PDA

Bekijk Volledige Versie : Tip: Google Analytics



MediaServe
19/11/05, 11:13
Ik kwam laatst bij een nieuwe dienst van Google, namelijk Google Analytics. Dat is een dienst om de statistieken van je website bij te houden. Het is niet te vergelijken met andere gratis diensten, deze is veel uitgebreider en ziet er zeer goed uit. Het is gebaseerd op de basis van Urchin.

Een echte aanrader voor iedereen, het werkt geweldig :)
https://www.google.com/analytics

Glenn
19/11/05, 11:15
Behalve op mijn forum... :(

EDIT: Hij werkt nu wel, duurt dus een lange tijd...

Ber|Art
19/11/05, 11:19
Werkt idd geweldig, mooie grafieken :) duurde alléén even voor het allemaal werkte, maar het ziet er goed uit!

HostPerfect
19/11/05, 11:24
Ligt het aan mij of zie ik niets?

Henky!
19/11/05, 11:24
Wacht al 12 uur maar werkt nog steeds niet. Vanavond dan hopelijk.

Euro-Servers
19/11/05, 11:33
Nice, maar ze zitten blijkbaar vol nu :(

MediaServe
19/11/05, 11:41
Origineel geplaatst door Euro-Servers
Nice, maar ze zitten blijkbaar vol nu :( Klopt, het was blijkbaar populairder dan verwacht. Nu gaan ze extra severs inzetten :) Het duurt inderdaad aardig lang voordat genoeg informatie is verzameld en de grafieken worden gemaakt.

Fred_2004
19/11/05, 16:10
Pech... ik ben weer te laat :(

Dit zou wel eens de vervanger van mijn webstats4u (vroeger nedstat) teller kunnen worden.

ik heb mij alvast ingeschreven.

Maico
19/11/05, 16:12
Origineel geplaatst door HostPerfect
Ligt het aan mij of zie ik niets?

https://www.google.com/analytics = http://www.google.com/analytics ;)

Best4U
19/11/05, 16:33
hmmm... ik had me al aangemeld...
maar ik krijg het maar niet voor elkaar hem werkende te krijgen.

het zal wel aan mij liggen.

Glenn
19/11/05, 16:42
Origineel geplaatst door Fred_2004
Pech... ik ben weer te laat :(

Dit zou wel eens de vervanger van mijn webstats4u (vroeger nedstat) teller kunnen worden.

ik heb mij alvast ingeschreven. Dat is het zeker!

Ik mis alleen de referrer statistieken? Kan iemand mij vertellen waar ik die vind in GA?

ronaldlokers
19/11/05, 17:39
Origineel geplaatst door Glenn
Dat is het zeker!

Ik mis alleen de referrer statistieken? Kan iemand mij vertellen waar ik die vind in GA?

Ik vind dit een prachtig product, ook heel handig voor webdesigners. Je kan oa zijn welke browser, flash versie, java, resolutie en andere dingen je bezoekers gebruiken.

De referrer statistieken het ik even aangegeven in de bijlage ;)

Henky!
19/11/05, 17:41
Google kan niet zoeken! Gekke zoekmachine eigenlijk.......

"Er is geen conversiecode voor Google Analytics gevonden op de startpagina van uw website."

Als ze nou even bellen dan wijs ik het even aan:-)

ronaldlokers
19/11/05, 17:46
Origineel geplaatst door Henky!
Google kan niet zoeken! Gekke zoekmachine eigenlijk.......

"Er is geen conversiecode voor Google Analytics gevonden op de startpagina van uw website."

Als ze nou even bellen dan wijs ik het even aan:-)

Heb je de code wel op de goede plek gezet? Op een subdomein werkt hij trouwens ook niet. ;)

Henky!
19/11/05, 17:52
Tussen de Head tags. Wat meer kan een mens doen.......

MediaServe
19/11/05, 17:53
Origineel geplaatst door Henky!
Tussen de Head tags. Wat meer kan een mens doen....... Misschien staat er een ranzige redirect er tussen?

Hollanda
19/11/05, 17:56
Subdomein werkt ook gewoon.....

Ber|Art
19/11/05, 18:37
Je moet even geduld hebben, bij mij heeft het drie dagen geduurd voordat er data gegenereerd was :)

ronaldlokers
19/11/05, 18:58
Origineel geplaatst door Hollanda
Subdomein werkt ook gewoon.....

Ok, bij mij werkte een subdomein niet, maar op het hoofddomein werkte het gelijk...

Misschien moet ik gewoon geduld hebben :D

Best4U
19/11/05, 20:28
Hier precies hetzelfde probleem als henky...

De code heeft zo'n beetje op iedere plaats binnen de head gestaan, maar weigerd hem te vinden?!

Randy
19/11/05, 20:47
Ga hem eens proberen voor www.streekgids.nl , een andere website van me. Wordt een beetje beu van alle popups die Nedstat tegenwoordig heeft. Reclame is prima, maar principieel tegen popups en resizende schermen. Leuke tip, bedankt. Zal volgende week eens de eerste bevindingen testen, site doet ca. 3000+ bezoekers per dag dus de data zal zo wel gegenereerd zijn.

MediaServe
19/11/05, 20:48
site doet ca. 3000+ bezoekers per dag dus de data zal zo wel gegenereerd zijn.Dan krijg je tenminste interessante grafiekjes :D

crazycoder
19/11/05, 21:12
Vind het met name traag cq een vertragende factor.

Als hoster heb je toch gewoon de stats die op de server draaien?? Waarom zou je jezelf dan vermoeien met statistieken die derden aanbieden?

Glenn
20/11/05, 00:26
Origineel geplaatst door ronaldlokers


Ik vind dit een prachtig product, ook heel handig voor webdesigners. Je kan oa zijn welke browser, flash versie, java, resolutie en andere dingen je bezoekers gebruiken.

De referrer statistieken het ik even aangegeven in de bijlage ;) Gevonden, dankjewel!

Wat ik dan weer jammer vind is dat ik uit een referrer de variabelen niet te zien krijg. (Voorbeeld: we worden gelinkt vanaf een forum, dan staat er alleen "viewtopic.php" ipv "viewtopic.php?id=321".)

Ionstar
20/11/05, 02:35
Tis wel voor maximaal 5 miljoen pageviews per maand, tenzij je een AdWords campagne hebt draaien.

Overigens vraag ik mij af wat er gebeurt met mensen die de Urchin software bij Urchin voor heel heel veel geld gekocht hebben en nu zien dat het zomaar gratis weggegeven wordt. Dit is dan wel de web versie die geen log files parsed, maar het ziet er wel hetzelfde uit.

Ber|Art
20/11/05, 10:27
Overigens vraag ik mij af wat er gebeurt met mensen die de Urchin software bij Urchin voor heel heel veel geld gekochtIk denk dat Google het ook niet voor niets heeft gekregen ;)

Frangkje
20/11/05, 10:42
Nee, maar Google geeft het natuurlijk wel voor 'niks' weg. Dus best wel lullig als jij er x.xxx voor betaald hebt..