PDA

Bekijk Volledige Versie : 10mbit flat



2oo4
16/11/05, 12:47
hey,

ik zou graag een aantal meningen willen horen van de hosters hier die een of meerdere servers over een 10mbit flatfee lijn hebben lopen, gaat dat goed en hoeveel servers heb je er op aangesloten?

euro-access
16/11/05, 12:56
aantal servers zegt niks.

je kunt met 1 server 300mbit doen
maar ook met 300 servers 5mbit

2oo4
16/11/05, 12:59
Origineel geplaatst door euro-access
aantal servers zegt niks.

je kunt met 1 server 300mbit doen
maar ook met 300 servers 5mbit

het gaat mij er om wat nou de ervaringen zijn, gaat het goed of raden jullie het juist af?

UnoriginalKilla
16/11/05, 13:02
Origineel geplaatst door 2oo4


het gaat mij er om wat nou de ervaringen zijn, gaat het goed of raden jullie het juist af?

Dat hangt er helemaal vanaf wat je ermee wilt doen.

Wat Euro-acces al zei.

euro-access
16/11/05, 13:03
dat kan niemand toch zeggen voor je

als je 1mbit doet en 10mbit capped voldoende.
andere willen 1mbit op gbit poort (je kunt overdrijven)

dus meerdere servers op 10mbit lijn kan makkelijk
mits je verbruik niet meer is dan 10mbit :)

lifeforms
16/11/05, 13:09
Wat ga je ermee doen?

Voor MKB-sites die een paar Mb/s average trekken gaat het wel goed I guess. Maar als je flink pieken trekt, lekker gamet, grote downloads aanbiedt, dan zou ik het niet aanraden. Iemand met een ADSL2 kan je lijn al vol trekken.

Als je al wat servers achter een switch hebt staan, kun je wellicht je uplink op 10Mb/s fixen om te kijken hoe het voelt :)

Mark17
16/11/05, 14:23
10 mbit uplink is geen probleem lijkt mij indien je piek op 5 of 6 mbit ligt, bij een hogere piek in het dataverkeer zul je naar 100 mbit uplink moeten kijken of zelfs naar gbit of 10 gbit (afhankelijk van je traffic piek). dit is dus niet zo te zeggen. indien je geen bestanden groter dan 2 mb erop zet en minder dan 100GB aan traffic/maand hebt gaat het waarschijnlijk wel goed.

euro-access
16/11/05, 15:52
1 voordeel

je betaald nooit meer dan is afgesproken :)

CharlieRoot
18/11/05, 09:18
Origineel geplaatst door euro-access
1 voordeel

je betaald nooit meer dan is afgesproken :)

mee eens. Wij hebben een keer een test gedraait op een van onze servers waarbij we één server op een 5 MBIT capped hadden aangesloten. Liep prima, tot s'avonds tijdens de drukke uren iedereen hevig ging surfen en downloaden van de server. Toen piekte we nét onder de 5mbit (ons geluk). Dus we zijn direct terug gegaan naar een normale 100Mbit :)

Het is wel te doen alleen moet je echt rekening houden met de piekjes, ook kun je geen backups meer over internet pompen (wat wij nog wel eens doen) naar een andere server omdat je dan gewoon te lang bezig bent.

Easyracks
18/11/05, 17:24
Er draaien servers van een paar klanten hier prima op 10 Mbit flat. Mja het ligt eraan wat je er mee wilt doen.