PDA

Bekijk Volledige Versie : Webmin inlogprobleem



IT-worX
19/11/05, 00:29
Zit met iets heel vreemd. Op een testbak (op een adsl lijn, werkt met gentoo) wil ik via webmin het commando "emerge --sync" één keer per dag uitvoeren, zodat hij daar al altijd up-to-date staat. Bij het inloggen echter (als root) krijg ik na herhaaldelijk proberen volgende error:

Error - Access denied for 81.165.184.158. The host has been blocked because of too many authentication failures.

Het rare is wel dat ik met de root/paswoord combinatie WEL kan inloggen onder SSH en rechtstreeks op de bak zelf...

Iemand een idee hoe ik mezelf (via ssh) kan "unblocken" en wat ik fout doe? Heb herhaaldelijk het wachtwoord juist ingegeven (gekeken naar caps en numlock etc) maar niets bleek juist te zijn???

ToolZ
19/11/05, 04:40
http://www.webmin.com/faq.html ,puntje 2 ?

IT-worX
19/11/05, 13:37
Dat heeft het inderdaad gedaan!
Bedankt!

fre0n
21/11/05, 12:02
Rechtstreeks als root inloggen via ssh is een security risico. rootlogin uitzetten is aan te raden. Je kunt dan altijd als user inloggen en via su(do) root taken verrichten. Voordeel is dat je 2x een password moet inkloppen voor root privileges.

IT-worX
21/11/05, 12:20
fre0n: dit is slechts een tijdelijke situatie. Het is de bedoeling dat ik met ssh keys ga werken op een centrale server. Vanwaar ook ter wereld eerst inloggen op mijn thuisserver (over adsl met vast ip) en vanaf hier staan de SSH keys naar de servers toe. Dit is de logica die ik in gedachten heb, maar nog tot uitvoering moet brengen ;-)

fre0n
21/11/05, 16:09
Dat is ook een goede oplossing lijkt me zo. Je kunt dan, indien je een vast ipadres op die thuis-verbinding hebt, ook een firewall instellen voor de servers zodat alleen het thuis-ip toegang op de sshd poort krijgt.

IT-worX
21/11/05, 16:17
fre0n: je hebt hem ;-)

Tot zover de theorie...praktijk echter moet nog gebeuren :(