PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet betalende klant



martijn1886
18/11/05, 14:39
Hallo

Ik zit met een probleem. Er heeft een kalnt bij mij een x aantal NL domeinnamen besteld. Nu zijn deze al geregistreerd. Ik heb al een paar keer een herinderings factuur gestuurd maar tot op heden nog niet betaald.

Wat kan ik nu het beste doen?
Dit is de eerste keer dat ik dit mee maak met een grote bestelling.

Alvast bedankt

PeterT
18/11/05, 14:41
- Bellen
- Brief

Geen resultaat -> Staan ze ook op een hostingaccount bij jou? -> uit DNS verwijderen en technische opheffing aanvragen

jinxedworld
18/11/05, 14:46
Heb je ook een ondertekende overeenkomst?

Mark17
18/11/05, 15:58
gaat het om een bedrag boven of onder 100 euro?

martijn1886
18/11/05, 16:05
Er is contact geweest per telefoon
En er zijn 2 brieven uitgegaan.

De domeinnamen zijn op hun eigen name server geregistreerd.
Er is geen overeenkomst gesloten (contract) wel heb ik de algemene voorwaarden toegestuurd en daar is hij mee akkoord gegaan.
Het gaat hier om bijna 200 euro.

snaaps
18/11/05, 16:11
Die server waar de nameservers op draaien, zijn deze van hun zelf?
Anders kan je proberen contact op te nemen met de provider van de server, wellicht kan hij/zij de dns verwijderen.

Vervolgens kan je de domeinnamen technisch opheffen.

deurwaarders en dergelijk heeft geen zin vor dit bedrag.

ju5t
18/11/05, 16:26
Origineel geplaatst door snaaps
deurwaarders en dergelijk heeft geen zin vor dit bedrag.

Pardon?
Mooi wel dus.

SebastiaanStok
20/11/05, 11:18
Als er geen contract is geld het voor de nederlandese wet eigenlijk niet uit zijn oog punt :(

Dit is dus wel een belangrijk punt!

PeterT
20/11/05, 12:37
Mondelinge afspraak geldt ook.
Alleen is die normaal gesproken moeilijker te bewijzen. Echter in dit geval zou dat wel eens makkelijk kunnen zijn, aangezien je echt niet voor de lol zo'n aantal domeinen gaat registreren ;)

martijn1886
20/11/05, 13:04
Het wwas niet zo slim om het niet op paier te zetten.
Maar ik heb nog wel e-mails staan waarin hij zegt akkoord te gaan met de offerte.

Xerious
20/11/05, 13:11
Origineel geplaatst door getUP


Pardon?
Mooi wel dus.

Inderdaad, de kosten bereken je gewoon door :).
En als ze ontkennen een contract te hebben, de domeinnamen direct op jou naam zetten. Tenslotte hebben zij nooit iets besteld en kunnen er ook geen claim opleggen hè?
First-Come, First-Served.

Misschien geen nette oplossing, maar een beste kans dat ze dan ineens wel willen betalen :).

PeterT
20/11/05, 13:35
En dat mag weer niet van de SIDN.
Ze hebben een contract met SIDN, niet met jou.
Kost je aantal domeinen * 50 aan boetes ;)

Xerious
20/11/05, 13:54
Ja, maar dan heb je weer de registratiecontracten en dus wel degelijk wat op papier met hun handtekening. Rechtsgeldig misschien niet veel waard maar dat weten zij niet!

Ik had even over het stukje heengelezen waar stond dat het om .nl domeinen ging.

Mark17
20/11/05, 15:09
Origineel geplaatst door PeterT
En dat mag weer niet van de SIDN.
Ze hebben een contract met SIDN, niet met jou.
Kost je aantal domeinen * 50 aan boetes ;)

zo gauw ze getekend hebben kun je aannemelijk maken icm e-mails dat ze de opdracht aan jou gaven om de domeinen te registreren, deze opdracht heb je geaccepteerd dus is er een overeenkomst. ik neem aan dat je OF de prijs voor .nl domeinen op je site hebt staan OF dat je deze aan hun gemeld hebt voordat je iets hebt geregistreerd. dit betekent dat ze de overeenkomst zijn aangegaan waarbij jij de domeinen hebt geregistreerd en waarbij de klant een XXX bedrag betaald. een overeenkomst kan worden aangegaan op papier of electronisch of mondeling.

PeterT
20/11/05, 15:42
Inderdaad, echter mag je niet de domeinen op jouw naam zetten zoals gesuggereerd werd.

martijn1886
20/11/05, 17:11
Bedankt voor jullie reacties.
De klant heeft mij maar de helft van de SIDN registratie contracten toegestuurd. Op elke mail die ik stuur komt geen reactie binnen telefoon word opeens niet opgenomen enzo.

Dotdns
20/11/05, 20:21
Welkom in de hosting branche .

Leert ervan , zodat je nooit meer de zelfde fout maakt.

Eerts je geld , dan de domeins !

Mark17
21/11/05, 11:36
Origineel geplaatst door martijn1886
Bedankt voor jullie reacties.
De klant heeft mij maar de helft van de SIDN registratie contracten toegestuurd. Op elke mail die ik stuur komt geen reactie binnen telefoon word opeens niet opgenomen enzo.

voor deze domeinen heeft hij duidelijk opdracht gegeven ze te verwerken, stuur hem nog een e-mail en daarna een aangetekend schrijven en zoek dan een deurwaarder om het geld te regelen. dit is van de klant geen doen indien jij (waar ik van uit ga) netjes alle afspraken bent nagekomen.