PDA

Bekijk Volledige Versie : EPC - webinterface onbereikbaar.



Deimos
19/11/05, 20:33
Ik heb een vraagje over de EPC. Ik heb op dit moment zelf een EPC in gebruik en deze werkt goed. Het enige waar ik tegenaan loop is het volgende:

Als de EPC in gebruik is en ik haal de cat5 kabel weg naar de switch, en reconnect deze daarna weer dan is de webinterface niet meer bereikbaar. Herstart ik de EPC vervolgens, dan is de interface weer bereikbaar. Maar dit is natuurlijk niet erg handig, aangezien in dit geval de stroom van alle verbonden servers eraf gaat. Heeft iemand een oplossing??? (EPC is overigens wel pingbaar, alleen de http interface is onbereikbaar).

ToolZ
19/11/05, 22:48
[offtopic]
Dat laatste kwam ik helaas ook achter, nl. dat de default state van de EPC power off is.
Ik ga eens mailen naar de leverancier of dit alleen een softwarekwestie is en op te lossen of gewoon een verschrikkelijk domme denkfout in het ontwerp...

Frangkje
20/11/05, 10:29
Ehm, je kunt per poort de default state gewoon instellen?

Deimos
20/11/05, 10:40
Origineel geplaatst door Frangkje
Ehm, je kunt per poort de default state gewoon instellen? Moet ik wel bij de webinterface kunnen komen ;)

Frangkje
20/11/05, 10:44
Haal die kabel dan ook niet weg :P

Deimos
20/11/05, 10:49
Origineel geplaatst door Frangkje
Haal die kabel dan ook niet weg :P ;-). Is soms toch nodig als je je kabels netjes wilt wegwerken in een kabinet. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden? En zoja is er een andere oplossing ipv rebooten?? (want nu heb ik gewoon een veredelde stekkerdoos hangen)

Frangkje
20/11/05, 11:13
Ik snap het (denk ik) niet helemaal..
Heb even het volgende gedaan:

1) Ingelogd op de EPC
2) Uitgelogd op de EPC
3) UTP kabel tussen EPC en Switch verwijderd
4) UTP kabel tussen EPC en Switch terug geplaatst
5) Ingelogd op de EPC
6) Uitgelogd op de EPC

Dat gaat hier gewoon goed..

Euro-Servers
20/11/05, 11:18
Frangkje, heb je via de WEBINTERFACE ingelogd?

Deimos
20/11/05, 11:19
Origineel geplaatst door Frangkje
Ik snap het (denk ik) niet helemaal..
Heb even het volgende gedaan:

1) Ingelogd op de EPC
2) Uitgelogd op de EPC
3) UTP kabel tussen EPC en Switch verwijderd
4) UTP kabel tussen EPC en Switch terug geplaatst
5) Ingelogd op de EPC
6) Uitgelogd op de EPC

Dat gaat hier gewoon goed..

Bizar ik heb dit gedaan:

1) Webinterface bereikbaar
1) UTP eruit
2) UTP erin
3) Webinterface testen, onbereikbaar.

Frangkje
20/11/05, 11:33
Origineel geplaatst door Euro-Servers
Frangkje, heb je via de WEBINTERFACE ingelogd?

Ja, via firefox, maar lijkt me sterk dat dat verschil maakt?

(via iexplorer gaat overigens ook goed..)

Ik heb de EPC overigens een handmatig IP adres gegeven en niet via DHCP, misschien dat dat het verschil is?

Deimos
20/11/05, 11:42
Origineel geplaatst door Frangkje


Ja, via firefox, maar lijkt me sterk dat dat verschil maakt?

(via iexplorer gaat overigens ook goed..)

Ik heb de EPC overigens een handmatig IP adres gegeven en niet via DHCP, misschien dat dat het verschil is?
Ook hier heeft de EPC een statisch IP. De EPC is ook bereikbaar (via ping) maar de webinterface ligt gewoon plat. Geen enkele output krijg ik terug ook niet wanneer ik probeer in te loggen via telnet op poort 80 (de http poort die de EPC gebruikt)

Frangkje
20/11/05, 12:15
Hoe lang heb je de UTP kabel er uit gehad, ik iets van 10/20 seconden, wellicht dat hij het na een bepaalde periode niet meer doet.
Zal zo even proberen hem er wat langer uit te laten, hij draait toch hier in een test opstelling.

Frangkje
20/11/05, 12:22
Ook enkele minuten vormen geen enkel probleem (van de vorige post tot nu om precies te zijn)

Er zit overigens firmware 1.3 in (zat er bij aankoop al in), misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Deimos
20/11/05, 12:28
De UTP kabel heeft er hoogstens enkele seconden (10-20) uitgelegen. Ik zelf gebruik firmware 1.03 (is de laatste volgens de site). Zou jij wellicht v1.30 ergens online kunnen plaatsen, mocht je deze hebben.

Frangkje
20/11/05, 12:33
Ehm links staat wel 1.03 en rechts bij firmware 1.3 naar welke kijk jij?

(hoe plaats ik een attachment, dan plak ik ff een screenshot)

Deimos
20/11/05, 12:37
Geen idee welke ik bedoel.. heb helaas geen screenshot van de EPC waarbij de interface actief was.

Frangkje
20/11/05, 12:44
Ik heb op http://www.smsstunter.org/~bart/epc.jpg even een (gedeelte van een) screenshot neergezet, daar staat zowel 1.03 als 1.3 in in iedergeval.

In de webinterface staat onderaan gewoon ExpertPowerControl v1.03

xserve
20/11/05, 14:49
Ik heb dit probleem ook inderdaad. Heb hem nu niet bij de hand maar dat is iets wat mij ook al opviel! Dus als de switch eruit ligt heb je inderdaad een probleem. En weer up komt natuurlijk.

Deimos
20/11/05, 15:31
Ik ben dus in ieder geval niet de enige die dit probleem ervaart. De vraag is nu alleen hoe is dit op te lossen. Heb inmiddels ook de makers maar gemailt, met de vraag of zij iets weten.

Mochten er nog meer mensen last hebben van dit euvel, verneem ik dit graag.

Dirkje
20/11/05, 17:05
Er staat overigens ook nieuwe firmware op de website echter kan ik deze er niet op krijgen omdat de button "Program Device" niet werkt...

Deimos
20/11/05, 17:16
Origineel geplaatst door Dirkje
Er staat overigens ook nieuwe firmware op de website echter kan ik deze er niet op krijgen omdat de button "Program Device" niet werkt...
Je bedoelt versie 1.03 (http://www.gude.info/english/main-anleitung-power-control-net.htm)??
Of heb je nog een nieuwere versie ergens gevonden?

Mikey
20/11/05, 18:12
Origineel geplaatst door Dirkje
Er staat overigens ook nieuwe firmware op de website echter kan ik deze er niet op krijgen omdat de button "Program Device" niet werkt...

manual lezen hoe je in deze functie komt, switch via andere methode starten.

Deimos
21/11/05, 13:04
Ik heb zojuist een nieuwe firmware versie van de makers toegestuurd gekregen. Deze ga ik vanacht instaleren op de EPC om te bekijken of daarmee het euvel is verholpen.

ToolZ
21/11/05, 16:05
Deimos: Is dat alleen om het netwerkprobleem op te lossen? of ook ook de default state op aan te krijgen?

Mikey
21/11/05, 22:25
Origineel geplaatst door ToolZ
Deimos: Is dat alleen om het netwerkprobleem op te lossen? of ook ook de default state op aan te krijgen?

Je kunt toch per poort een default state maken op moment de switch weer aan gaat.

ToolZ
21/11/05, 22:45
met default state bedoel ik dat de schakelaars aan staan als je de machine uitzet of de stekker eruit trekt. Ik heb niet kunnen ontdekken waar je dat kunt instellen.
Zodat als iemand per ongeluk de switch uitzet (op wat voor manier dan ook) of de switch reset, de schakelaars default aan staan.

Frangkje
21/11/05, 22:47
Ehm, je kunt maar 2 of 3 dingen instellen waar dit er een van is, gewoon de configuratie per poort. Dan kun je kiezen altijd aan, altijd uit of laatste status bij opstarten.

Deimos
22/11/05, 01:53
De nieuwe firmware (1.04) verhelpt het probleem, waarbij de webinterface onbereikbaar wordt na het loskoppelen en weer koppelen van de UTP kabel.

Mensen die zijn geintereseerd in deze firmware kunnen deze bij mij opvragen, voor zolang deze nog niet op de site van de leverancier staat.

Frangkje
22/11/05, 09:50
Zijn er verder nog aanpassingen in de firmware?

snaaps
22/11/05, 10:43
waarom staat dit eigelijk in te koop /gevraagd?

p.s zelfde probleem hiero, ik leer er maar mee leven.
Gewoon die utp kabel laten zitten

Deimos
22/11/05, 11:21
Topic moved, stond in het verkeerde forum aangezien ik het had gesplitst van de verkoop thread.

ToolZ
28/11/05, 10:59
hoi deimos,
kun je met ons de ervaringen van de switch na de update delen? Ben wel benieuwd.

Ber|Art
28/11/05, 11:31
Ben wel benieuwdIk ook :), wij hebben sinds kort ook een EPC draaien ;)

Deimos
28/11/05, 11:38
Na de update merk ik eigenlijk weinig verschil op het feit na dat de UTP kabel nu "hot"pluggable is zonder dat de webinterface onbereikbaar wordt.

Verder is de EPC net een APC, alleen zijn er minder opties beschikbaar. Wat ik persoonlijk wel mis in de EPC is een secured port om alles op uit te voeren. Als je nog vragen hebt mbt een specifiek gedeelte hoor ik dat graag.

Ber|Art
28/11/05, 12:03
Thx! :)

IceHosting
18/12/05, 00:26
Heb hier hetzelfde probleem.

Hoe de epc (web interface) te restarten zonder naar dc te hoeven, en de stroompoorten niet uit gaan?

Deimos
18/12/05, 00:45
Origineel geplaatst door IceHosting
Heb hier hetzelfde probleem.

Hoe de epc (web interface) te restarten zonder naar dc te hoeven, en de stroompoorten niet uit gaan? Dat is niet mogelijk...... Je zult de nieuwe firmware (http://deimos.starhost.nl/epc/) moeten instaleren om het probleem in de toekomst te verhelpen. Maar ook daar is een reboot van de EPC voor vereist, waardoor alle servers zullen rebooten. Dit vind ik persoonlijk het grootste manko aan de EPC, het niet kunnen upgraden zonder reboot.

Thijs
18/12/05, 01:03
Origineel geplaatst door Deimos
Dat is niet mogelijk...... Je zult de nieuwe firmware (http://deimos.starhost.nl/epc/) moeten instaleren om het probleem in de toekomst te verhelpen. Maar ook daar is een reboot van de EPC voor vereist, waardoor alle servers zullen rebooten. Dit vind ik persoonlijk het grootste manko aan de EPC, het niet kunnen upgraden zonder reboot.

Alle waar voor zijn geld toch ?

Frangkje
24/02/06, 11:45
Dat is niet mogelijk...... Je zult de nieuwe firmware (http://deimos.starhost.nl/epc/) moeten instaleren om het probleem in de toekomst te verhelpen.

Ik zie dat hier nu ook epc_8x_v1.04_5.bin opstaat van 06-01-2006, toevallig enig idee wat hier de voordelen van zijn (en dus of het een update waard is ;))

Deimos
24/02/06, 20:33
Ik zie dat hier nu ook epc_8x_v1.04_5.bin opstaat van 06-01-2006, toevallig enig idee wat hier de voordelen van zijn (en dus of het een update waard is ;))
Bij mij was de webinterface met vlagen wel en met vlagen niet bereikbaar. Deze update zou dit moeten verhelpen, ik moet echter eerlijk bekennen dat ik deze update nog niet heb geinstalleerd aangezien dat een reboot betekend van alle servers die aan de betreffende EPC hangen. Gezien de ernst van het probleem vond ik dat niet de moeite. De update zal dan ook pas worden gedaan tijdens groot onderhoud, waarbij een grootdeel van alle servers een reboot zullen krijgen.

mind
26/02/06, 20:50
Leuk is wel dat de webinterface via bv. links wel perfect te berijken is.

Mikey
26/02/06, 21:28
Ik heb deze geflashed, en mijn ervaring is dat de epc rot overblijft en dat je bij elke handeling gelocked wordt. Deze is dus ook retour gegaan... Iemand zelfde ervaring ?

Thafusion
27/02/06, 00:09
Heb destijds 1.04 erop gezet en draait al een maand 2 zonder problemen.

Mikey
27/02/06, 00:20
ik heb het over de laatste van deimos.

WilloW
08/03/06, 11:26
ik heb het over de laatste van deimos.


Ik ben momenteel EPC aan het upgraden met de nieuwe versie. Ding slaat al vanaf het begin uit kwa web interface dus er hangen nog geen servers achter.

Zodra ik merk dat het goed werkt laat ik het hier wel even weten.

Mark17
08/03/06, 15:33
Bij mij is spontaan de web interface gestopt. De servers die eraan hangen draaien nog goed en daarom ga ik wel op korte termijn naar het datacenter maar is er nog geen extreme haast.

WilloW
08/03/06, 15:48
Bij mij is spontaan de web interface gestopt. De servers die eraan hangen draaien nog goed en daarom ga ik wel op korte termijn naar het datacenter maar is er nog geen extreme haast.


Welke versie van Firmware heb je? Heb nu de nieuwste lijkt beter.. Scriptje van svbeek werkte alleen niet echt lekker meer maar dat is al omgeknutseld

IceHosting
10/04/06, 23:09
Heb nu 3 van die kl*te epc balken hangen.
Allemaal geven ze dezelfde verschijnsel; na ongeveer 2 weken is de webinterface onbereikbaar. Als je dat search tooltje gebruikt, worden de switches nog wel gevonden.

Dusgoed ik liet de switch maar aanstaan want 24 servers rebooten is niet leuk.

Nadat de switches een maand aan stonden begon ook het search tooltje ze ook niet meer te vinden.

Conclussie, ik hoop dat de nieuwste firmware dit verhelpt. Anders gaan ze alle 3 terug!

Baal hier flink van.

WilloW
10/04/06, 23:14
Heb nu 3 van die kl*te epc balken hangen.
Allemaal geven ze dezelfde verschijnsel; na ongeveer 2 weken is de webinterface onbereikbaar. Als je dat search tooltje gebruikt, worden de switches nog wel gevonden.

Dusgoed ik liet de switch maar aanstaan want 24 servers rebooten is niet leuk.

Nadat de switches een maand aan stonden begon ook het search tooltje ze ook niet meer te vinden.

Conclussie, ik hoop dat de nieuwste firmware dit verhelpt. Anders gaan ze alle 3 terug!

Baal hier flink van.



Nieuwe firmware lost het probleem op

IceHosting
08/05/06, 16:19
Nou nee hoor, vandaag, 10 dagen na de firmware upgrade zijn 2 van de 3 epc balken weer offline.

Conclussie: allemaal retour afzender....

WilloW
08/05/06, 16:22
Ik heb dit onder mijn admin pagina staan:
ExpertPowerControl v1.04 (5)

Geen enkel probleem met deze versie draait al meer dan 1,5 maand stabiel ondertussen, Webinterface is nog niet onbereikbaar geweest

Maargoed als het kl..te dingen zijn moet je gewoon lekker gaan voor APC powerreboot kost iets meer maar dan heb je ook meer :P

Thijs
08/05/06, 16:28
Niemand al het idee gehad er een open te maken en de webinterface los te koppelen van de power (aparte voeding dus) en een resetknopje te gebruiken voor de webinterface ?

Of gaan de relais open wanneer de spanning eraf gaat ? Zou niet best zijn.

rayden
08/05/06, 16:38
We hebben hier 5x APC en.. ehm..tja.. nergens last van ;)

Technotop
08/05/06, 16:38
ExpertPowerControl v1.04 (5)

ook geen problemen hier, wel dat EPC verdomd dom doet als je even een IP verandert of kabeltje aanraakt... :@

APC's momenteel in aantocht.

IceHosting
08/05/06, 17:09
ExpertPowerControl v1.04 (5)

daar hebben wij laatst naar geupgrade. Het vreemde vind ik gewoon dat er 2 switches offline zijn gegaan, en niet alle 3. Het heeft ook niet te maken met de switchs, want alle 3 de switches hangen aan een hp procurve 2524.

Ik zal contact opnemen met de persoon die ze geleverd heeft, wellicht heeft hij een oplossing, en anders moet hij ze allemaal terugnemen.

Klote dingen, ik moet dus nu weer 2 x 8 servers reboten. Word je niet echt blij van.

en idd, heb 2 gewone apc balken hangen, die doen het al 2 jaar zonder problemen :)

IceHosting
12/08/06, 17:37
En ja hoor, na 90 dagen zijn alle 3 de epc balken weer zomaar offline. Is er al een nieuwe firmware versie bekend?

edit: of heb ik een slechte beginners serie van de epc switches?

gjtje
12/08/06, 18:03
't Is nog even afwachten, hier draait het nu 3 weken zonder problemen. ;)

Ik neem aan dat alleen de webinterface er mee ophoudt, of gaan ook de servers uit?

Deimos
12/08/06, 18:04
En ja hoor, na 90 dagen zijn alle 3 de epc balken weer zomaar offline. Is er al een nieuwe firmware versie bekend?

edit: of heb ik een slechte beginners serie van de epc switches?
Hier is de interface nog bereikbaar, (moet welliswaar x keer refreshen voordat ik een pagina krijg, maar het werkt (nog)),

Netfeed
12/08/06, 18:11
Ik had het probleem ook "weer" en heb nu firmware: epc_8x_v1.04_6a

Technotop
12/08/06, 18:21
Altijd leuk die EPC's, heb er nu ook 2 van hangen die niet meer reageren. Firmware upgrades hebben geen enkele zin, ik update me suf en ze blijven maar hangen.

Dus ik ga ze ook niet meer upgraden, alles om gooien naar APC.

dreamhost_nl
12/08/06, 20:25
Altijd leuk die EPC's, heb er nu ook 2 van hangen die niet meer reageren. Firmware upgrades hebben geen enkele zin, ik update me suf en ze blijven maar hangen.

Dus ik ga ze ook niet meer upgraden, alles om gooien naar APC.

Precies... de extra kosten die je bespaart t.o.v. een (echte) APC zijn de kopzorgen gewoon niet waard... Zul je altijd zien dat een EPC niet reageert op het moment dat je een server via de web interface wilt resetten...

IceHosting
12/08/06, 20:58
Inderdaad, hier heb ik ondertussen alweer 3 gewone apc switches opgehangen, maarja de epc deden dacht ik het eindelijk goed, had ze nog niet weggedaan, hoewel ze nu wel op het punt staan...

@netfeed,
Kan je die firmware upgrade zenden of op internet delen? Aangezien hij nog niet op de site staat van de makers.

Netfeed
13/08/06, 14:52
Inderdaad, hier heb ik ondertussen alweer 3 gewone apc switches opgehangen, maarja de epc deden dacht ik het eindelijk goed, had ze nog niet weggedaan, hoewel ze nu wel op het punt staan...

@netfeed,
Kan je die firmware upgrade zenden of op internet delen? Aangezien hij nog niet op de site staat van de makers.

Download hem hier: http://www.netfeed.nl/software/epc/epc_8x_v1.04_6a.zip :)

Mikej0h
13/08/06, 15:20
Download hem hier: http://www.netfeed.nl/software/epc/epc_8x_v1.04_6a.zip :)

Wij lopen hier tegen dezelfde problemen aan.
Inmiddels een APC aangeschaft die de EPC gaat overnemen.

Toch probeer ik jou firmware vrijdag even uit op de EPC, je weet tenslotte nooit...

MediaServe
13/08/06, 15:34
Ook versie 1.04 build 6a geeft nog problemen :(

Ik heb de fabrikant maar weer eens gemaild. Als ze het nou eens zo zouden maken dat je ze kon resetten zonder dat de servers uitgaan, dan ben ik tevreden.

Deimos
13/08/06, 16:45
Misschien is het overigens wel handig om met zijn allen de problemen te beschrijven en dit vervolgens als groep aan de makers overleggen. Wellicht dat ze dan een "betere" / werkende firmware gaan afleveren.

Mark17
13/08/06, 17:16
Ook versie 1.04 build 6a geeft nog problemen :(

Ik heb de fabrikant maar weer eens gemaild. Als ze het nou eens zo zouden maken dat je ze kon resetten zonder dat de servers uitgaan, dan ben ik tevreden.

Dan wel bijvoorkeur iets dat dat over afstand kan, aangezien je zult zien dat hij midden in de nacht uitvalt net 5 minuten voor hij nodig is als dat mogelijk zou zijn.

Jurian
13/08/06, 17:31
Gekke vraag, maar is zo'n EPC nou echt zoveel goedkoper dan een "echte" APC PDU, want dat zoveel hosters op zo'n belangrijk onderdeel van de infrastructuur besparen door, excuse my french, puinhoop EPCtjes te gebruiken, kan ik echt niet begrijpen. Als je 1 keer heen en weer moet omdat dat kreng niet werkt, dan kost het je al meer dan de meerprijs van een APC. Daarnaast is je server (of die van je klant) een heel stuk langer onbereikbaar als je EPC (weer eens) niet werkt. Neem dan nog de grap dat dat kreng schijnbaar alle poorten uitzet als je 'm reset en er blijft toch totaal geen reden over om die zooi te gebruiken? Met z'n allen dat ding terug sturen, geld terug eisen, APC kopen. Product is "defective by design" en kost je zo meer tijd, geld, ergernis en boze klanten, dan die paar honderd euro extra die een APC kost.

Deze post is overigens NIET als troll bedoelt, maar puur om te proberen te begrijpen waarom dit nog gebruikt wordt en vooral, waarom dit gepikt wordt door jullie. Je powerswitch is toch kritieke infrastructuur, daar mogen toch niet zulke knullige fouten in zitten?

mind
13/08/06, 19:53
Klein tipje... Forceer de poort van je switch waar de epc aan hangt op 10 Mbit half duplex en het probleem is verholpen. Hier al meer dan 10 maanden geen problemen meer gehad. Staat trouwens ook gewoon in de specs van dat ding op de site van de leverancier. Beetje jammer dat de EPC zelf te dom is om de juiste snelheid te kiezen ;)

http://www.gude.info/frame-power-control-net-8x.htm

Deimos
13/08/06, 20:09
Klein tipje... Forceer de poort van je switch waar de epc aan hangt op 10 Mbit half duplex en het probleem is verholpen. Hier al meer dan 10 maanden geen problemen meer gehad. Staat trouwens ook gewoon in de specs van dat ding op de site van de leverancier. Beetje jammer dat de EPC zelf te dom is om de juiste snelheid te kiezen ;)

http://www.gude.info/frame-power-control-net-8x.htmWelke firmware draai je? Want met de versie die ik heb valt die dan nog steeds weg. (wel is het direct merkbaar minder dan voorheen).

mind
13/08/06, 23:39
Versie 1.04_4

Deltaned
14/08/06, 05:49
Ik heb nu al een maandje of 8 een EPC hangen en deze is gewoon bereikbaar...
Idd wel even je switch op 10HD zetten.
Zoals ik zo vaak zeg RTFM (read the fucking manual) en je bent gewoon avn alle problemen af (althans ik wel)

MediaServe
14/08/06, 10:15
Ik heb de poorten al geforceerd, maar toch weer een onbereikbare switch. Wel inderdaad veel minder problemen zo.

De reden om voor EPC's te kiezen in plaats van APC's is dat de EPC gemakkelijk in ons control panel te verwerken is. Het is trouwens ook niet zo dat EPC het goedkoopste is, voor de prijs van twee EPC 8x switches koop je een APC 24x switch. Misschien dat ik hier wel voor ga bij toekomstige racks.

MediaServe
14/08/06, 13:05
Reactie van de leverancier :)


Hello Mr. Lobker,

please find attached a firmware which supervises the HTTP ports to reinitialize them if no conenction is possible. This will keep EPC accessible by web browser.

best regards, Martin Bachem

gjtje
14/08/06, 20:26
Ik neem aan dat alles reset wanneer je de firmware update?

En inderdaad een EPC werkt prima als je alle toeters en bellen van APC niet nodig hebt. Waarom zou je voor elk poortje een login willen kunnen maken als je het hele ding onder beheer hebt, of via een control panel werkt. Een APC is voor luie mensen zonder control panel! ;)

mind
30/08/06, 11:52
Hoe zijn de ervaringen met firmware epc_8x_v1.04_6b? Zijn er opvallende verschillen t.o.v. de 1.04_5 versie of is het geen update waard?

Swiftway-UK
30/08/06, 13:44
APC kun je overigens ook prima in je CP verwerken, hij reageert immers op SNMP commandos.

IceHosting
16/11/06, 13:25
Zijn er weer nieuwe firmware's beschikbaar?, 1van de 3 epc's bij ons is weer offline.... *zucht*