PDA

Bekijk Volledige Versie : DirectAdmin met afwijkende nameservers



xSeries
16/11/05, 22:36
Heeft iemand een idee of DA standaard in te stellen is zodat bij het aanmaken van een user niet direct het domein wordt aangemaakt ?
Dit omdat wij 2 eigen dedicated nameservers hebben die (uiteraard) niet op de DA-machine draaien...

Of blijft het de user aanmaken en vervolgens uit de dns de betreffende zone te verwijderen voor de duidelijkheid ?

Ik heb al op admin.ite-helper.com gekeken maar daar staat alleen maar wat er in het veld ingevuld kan worden (ns1 en ns2); dus daar wordt ik niet wijzer van :-S

FransVanNispen
16/11/05, 22:55
Ik heb tot nu toe geen alternatief gevonden dan een dummy.tld aan te maken en vervolgens weer te verwijderen.

Maar is het niet handig dat ze er gewoon op gezet worden? Dan heb je een referentie naar het domein. Tevens zou je de DNS info via een script naar je eigen DNS servers kunnen overzetten.

xSeries
16/11/05, 23:02
@frans; bedankt voor je post; misschien moet ik een script maken want onze nameservers draaien PowerDNS dus wellicht kan ik daar iets mee.

Maar ik wil in dns-beheer eigenlijk niets hebben staan; dan kan ik BIND of NAMED stoppen; en weet ik zeker dat er maar 1 point-of-administration is voor de dns'en...

Dit omdat we op de andere servers geen DA draaien. Misschien als referentie wel makkelijk; anders is de betreffende website alleen te vinden via de user (en de username kan nooit gelijk zijn aan domein omdat die beperkt is qua lengte)....
Misschien nog niet zo'n verkeerde tip !

Thanx

vanrooij
26/11/05, 23:43
Ik heb het anders gedaan met DA. Gewoon named eruit gesloopt en in de skins het DNS gedeelte eruit gehaald.

Ik wil sowieso niet dat mijn klanten zelf met DNS aan de gang gaan :-)