PDA

Bekijk Volledige Versie : Klein hostingbedrijf te koop



Anoniem
21/11/05, 13:49
Wegens tijdsgebrek door een full-time baan wil ik mijn hostingbedrijf verkopen.

Het gaat om ongeveer 100 domeinnamen verspreidt over 50 klanten met een jaaromzet van rond de EUR5000, waarvan ongeveer EUR4000 winst.

Het zijn hostingaccounts onder DirectAdmin, gehost op een eigen server.

Indien er interesse is om deze handel over te nemen, stuur mij dan een pm met jouw vragen / bod.

WilloW
21/11/05, 14:38
Hoi,

Waar staat die server? Wat voor configuratie heeft die server?

Hoeveel dataverkeer word er maandelijks verbruikt?

En wat betalen de meeste klanten voor jaar hosting en domeinregistratie?

vanaf deze kant is eventueel wel intresses

Remigius
21/11/05, 14:46
Heeft u een richtprijs in gedachten? En zijn er contracten aanwezig en met welke looptijd?

Anoniem
21/11/05, 14:57
De server wordt niet in de verkoop betrokken, aangezien hier nog andere diensten op draaien.

De verkoop is dus exclusief server en colo en dergelijke.

@ Remigius, graag zie ik een openingsbod van jouw kant, welke je kan baseren op de genoemde omzet/winst.

WilloW
21/11/05, 14:59
Zijn er contracten aanwezig? en welke looptijd hebben deze?

Anoniem
21/11/05, 15:02
Vrijwel alle bestellingen zijn per website / e-mail gedaan, hier is geen hard contract van, wel de jaarlijkse factuur wat aantoont dat het om een jaarafname gaat per hostingpakket en/of domeinnaam.

Alles gaat per jaar, zowel domeinnamen als hostingpakketten.

Dillard
21/11/05, 15:02
@verkoopverkoop:

Wat voor prijzen hanteer je ?

Oftewel, die 100 pakketjes, wat betalen de mensen per jaar/maand en wat krijgen ze daarvoor (schijfruimte/dataverkeer). Wat betalen de mensen voor een domeinnaam?

Zijn er geldige contracten aanwezig of is iedereen vrij om direct te vertrekken (in dat geval zijn de klanten natuurlijk niet zoveel waard)

Triloxigen
21/11/05, 15:07
Hier ook de vraag wat de paketten inhouden.

Anoniem
21/11/05, 15:07
De hostingpakketten varieren van EUR29 per jaar tot EUR129 per jaar. De meeste pakketten zijn echter EUR69 per jaar, inclusief domeinnaam. Dit betreft een pakket van 2GB dataverkeer en 50MB diskspace.

Losse domeinnamen zijn voor EUR15/jaar verkocht.

Zoals hier boven vermeldt zijn er naast de bestellingen per website/email geen harde contracten, de jaarlijkse facturen gelden als maatstaf. In de algemene voorwaarden staat de opzegtermijn van drie maanden vermeldt.

xYnta
21/11/05, 15:14
Welke domein registar of registars gebruik je?

Anoniem
21/11/05, 15:16
De meeste domeinnamen zijn geregistreerd via IN.NL.

WilloW
21/11/05, 15:31
Om welke bedrijf gaat het eigenlijk? het is altijd wel jammer dat voor verkoop van je eigen hosting bedrijf er gelijk een nieuw account word aangemaakt.

Zo weten de eventuele mensen die er intresses in hebben totaal niet om welk bedrijf het gaat.

Anoniem
21/11/05, 15:36
Om te voorkomen dat de mogelijke verkoop uitlekt naar de klanten, wil ik de bedrijfsnaam nog even voor me houden.

Ik zal een geheimhoudingscontract opstellen, zodat ik deze aan de oprecht geinteresseerde mensen kenbaar kan maken.

Best4U
21/11/05, 15:43
Wat wordt er in totaal daadwerkelijk gebruikt aan schijfruimte en dataverkeer per maand?

Anoniem
21/11/05, 15:57
Rondt de 150GB dataverkeer /maand. 4,4GB schijfruimte op het moment van schrijven.

t.bloo
21/11/05, 16:01
Huidige server (processor/geheugen)?

Anoniem
21/11/05, 16:03
P4 2.8, 512MB geheugen!

edev987
21/11/05, 16:45
Beste verkoopverkoop,

Zou je mij willen emailen op info@edevote.nl (uiteraard niet met je bedrijfsemail, zoals je niet wenst ivm discretie naar je klanten), zodat we buiten het forum om (mijn discretie :) ) kunnen kijken of we tot iets kunnen komen. Ben zeer geinteresseerd in nieuwe klanten voor hosting en eventuele uitrol van ons product.

Hopend op je reactie.

met vriendelijke groet,
Mark Bremmers
Edevote

Anoniem
21/11/05, 16:57
Beste Mark,

Je kunt mij een PM sturen!

Mark17
21/11/05, 23:32
Origineel geplaatst door verkoopverkoop
Beste Mark,

Je kunt mij een PM sturen!

wanneer reageert u op uw pm's?

Henky!
22/11/05, 00:36
Beste Mark,

Kun je mij ook een PM sturen?

netverkeer
22/11/05, 11:18
Ik heb helaas nog geen pm systeem, maar gebaseerd op de informatie hier bieden wij euro 2000 cash, u kunt altijd mailen naar mail @ valvehosting . com (in het engels gaarne)

Rik
22/11/05, 11:31
Origineel geplaatst door netverkeer
Ik heb helaas nog geen pm systeem, maar gebaseerd op de informatie hier bieden wij euro 2000 cash, u kunt altijd mailen naar mail @ valvehosting . com (in het engels gaarne)

Dan ga je naar -> profiel -> wijzig opties -> 'gebruik privé berichten', aanvinken en je hebt de beschikking over de PB functie :)

Anoniem
22/11/05, 12:37
Origineel geplaatst door Mark17


wanneer reageert u op uw pm's?

Ik heb iedereen al beantwoord op het moment van schrijven.

sp-services
22/11/05, 12:41
2100

Anoniem
22/11/05, 13:05
Beste sp-services,

Het hoogste bod staat momenteel op EUR3500.

Triloxigen
22/11/05, 13:29
Origineel geplaatst door verkoopverkoop
Beste sp-services,

Het hoogste bod staat momenteel op EUR3500.

Eerlijk gezegd geloof ik hier niks van.
Eerst lag het bod zelfs nog hoger.

Anoniem
22/11/05, 14:43
Origineel geplaatst door Triloxigen


Eerlijk gezegd geloof ik hier niks van.
Eerst lag het bod zelfs nog hoger.

Er was inderdaad een hoger bod, maar na over en weer mailen en bellen bleek dat dat niet echt serieus was te nemen helaas.

Mark17
22/11/05, 15:11
Origineel geplaatst door verkoopverkoop


Ik heb iedereen al beantwoord op het moment van schrijven.

heb de pm opnieuw naar u toe gestuurd.

Anoniem
22/11/05, 15:49
Nieuw hoogste bod: EUR3750.

Anoniem
22/11/05, 16:59
Nieuw hoogste bod: EUR4000.

Anoniem
22/11/05, 19:53
Nieuw hoogste bod: EUR4250.

t.bloo
23/11/05, 13:32
Wij haken af.

hostb
28/11/05, 18:00
Verkocht??

Mark17
28/11/05, 18:03
stand?

Mikey
28/11/05, 18:14
Origineel geplaatst door verkoopverkoop


Er was inderdaad een hoger bod, maar na over en weer mailen en bellen bleek dat dat niet echt serieus was te nemen helaas.

drie prijs opdrijvingen ook niet echt serieus te noemen ....

Triloxigen
28/11/05, 18:19
Origineel geplaatst door Mikey


drie prijs opdrijvingen ook niet echt serieus te noemen ....

+ dat er achteraf een bieder is afgehaakt. :)

Mark17
28/11/05, 18:32
ik vind het ook een raar opbiedend systeem echter blijft mijn bod voorlopig nog gelijk aan het uitgebrachte bod.

EDIT:
een status update van de verkoop is wenselijk, daarnaast dienen de gegeven gegevens overeen te komen met wat hier vermeld is. bij andere gegevens zal mijn bod beduidend kunnen veranderen.

dutchlinda
29/11/05, 13:49
Vind dit echt onzin. Sorry hoor. Maar als je echt een bedrijf wilt verkopen die je in het vervolg serieus gaat runnen dan maak je een afspraak kom je bij elkaar aan tafel en bespreek je de mogelijkheden.

Een Ebay bied systeem zonder de ins-and outs te weten van elkaar lijkt me echt onzin. Wil jij (de verkoper) je klanten zomaar aan iemand overlaten als je maar geld krijgt? En wil jij (de koper) zomaar klanten bijnemen zonder jaarcijfers e.d. te controleren?

Maar goed. Mijn mening!

t.bloo
29/11/05, 14:51
Wij haken ook niet voor niets af. Daarnaast trek ik de geboden bedragen sterk in twijfel. Meestal weet ik goede waar wel te herkennen maar hier zit enige discrepantie.

Dillard
29/11/05, 15:12
Ik sluit me bij Linda aan, dat deze manier van je bedrijf verkopen mij een beetje vreemd overkomt. Ik zou ook graag eerst een met iemand om de tafel willen zitten en de cijfers bekijken voordat we met een bod komen.

Dit heeft het effect van ongezien op een huis of een auto bieden, dat doe je ook niet :)

Anoniem
29/11/05, 15:38
De verkoop is in de afrondende fase. Er is een koper gevonden. Topic kan op slot.

Tot slot een reactie op de posts hier boven:

Dat het niet wordt verkocht op een manier zoals voor vele een normale bedrijfsovername wordt gedaan, is omdat het niet om een wereldschokkende organisatie gaat met een omzet van tonnen en vele haken en ogen.

Aan de hand van de genoemde cijfers is een degelijk 'startbod' uit te brengen. Door vervolgens met de geinteresseerde wat over en weer te communiceren komt daar een definitief overnamebedrag uit.

Uiteraard kijk ik naar wat voor koper het is, wat voor organisatie er achter zit, etc. De service, achtergrond en dienstverlening van de koper speelt mee in het besluit om wel of niet te verkopen aan de geinteresseerde. Zo denk ik de tevredenheid onder de klanten bij de nieuwe provider te waarborgen.

Klanten in de kou laten staan voor een hand met geld zit niet in de aard van het beestje ;)

Aecius
09/12/05, 13:25
Edit Janneman: spam