PDA

Bekijk Volledige Versie : Hardware aanraders?



bvankuik
17/11/05, 11:10
Ik heb gezocht, maar kon niet goed vinden: informatie over een goede low-end 1U server.

Ik zie her en der goede aanbiedingen voor SuperMicro servers, maar ik zie ook dat Sun adverteert met de Fire X2100, met vanaf prijzen rond de 650. Dan is er natuurlijk nog Dell en HP. Maar voor alledrie die merken geldt dat dealers nauwelijks online prijzen publiceren.

Mijn vragen zijn:
- kun je in al die servers vrij simpel standaard RAM en disks toevoegen?
- goedkope resellers van Sun/Dell/HP?
- positieve/negatieve ervaringen?

dlg
17/11/05, 16:13
Dell kun je vaak beste direct benaderen. Ze hebben we sales reps die kortingen geven bij grote afnames.

Dell staat volgens mij alles online, SUN ook.

Vergeet ook even IBM niet, ook prima servers.

Sun is uitstekend
IBM en HP Uitstekend
DELL support is minder goed dan bovenstaande merken naar mijn ervaring, prijzen zijn vaak wel lager.

bvankuik
17/11/05, 16:15
Origineel geplaatst door dlg
Dell staat volgens mij alles online, SUN ook.

Zijn er van Sun geen goedkopere resellers?

froggie
17/11/05, 16:57
SUN levert via distributiepartners, waaronder GE Access. Deze zullen voor een kleine klant echter gewoon de listprijs rekenen. Pas wanneer je over meer dan 15k euro praat zijn ze bereid om bij SUN om korting te vragen.

Mijn werkgever is SUN partner. Plaats gerust een vraag om een offerte in het daarvoor bestemde forum en wellicht dat we je verder kunnen helpen.

De X2100 is een leuk ding voor het geld. Wij krijgen er volgende week of de week erna een aantal om mee te spelen. Wellicht dat ik je dan ook wat kan vertellen over hoe ze in de praktijk zijn.

DutchTSE
17/11/05, 17:40
zelf bouwen geen oplossing?

dlg
17/11/05, 18:10
Kijk eens naar het interieur van een zelfbouw bak en die van een IBM ? HP / SUN dan merk je vaak heel wat voordelen op om voor een merk te kiezen.

Vaak beter/handiger gemonteerd, betere onderdelen, management kaarten, hotswap spul, betere koeling etc. :)

snaaps
17/11/05, 18:17
Als je zelf wlt gaan bouwen moet je Supermicro nemen.
Prima spul.

Dell en HP schijnt inderdaad ook goed te zijn, vooral de garantie op deze kasten. Stel dat 1 van je harddisk het begeeft dan kan je via dell een nieuwe krijgen.

Nadeel als je iets zelf bouwd bijvoorbeeld van supermicro dan is het maar de vraag of je bijvoorbeeld zo,n zelfde harddisk kan bemachten.

bvankuik
17/11/05, 20:36
Dell en HP schijnt inderdaad ook goed te zijn, vooral de garantie op deze kasten. Stel dat 1 van je harddisk het begeeft dan kan je via dell een nieuwe krijgen.

Support voor same business day response is heel duur; voor dat geld heb je de helft van een tweede machine. Ik heb het idee dat zo'n machine dan erg lang offline is. Klopt dit?


Nadeel als je iets zelf bouwd bijvoorbeeld van supermicro dan is het maar de vraag of je bijvoorbeeld zo,n zelfde harddisk kan bemachten.

Zijn dit niet gewoon standaard schijven? Dat je zelf desnoods binnen een uur de Dixons binnenloopt, een nieuwe schijf koopt en monteert?

snaaps
17/11/05, 20:43
Origineel geplaatst door bvankuik


Zijn dit niet gewoon standaard schijven? Dat je zelf desnoods binnen een uur de Dixons binnenloopt, een nieuwe schijf koopt en monteert?

Stel, je hebt een raid1 configuratie en 1 schijf kapt ermee. dan moet je wel precies dezelfde schijf terug dauwen.

Maar daar is ook een oplossing voor, koop gewoon een extra harddisk bij je server!

ju5t
17/11/05, 21:32
Wij hebben Dell servers. Gewoon extra hardware en next business day response voor 3 jaar.

blaaat
18/11/05, 16:17
Hier Dell servers, 1 jaar NBD.
Deze week nodig gehad. 1 Server gecrashed, Oorzaak precies onbekend, Ze zouden vandaag (op andere locatie) Moederbord & HD komen vervangen, zodat het in ieder geval het probleem zou weg helpen.

Wel 1 nadeel, NBD, je moet wel hele dag aanwezgig zijn, wat ze kunnen elk moment binnen vallen.

bvankuik
18/11/05, 16:32
Stel, je hebt een raid1 configuratie en 1 schijf kapt ermee. dan moet je wel precies dezelfde schijf terug dauwen.

Huh? Zelfde? Als 'ie maar gelijk of groter is, toch?

mihosnet
18/11/05, 20:42
Klopt. Gelijk of groter.

Unixboy
19/11/05, 16:46
Persoonlijk voorstander van Dell icm met DRAC (Dell Remote Access Card) KVM over IP dus ;)

snaaps
19/11/05, 16:50
Die KVM over IP is wel een aanrader!

Voor supermicro bestaan er ook van die kaarten:
http://www.supermicro.nl/products/accessories/addon/AOC-IPMI20-E.cfm

Ahead-IT
19/11/05, 19:43
Bij Supermicro werkt enkel SOL, dus geen grafische desktops & muis. In de nabije toekomst wordt dit echter wel mogelijk. Nog even geduld dus..

PeterT
19/11/05, 22:10
Heb hier ook problemen met console :(