PDA

Bekijk Volledige Versie : kvk nodig om domeinen te verkopen?



ronaldlokers
20/11/05, 23:13
Stel: ik wil een bedrijfje beginnen dat domein registraties mogelijk maakt via een control panel, moet ik dan kvk hebben?

Er is namelijk een bedrijf waar ik domeinen bij bestel (ik noem geen namen om zwartmakerij te voorkomen) en die beweerd dat ze geen kvk hebben omdat dat niet hoefd.

Ik heb hier zo mijn twijfels bij, het bedrijf heeft trouwens wel een kvk nr van een ander bedrijf op de site gezet. Dat kvk nr is van een ander bedrijf dat van dezelfde persoon is. Wat mij lijkt dat dit ook niet mag, of zit ik nu fout?

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

PS. ga aub geen namen zitten noemen als je denkt te weten welk bedrijf ik bedoel. Ik heb geen zin om hier een zwartmakers topic van te maken

dlg
20/11/05, 23:23
Misschien heeft deze persoon een tweede handelsnaam toegevoegd aan zijn kvk?

Dat is namelijk een normale zaak.

Betreft het een BV of een eenmanszaak?

Rik-edit: Zucht... Remon, jij hebt al een ban (en nu dus weer). Begin het behoorlijk zat te worden :mad: ...
Nogmaals: een proxie gebruiken en een apart Hotmailadres heeft geen enkel effect (trekt eerder aandacht waardoor we toch verder zoeken).

ronaldlokers
20/11/05, 23:29
Origineel geplaatst door dlg
Misschien heeft deze persoon een tweede handelsnaam toegevoegd aan zijn kvk?

Dat is namelijk een normale zaak.

Betreft het een BV of een eenmanszaak?

Een eenmanszaak, als ik op de naam van het bedrijf zoek vind hij niks (dan heb ik het dus over die van het domein resellen). De bedrijfsnaam waar het kvk nr bijhoort vind hij wél.

Zor
20/11/05, 23:32
Zie ook:

http://www.lexadin.nl/ins.htm

Het is gewoon verplicht te beschikken over een KVK inschrijving.

Rik
20/11/05, 23:32
Men kan/mag meerdere handelsnamen voeren, ook een éénmanszaak. Dan is het betreffende belastingnummer + de Kvk inschrijving gewoon van kracht op alle 'onderdelen' (handelsnamen).

ronaldlokers
20/11/05, 23:34
Origineel geplaatst door Zor
Zie ook:

http://www.lexadin.nl/ins.htm

Het is gewoon verplicht te beschikken over een KVK inschrijving.

Die site is in 96 voor het laatst bijgewerkt, dus die informatie zou fout kunnen zijn.

Maar ik kan gewoon niks bedenken waardoor dit bedrijf geen kvk hoefd te hebben....

ronaldlokers
20/11/05, 23:40
Origineel geplaatst door Rik
Men kan/mag meerdere handelsnamen voeren, ook een éénmanszaak. Dan is het betreffende belastingnummer + de Kvk inschrijving gewoon van kracht op alle 'onderdelen' (handelsnamen).

Ja ik weet dat dat mag, maar heel dit bedrijf is niet in het kvk register te vinden.

Een 2de handelsnaam kan je toch ook vinden in het kvk register, of heb ik het nu bij het verkeerde eind?

clownyenator
20/11/05, 23:58
hoort wel, maar wordt nog wel is verzuimd...

netjes is het niet, maar je doet zaken met een eenmanszaak dus Joop handeld onder de naam Bedrijf

dus no problemo

XBL
21/11/05, 07:37
Een eenmanszaak is niets meer dan eenzelfde persoon. Of je ook daadwerkelijk meerdere handelsnamen moet registreren, weet ik niet; maar ik kan wel meerdere bedrijven runnen op dezelfde inschrijving.

KvK inschrijving is uiteraard verplicht.

Jochem

JayvD
21/11/05, 08:46
Je hebt altijd een KvK nodig als je in Nederland een bedrijfje opstart.

Er zijn natuurlijk zoals overal uitzonderingen op dit, als je een vrij beroep uitoefend hoeft het niet.
(lijstje met vrije beroepen: http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=44356)

Als je het nog niet helemaal duidelijk is kan je altijd even met de kvk in jouw buurt contact opnemen, kan per e-mail, telefoon en je kan ook even langsgaan. (http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=38194)

t.bloo
21/11/05, 10:16
Je mag meerdere handelsnamen gebruiken, maar dan moet je die wel even aan de KvK doorgeven. Dit is gratis en kost helemaal niets en is binnen een half uurtje in het register doorgevoerd.

Voor de belastingdienst maakt het niets uit, op de factuur staat een BTW nummer en dat is dan voor hun het bedrijf waar je zaken mee doet.