PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitgebreid marktscript



Don-E
18/11/05, 02:01
Beste Leden,

Ik heb een tijd geleden een zéér uitgebreid en veilig marktplaats achtig systeem gemaakt voor een klant. Eenmaal toen het systeem af was werd er ineens afgehaakt met de betaling. Nu zit ik dus met een uitgebreid script.

Het gaat hier om een script die je kunt gebruiken voor een koop/verkoop site. Bezoekers kunnen hier hun goederen aanbieden. Zo kunnen ze zonder te registreren een advertentie plaatsen en direct na de eerste advertentie worden ze (mits goedkeuring) aangemeld in de database waardoor ze bekend zijn op de site. Zo krijgen ze een handig overzicht van hun advertentie's en of er eventueel op geboden is.

Ook is het script zéér veilig, zo wordt er pas een wachtwoord verstuurd (als de bezoeker het wachtwoord vergeten is) naar het emailadres waarmee het lid zich heeft aangemeld en waarmee het lid zich heeft bevestigd. Ook wordt er als er langer dan 30 minuten geen reactie als lid zijnde wordt gemerkt automatisch uitgelogt. Ook wordt er als de bezoeker een eerste advertentie maakt een wachtwoord door het script gemaakt deze wachtwoorden varieëren van combinatie's, letters en cijfers, grote letters en kleine letters.

Ook is er de kans om anoniem te bieden (dan ziet alleen de adverteerder en de bieder de naam van de bieder.) En is er de mogelijkheid om via een speciaal mailform contact op te nemen met de adverteerder zonder dat bezoekers-/leden daarvoor de adverteerder zijn emailadres in zicht zien.

Het script is gemaakt met de taal PHP en de database MySQL.
Het script is zéér gemakkelijk in te voegen in een andere weblayout.

Hieronder zal ik uitgebreid uitleggen wat het script allemaal bevat:

Lid:

Zonder je eerst helemaal te registreren kun je meteen een advertentie plaatsen. Om een advertentie te plaatsen moet je je persoonlijke gegevens plaatsen. Deze gegevens worden direct toegevoegd aan de database. Vervolgens wordt er een bevestigingsmail naar de bezoeker gestuurd van zijn of haar advertentie. Als de bezoeker deze bevestigingsmail accepteert en bevestigd wordt er even later een mail gestuurd met daarin de login gegevens waarmee de bezoeker kan inloggen op de website. De bezoeker heeft mogelijkheid om 6 afbeeldingen toe te voegen en 1 video. (Dit kun je later op het administratiepaneel wijzigen). Ook kan de bezoeker gebruik maken van UBB code's in zijn of haar advertentie (Mits je dit aan hebt gezet in het administratiepaneel).

Zodra de bezoeker inlogt krijgt hij-/zij een overzicht met daarin het aantal advertentie's die de bezoeker heeft geplaatst en de mogelijkheid om de advertentie te wijzigen of te veranderen. Ook ziet de bezoeker met een simpele druk op de knop of er geboden is op zijn-/haar advertentie en hoeveel er geboden is. Ook heeft het ingelogde lid de mogelijkheid om zijn-/haar persoonlijke gegevens te bekijken en te wijzigen. Ook kan het lid zijn of haar wachtwoord wijzigen. Daarnaast krijgt het lid ook een overzicht van de favoriete advertentie's. Daarin staan alle advertentie's die voor het lid belangrijk zijn. Bijvoorbeeld de advertentie van zijn of haar broer of zus. Bij het favorieten overzicht krijgt het lid een overzicht van de advertentie's en ook of er al geboden is of niet op de advertentie's. Ook kan het lid een advertentie in haar lijst verwijderen.

Ook is er voor de bezoeker een uitgebreid zoekfunctie. Hiermee kan de bezoeker doelgerichte advertentie's zoeken. De zoekfunctie's werken als volgt: Er kan gezocht worden op Trefwoord, Categorie, Provincie, Plaats, Postcode en het soort (aangeboden of gezocht).

En als een lid zijn of haar wachtwoord is vergeten is dat geen punt, we hebben een optie ingeschakeld dat als een lid zijn of haar wachtwoord is vergeten het wachtwoord wordt doorgestuurd naar zijn of haar emailadres.

Administratie:

Site admin:

In de site admin kun je de configuratie wijzigen, met configuratie bedoel ik de naam van de website, het webadres van de website. Het emailadres van de redactie (meestal info@site.nl) en kun je de algemene voorwaarden wijzigen-/toevoegen. Ook kun je in dit gedeelte van het administratiepaneel de grootte (kb) wijzigen van de afbeeldingen en video's die geplaatst mogen worden.

Maar ook kun je in dit gedeelte van de admin een nieuwsbrief versturen. Een nieuwbrief is een soort krant dat naar alle leden die in de database staan wordt verstuurd. Ook is de mogelijkheid om IP's te verbannen. Ook kun je hier een zogenaamde "Admin Log" bekijken. Dit is een pagina waar alle activiteiten van een admin-/moderator worden bijgehouden. De datum en het ipadres en de activiteit worden opgeslagen zodat je het later kunt bekijken.

Ook is er een knop "Backup" deze knop zorgt ervoor dat er een complete backup van zowel de bestanden als de database wordt gemaakt en wordt opgestuurd naar het opgegeven emailadres.

Leden admin:

In dit gedeelte van het admin paneel kun je leden wijzigen. Je kunt zowel hun profiel als hun wachtwoord wijzigen. Ook kun je leden totaal uit de database verwijderen of verbannen.

Categorie admin:

In dit gedeelte van het admin paneel kun je categorieeën toevoegen, wijzigen of verwijderen. Het script is gemaakt op de volgende methode:

Auto's (CATEGORIE)
-BMW (SUBCATEGORIE)
-FORD (SUBCATEGORIE)
-MAZDA (SUBCATEGORIE)

Subcategorie admin:

In dit gedeelte van het admin paneel kun je de subcategorieeën toevoegen, wijzigen of verwijderen.

Advertentie admin:

In dit gedeelte van het admin paneel kun je de advertentie's van leden-/bezoekers wijzigen. Als er bijvoorbeeld teksten in zijn die verleidelijk zijn of niet akkoord zijn met de algemene voorwaarden van je site kun je het aanpassen. Ook kun je in dit gedeelte advertentie's compleet uit de database verwijderen.

In de bijlage zit een screenshot van het administratiepaneel.

LET OP: Dit script is nog niet eerder verkocht en zal maar eenmalig verkocht worden.

Kortom een zéér uitgebreid en veilig systeem!
Ben je geintresseerd of heb je nog vragen? Stuur me dan een PM!

Ook als je een bod wilt uitbrengen mag je me altijd PMén.

Met vriendelijke groet,
Donny

Easyracks
18/11/05, 08:30
Ik zie helaas geen bijlage.

Don-E
18/11/05, 11:37
Het topic wordt helaas te groot als ik de screenshot als bijlage erbij zet, als je wat screenshots wilt of een preview op het internet moet je me even pmén.

dopi84
18/11/05, 12:58
Wellicht kan je een nieuwe post maken, en daarbij een screen adden?
Anders heb je dadelijk ## pm's. :p.

Don-E
18/11/05, 13:15
Dat geeft niet.

Geintresseerden:

http://human-media.nl/markts/

Je kan inloggen met de volgende gegevens:
E-mailadres: <knip>
Wachtwoord: vrlBy

Mark17
18/11/05, 16:46
minimum bod?

Don-E
18/11/05, 16:55
€150,-

snaaps
19/11/05, 18:33
Als je nu nog iets doet aan de layout, zal dit script zich beter verkopen.

Die kleuren doen zowat pijn aan mijn ogen

IT-worX
19/11/05, 18:38
//OFFTOPIC

Don-E: maakt u nog scripts in PHP/MySQL?
Anders heb ik hier misschien een paar leuke opdrachten.

Don-E
20/11/05, 20:13
Snaaps: De kleuren zijn simpel aan te passen. Voor mensen die geintresseerd zijn kan ik altijd een layout eromheen maken of de kleuren wijzigen (gratis).

IT-worX: Je hebt een email.

Er is tot op heden nog geen bod uitgebracht.

kevers84
21/11/05, 02:28
Don-E Wij zoeken ook nog een geavanceerde scripter welke soort gelijke producnten kan ontwerpen voor soort gelijke prijzen. Momenteel zijn wij zo b.v. bezig met een marktplaats site. Gaarne ons toeveogen op msn: msn@eversict.nl waarop we verdere afspraken kunnen maken over opdrachten.

Don-E
21/11/05, 13:49
Kevers84: U heeft een email.

Er is een bod van: €100,- uitgebracht.

bvr
21/11/05, 18:45
Je hebt een pb

TiMMiEJ
21/11/05, 19:45
Krijg ook pijn aan mijn ogen van die layout. Met een leuke lay-out erbij kan zoiets een mooie site worden!

Don-E
21/11/05, 23:10
Er is ondertussen een bod uitgebracht van: € 125,-

TiMMieJ: Dit gaat om het script natuurlijk, het script is zéér gemakkelijk te bouwen in een nieuwe layout. Dus dat gaat wel goed komen voor de hoogste bieder!

xSeries
25/11/05, 14:41
is het script al verkocht eigenlijk ? laatste post is van 21-11....
Ik heb wellicht interesse; maar het heeft weinig nut om te bieden als het al verkocht is.

bvr
25/11/05, 14:51
Nope,... nog niet, we zijn nog in onderhandeling

Dotdns
25/11/05, 15:55
Origineel geplaatst door bvr
Nope,... nog niet, we zijn nog in onderhandeling

Wil dus zeggen dat je geboden hebt ( 125€ laatste bekend) en nu een beetje zit terug te krabbelen.....

Niet nice he

bvr
25/11/05, 15:59
Waar baseer je dat nou weer op?
Misschien wil ik wel meer dan datr script alleen, en zijn we daar nog niet uit!?

Beetje jammer dat je gelijk deze conclusie trekt, en trouwens,... Ik heb meer dan 125 geboden, en dat is nog niet geupdate!

Een meesterlijke, onnuttige post was dat zeg!

peppie
27/11/05, 14:51
Wat is hier nu de status van?

bvr
27/11/05, 17:17
Verkocht! Ik ben de gelukkige koper,...

@ UHOSTING: Toch wel netjes. of niet?

rhepius
15/12/05, 01:40
haha http://www.tbforum.nl/thread/59249.html waar ken ik dit script van?

bvr
15/12/05, 10:46
Klopt,... Ik zag het later ook... Blijkt dat die Don-e niet zo netjes is.
Heel erg jammer dit!

ijskar
15/12/05, 12:52
wat een rot streek

Triloxigen
15/12/05, 13:02
Don-E is anders een best bekend fenomeen op internet, helaas is zijn website offline.

bvr
15/12/05, 13:07
Ik heb dik betaald voor zijn scripts die niet werken, en niet reageerd niet,... Dus sowieso 0 support!

Bij deze gelijk een oproep aan de gene die interesse heeft in deze scripts. Als die gene ze bij mij aan de praat krijgt, mag hij van mij een copie houden.

Het betreft 2 profielen scripts (uitgebreid) en dit marktsysteem...

PM me als je interesse hebt en een voorbeeld wilt!

microboy
15/12/05, 13:48
pfff wat een zooi zeg, ik denk ik stel me maar netjes voor aangezien dit ook mij treft.

ik heet sasan en ben de opdrachtgever van D geweest voor de marktplaatsscript project.

Een tijdje geleden, ergen mid juli deed ik een oproep op TB forum dat ik een scripter zocht die een nette marktplaats script voor me kon maken met een fusie tussen marktplaats/speurders en ebay. Na lang zoeken kwam meneer donny bij me aanmelden met een lovende portfolio.

De deal was dat hij 450 euro kreeg voor de hele mikmak en dat hij het zou doen binnen 30 dagen. De deadline kwam hij niet na wegens "priveomstandigheden" binnen in z'n familie. Nou ben ik niet de allerslechtse dus ik kon begrip ervoor tonen. Maar een maand later nog steeds niks van hem gehoord. Dus ik probeer weer contact met hem weer te leggen.

We zijn dan alweer een tijdje verder en het is ergens september en ik krijg weer ineens te spreken. Dus hij zegt tegen mij ik heb geld nodig en hij eist de helft van de afgesproken geld bedrag(minus 50 euro omdat hij allang over de deadline was). Dus ik betaalde 200 euro voor de script wat tot op heden was gemaakt door hem en kreeg de rechten hierover. Dit is hetzelfde script dat de heer BVR gekocht heeft ben ik bang. De script zelf is voor grotendeels af behalve paar kleinigheden zoals de biedinigen worden niet gesorteerd van hoog naar laag etc..

Vervolgens maakte ik een lijst met alle aanpassingen die nog moesten worden verricht en de layout die hij erop moest zetten. Dit zou in orde komen volgens donny, wat natuulijk niet gebeurde.

Hierop volgde de dood van een naaste van z'n designer, en de ziekte van een andere familie lid, en weer een computer crash waardoor hij zogenaamd niet meer voor lange tijd contact kon opnemen en een reeks andere soort rampen dat het afmaken van mijn script belemmerde.

Weken later , begin november, kreeg ik hem eindelijk online te spreken en vroeg ik wtf met mijn script gebeurt is en hoe ver het al klaar was, waarop hij antwoordde ik heb voorlopig geen tijd ervoor. Dus ik begin me geduld al aardig te verliezen omdat ik al maanden verder ben en nog steeds niet een volle script heb.

Waarop ik genoeg van kreeg en met de hele project stopte en de script inclusief rechten voor dezelfde bedrag aanbod op TB.

Het is zeer jammer dat heer D op deze wijze paar hondertjes probeert binnen te halen als inkomen. want me nog meer verbaast is dat deze jongen ook nog een eigen zaak gaat opzetten.

Het spijt me om dit aan bvr te melden maar je hebt niet de rechten om de script te gebruiken omdat de scripter donny de script inclusief de rechten reeds aan mij heeft verkocht voor de bedrag van 200 euro.

Mocht je de adresgegevens van hem hebben ben ik al te blij om hem aan te geven wegens oplichting. Zoniet dan vraag ik je of je me bij staat als ik een mogelijk aangifte tegen hem doe. Graag me mailen op prive[AT]sasan.nl.


Mochten er in de toekomst nog meer slachtoffers zijn van de heer donny ook graag mij erover mailen.

m.v.g.
Sasan

bvr
15/12/05, 14:14
Hey, dat is grappig! Ik heb namelijk ook alle rechten!


Dat klopt, het marktplaatsscript wordt uniek verkocht

Ik wil je best bijstaan hierin... Mits je duidelijke bewijzen hebt! Ik zal in de tussentijd mijn advocaat er naar laten kijken.

microboy
15/12/05, 14:30
Zwart op wit heb ik niet alles, maar ik heb de msn gesprekken net als jezelf denk ik. Of dit genoeg is voor ons beide om er een zaak van te maken weet ik niet. Er zijn ook telefoongesprekken geweest waar een getuige bij mij kant was die de afspraken omtrent de script kan bevestigen.

peppie
15/12/05, 20:01
Meneer D stond ook nog in een andere topic in het licht:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=78436&perpage=15&pagenumber=2

Heel jammer dat zulke mensen hier tussen zitten,...

iDiensten
15/12/05, 20:36
//offtopic (helemaal nadat ik rest van discussie las...)... maarja, wissen is ook zo wat he :)

"Ook is het script zéér veilig, zo wordt er pas een wachtwoord verstuurd (als de bezoeker het wachtwoord vergeten is) naar het emailadres waarmee het lid zich heeft aangemeld en waarmee het lid zich heeft bevestigd."

Je wachtwoord is dus niet encrypted opgeslagen. Veilig :P.

Mark17
15/12/05, 22:22
Origineel geplaatst door iDiensten
//offtopic (helemaal nadat ik rest van discussie las...)... maarja, wissen is ook zo wat he :)

"Ook is het script zéér veilig, zo wordt er pas een wachtwoord verstuurd (als de bezoeker het wachtwoord vergeten is) naar het emailadres waarmee het lid zich heeft aangemeld en waarmee het lid zich heeft bevestigd."

Je wachtwoord is dus niet encrypted opgeslagen. Veilig :P.

//oftopic
het is beter om een nieuw wachtwoord te genereren nadat op een link is geklikt die in de e-mail staat.

Triloxigen
15/12/05, 22:24
Is dit dezelfde persoon als van de website www.donn-e.nl? :o

bvr
16/12/05, 16:31
@ Triloxigen: Nee, die is zelfs nog cooler! ;)