Denk dat ik eens een voiceresponse systeem erop ga zetten met: op de site staan antwoorden over:.... wellicht helpt het.
Bij de grote helpdesks werkt het wel iig.