PDA

Bekijk Volledige Versie : Reverse DNS



snaaps
18/11/05, 20:53
Moet ik nu nog iets instellen op mijn server als ik gebruik wil maken van reverse dns? of hoeft de coloboer enkel wat in te stellen?

Snap er allemaal niks meer van.

Esbes
18/11/05, 20:56
.arpa record aanmaken in je DNS en je coloboer je IP range naar jouw DNS servers laten omgooien zodat je die zelf kan beheren. Met Google zat te vinden lijkt me?

MediaServe
18/11/05, 20:59
Als je maar een paar IP adressen gebruikt, dan laat je dit mooi door je coloboer hosten. Anders inderdaad vragen of ze de range op jouw nameservers willen zetten.

Het draait trouwens gewoon op een normale DNS server, ik gebruik Microsoft DNS voor de reverse DNS records.

snaaps
18/11/05, 20:59
ik heb zojuis een mail gestuurd naar de coloboer.

Tevens heb ik om advies gevraagd hoe dit alles nu werkt en hoe je het moet instellen.
Ik heb inmiddels zoveel gelezen over reverse dns en rpt en weet ik al niet meer dat ik het nu helemaal niet meer snap

snaaps
18/11/05, 21:01
kan een geelte van een range ook?

en zodra de coloboer dit gedaan heeft hoe stel ik dit in directadmin?
en werkt dit dan ook voor alle domeinnamen? of moet ik dan elke domeinnaam aanpassen?

MediaServe
18/11/05, 21:49
Origineel geplaatst door snaaps
kan een geelte van een range ook?

en zodra de coloboer dit gedaan heeft hoe stel ik dit in directadmin?
en werkt dit dan ook voor alle domeinnamen? of moet ik dan elke domeinnaam aanpassen? Ja hoor, gedeelte kan ook. Hoe je DirectAdmin verder instelt weet ik zo niet.

jinxedworld
18/11/05, 22:42
Mijn coloboer AXFR'd de records weer uit mijn DNS-servers. Is ook een erg prettige oplossing. Mocht er iets uitklappen, dan werkt de reverse nog gewoon :)