PDA

Bekijk Volledige Versie : Kortingkiosk oplichters?



FSCJasper
16/11/05, 12:37
Een paar dagen geleden heb ik kennis genomen van Kortingkiosk.nl .

Op hun site bieden ze pakketten aan met een prijs die onmogelijk is gezien de inkoopprijs. Een playstation 2 wordt daar al aangeboden voor een kleine €10,- .

Twee dagen geleden heb ik een bestelling geplaatst door nieuwsgierigheid. Ik kreeg via email een factuur met een bedrag dat op de site tond beschreven. Alleen blijkt nu, na telefonisch contact te hebben opgenomen, dat ze maandelijks €30,- auto incasso van de rekening afhalen om dit pakket te betalen. Dit staat nergens vermeldt op de website, niet in de voorwaarden noch in de factuur. Naar mijn idee is het illegaal om extra geld te vragen terwijl dat niet in de factuur staat beschreven, noch ergens anders op de website. Ook zijn de algemene voorwaarden niet van Kortingkiosk maar van hun partnersite Bonuscontant.

Dit alles riekt naar illegaal gedrag. Aangezien ik geen jurist ben, zou het fijn zijn als iemand hier met verstand van zaken hier even na zou kunnen kijken. Blijkt dat hun zaken inderdaad niet correct verlopen, zou het makkelijker zijn om de bestelling te annuleren en aan te dwingen dat hun correcte informatie op hun website vermelden om andere misverstanden te voorkomen.

Bij voorbaat dank.

Stewie
16/11/05, 12:54
Als het ECHT NERGENS staat, dan hoef je geen jurist te zijn om de koop eenzijdig te ontbinden. Natuurlijk kan men niet geld van je rekening afhalen naar eigen gelang.

royen99
16/11/05, 13:05
Ook even gekeken, voor zover de info van de site erin voorziet, lijkt dit inderdaad voor 9,98 euro een PS2.

In de algemene voorwaarden wordt wel gesproken over een lidmaatschap, echter de kosten hiervan heb ik nog niet terug gevonden. Ook tijdens de "bestel procedure" voor deze 10 euro kostende PS2 is nergens iets over een bedrag van 30 euro cq. een lidmaatschap te vinden.

Zelf ook geen jurist, maar het lijkt in elk geval een vreemd verhaal.

Triloxigen
16/11/05, 13:13
"DRM Data BV is gevestigd aan de Joseph Ledelstraat 122, 2518 KM te Den Haag en is ingeschreven onder kamer van koophandelnummer 999999."
Ze zijn wel ingeschreven maar niet onder dat nummer.

Unixadmin
16/11/05, 13:20
Weer zoiets van 'tis te mooi om waar te zijn' en vaak is het lelijk. ;) :D

AlfaHosting
16/11/05, 15:08
Even melden bij opgelicht.nl of bij tros radar ...

TSG-Hans
16/11/05, 15:23
Lezen is moeilijk?

"Ontvang het kennismakingspakket inclusief PlayStation® 2 magazine + DEMO Game + gratis schitterend design horloge voor slechts € 9,88 ( + € 1,95 verzendkosten)."

Wat is er nu niet duidelijk aan kennismakingspakket?

veenman
16/11/05, 15:23
Een playstation 2 voor 10 euro bestaat gewoon niet. Je weet bij voorbaat dat er andere voorwaarden moeten zijn. Gelukkig heb je je bestelling online geplaatst en is het beste dat je kan gebruik maken van de wet koop op afstand en je bestelling binnen 7 dagen schriftelijk en het liefst aangetekent ontbinden, dan ben je er afgezien van misschien enige administratieve kosten vanaf.

Mark17
16/11/05, 15:47
even melden bij de politie lijkt mij

WilloW
16/11/05, 16:01
Origineel geplaatst door Mark17
even melden bij de politie lijkt mij

Die zullen er weinig aan doen. Zo iets meld je trouwens ook niet bij de politie, Bank bellen regelen dat die gasten niet meer kunnen incasseren bij je. Vervolgens bij de bank opdracht laten doen om het geld wat zonder reden dus waarvan je niet op de hoogte was terug rw laten storten.

FSCJasper
16/11/05, 17:41
Origineel geplaatst door Dominior
Lezen is moeilijk?

"Ontvang het kennismakingspakket inclusief PlayStation® 2 magazine + DEMO Game + gratis schitterend design horloge voor slechts € 9,88 ( + € 1,95 verzendkosten)."

Wat is er nu niet duidelijk aan kennismakingspakket?

Je ziet staan 'Inclusief (..) voor €9,88'? Hieruit kan ieder mens opmaken dat dit de prijs is voor het kennismakingspakket en de PS2. De vraag is hierbij alleen: waar staat de kennismakingsprijs?

M-BahZ
16/11/05, 18:04
Origineel geplaatst door FSCJasper


Je ziet staan 'Inclusief (..) voor €9,88'? Hieruit kan ieder mens opmaken dat dit de prijs is voor het kennismakingspakket en de PS2. De vraag is hierbij alleen: waar staat de kennismakingsprijs?
Dat is de kennismakingsprijs. (excl. de verzendkosten) Indien er verder geen voorwaarden aan verbonden zijn (zoals het abonneren op een abonnement) is het ook gewoon vrijblijvend. ;)

Gewoon een kwestie van de orderprocedure doorlopen en evt. algemene voorwaarden doorlezen. (welke wel duidelijk aanwezig moeten zijn) ;)

dopi84
16/11/05, 18:14
het BonusContant-beleid inzake omgaan met uw privacy voldoet aan de (nieuwe) Wet Bescherming Persoonsgegevens ("WBP"). Bovendien is de eigenaar van BonusContant, DRM Data BV, aangemeld bij de Registratiekamer onder nummer 1251231.

dopi84
16/11/05, 18:19
Ook als je de PS2 gaat bestellen zie je op het bestelform dit:

N.B. Voor het bestellen van sommige producten is het invoeren van een bank- of giro-rekeningnummer noodzakelijk.
Het gaat om de volgende producten:

De Spiegelserie
De Geluksbode: met prijsvragen en oplossingen
De Telegraaf
Playboy
De Staatsloterij
Koninklijke Nederlandse Munt
Wereld Natuur Fonds
NTI ( geen verplicht veld betreft gratis aanvraag )
Hotelcheque
Puzzelparty
Conrad


Je hoeft dus geen rek.nummer in te vullen.
Krijg dus een acceptgiro thuis?
Hoe kunnen ze dan incasseren???


En hoe kunnen ze uberhaupt van je incasseren automatisch
als je nergens een krabbel op papier hebt gezet?

FSCJasper
16/11/05, 18:25
Heb inderdaad geen bankrekening ingevoerd, noch reactie gekregen op mijn emails naar het bedrijf. Van zowat Bonuscontant, als Kortingkiosk als Practiquette geen reactie.

AV helemaal doorgelezen maar die gaan alleen over Bonuscontant. Staat niets bij over de aanbiedingen, vandaar dat ik het ook een dubieus zaakje vindt.

dopi84
16/11/05, 18:26
Is het op het eerste gezicht ook wel ja.
Duidelijk is wel dat ze onvolledige informatie verstrekken.

M-BahZ
16/11/05, 18:33
Origineel geplaatst door dopi84
Is het op het eerste gezicht ook wel ja.
Duidelijk is wel dat ze onvolledige informatie verstrekken.
Onvolledige informatie is geen informatie. ;)

dopi84
16/11/05, 18:35
Staat wel iets toch? Een AV staat er wel.

En dat is informatie. Dat er het lidmaatschap á 30e niet bij staat
maakt het onvolledige informatie.

XBL
16/11/05, 18:46
Voor auto incasso zul je een contract moeten ondertekenen waarin staat wat het bedrag + termijn is (oa). Als dat contract ontbreekt, kun je je geld zonder problemen terug vragen bij de bank (binnen 30 dagen bij een prive rekening). Sowieso lijkt het me verstandig even hun bank/interpay te informeren, indien ze 'zomaar' incasseren.

Als ze nergens informatie verstrekken, mag je er inderdaad vanuit gaan dat je die PS2 kan krijgen voor 10 euro (met dat kennismakings pakket). In hoeverre je sterk staat (als je 10 euro betaald en die PS2 houd en verder dus niet betaald), is moeilijk in te schatten: het is redelijk om aan te nemen dat een PS2 niet voor 10 euro verkocht kan worden; je zal dan ook gesommeert worden om de PS2 terug te geven (en uiteraard zal die 10 euro + mis gelopen rente (wettelijk vastgesteld) aan je terug betaald worden).

Tja, ik zou er verder niets mee doen dan even melden bij wat organisaties (met name als het om verkeerde auto-incasso gaat, is het slim het te melden bij Interpay; die zijn er erg streng op).

Jochem

DutchTSE
16/11/05, 20:20
ben ik hier nu de enige die ziet staan:

Playstation 2 MAGAZINE

er wordt nergens over een playstation apparaat gesproken....

Vind het wel meevallen met de oplichting, voor 9.88 bestel je een introductiepakket, met dat boekje, en nog wat erbij. Daarna kun je beslissen of je een abonnement a 30 euro neemt of niet...

correct me if i'm wrong :)

FSCJasper
16/11/05, 21:23
Gratis PlayStation® 2 bij de collectie. Ontvang het kennismakingspakket inclusief PlayStation® 2 magazine + DEMO Game + gratis schitterend design horloge voor slechts € 9,88 ( + € 1,95 verzendkosten).

Correcting you :)

Bedankt voor alle reacties. Ik zal afwachten wat de volgende stap zal gaan worden, betreffende mijn bestelling. Verdere ontwikkelingen zullen hier gemeldt worden.

HielkeJ
16/11/05, 21:32
Gratis Playstation2 bij de collectie, niet bij het kennismakingspakket ;)

FSCJasper
16/11/05, 21:42
Urenlang genieten met jong & oud van de meest coole games voor je gratis PlayStation®2. Maak nu kennis met het originele PlayStation®2 verzamelwerk met daarin vele bekende maar ook geheel nieuwe topgames voor de PlayStation®2. Stuur nu in en ontvang het complete PlayStation®2 kennismakingspakket. Bij dit verzamelwerk ontvangt u gratis een schitterende PlayStation®2 + een luxe opbergmap met vele tips om supersnel te kunnen spelen. Bij uw kennismakingszending ontvangt u gratis een schitterend design horloge!

Correctie nummer twee, al kan je dit niet weten met alleen de tekst in mijn vorige post :)

Er staat heel onduidelijk aangegeven wat je krijgt, wat het kost, wat de voorwaarden zijn, enzovoort.

Advertentie illustratie:
http://www.kortingkiosk.nl/images/product/jeugd-playstation-s.gif

Daar staat zelfs 'Gratis Playstation 2 voor €9,88...' .

clownyenator
17/11/05, 01:32
heb je de ps2 al dan?

PeterT
17/11/05, 10:23
Sorry hoor, maar boven de advertentie staat toch duidelijk

"Gratis PlayStation® 2 bij de meest vette games"

Met andere woorden: niet een PS2 voor 9,98.

royen99
17/11/05, 10:26
Waar het denk ik om gaat is dat er nergens (althans, tot nu toe niet tegengekomen) vermeld wordt dat je 30,- p/m dient te betalen voor iets (abbo, kennismakingspaket, of whatever).

FSCJasper
17/11/05, 10:39
Peter, in de beschrijving staat ...

'Stuur nu in en ontvang het complete PlayStation®2 kennismakingspakket. Bij dit verzamelwerk ontvangt u gratis een schitterende PlayStation®2 + een luxe opbergmap met vele tips om supersnel te kunnen spelen.'

Of de beschrijving is verkeerd, of er is foutieve informatie gegeven of er klopt helemaal niets van. De teksten van dezelfde aanbieding zijn namelijk enigzins tegenstrijdig.

Wat Royen zegt is inderdaad de kernvraag: waar staat beschreven over de abonnementkosten of daadwerkelijk dat er nog kosten naast de gegeven prijs bijkomen? Puur gebaseerd op de informatie gegeven op de website zou ik nu dus recht hebben op dat pakket voor de prijs van €9,88. Het lijkt me niet legaal om na de bestelling tegen te stribbelen over de prijs, waardoor ze dus een leveringsplicht hebben, als ik het goed begrijp?

crazycoder
17/11/05, 11:00
Bonuscontact? Deelname? lidmaatschap? Geen idee of het illegaal is..
In ieder geval heb ik bij dergelijke sites geen goed gevoel, vind het namelijk erg wazig. Zou er persoonlijk beslist niets bestellen.

Overigens geen idee wat de normale prijs is voor een playstation 2.. In ieder geval kan je wel veronderstellen dat zo'n apparaat nooit voor eur 10 te koop aan kan worden geboden.
Of er is een fout gemaakt, of er is iets anders aan de hand..

PeterT
17/11/05, 11:10
Jasper, heb je 't pakket al in huis?
Zo nee, even afwachten, 't staat daar namelijk normaal gesproken in.
Als je geen prijs stelt op verdere zendingen moet je 't opzeggen en welkomstpakket terug sturen.

AlphaXS
17/11/05, 13:14
Allemaal fout.

De playstation2 krijg je bij de volledige collectie van 36 spellen a 29,90 p/mnd.

Dit zijn dan wel dus de nieuwste spellen die elke maand uitkomen, en het magazine.

Het kennismakingspakket van 9,88 bevat alleen het magazine, demo spel en een design horloge.


succes!

FSCJasper
17/11/05, 16:08
AlphaXS, die informatie heb ik inmiddels inderdaad gekregen na veel pogingen om telefonisch contact te krijgen.

Het gaat hier erom dat deze informatie nergens op de website vermeldt staat, en dus misleidend is.

Unixadmin
17/11/05, 16:16
Origineel geplaatst door FSCJasper
AlphaXS, die informatie heb ik inmiddels inderdaad gekregen na veel pogingen om telefonisch contact te krijgen.

Het gaat hier erom dat deze informatie nergens op de website vermeldt staat, en dus misleidend is.
Het is wel jammer dat zij op die manier zaken willen doen. Zulke bedrijven blijven nooit lang bestaan. Tis maar goed ook. :mad:

PeterT
17/11/05, 16:22
Origineel geplaatst door AlphaXS
Allemaal fout.

Ook gelezen wat ik zei ... ?

AlphaXS
18/11/05, 01:42
ja. maar het staat er ook duidelijk:

Lees de volgende regel:

Gratis PlayStation® 2 bij de collectie. (met een duidelijke punt aan het eind.)
De rest van de tekst gaat over het aanbod, de eerste regel vertelt je al dat je de playsstation krijgt bij de collectie en niet bij de aanbieding.

Het is een veel gebruikte marketing methode, zie het als dezelfde wijze waarop voor leningen geadvereerd word.

Dan betaal je ook 11% rente, maar niemand die je dat duidelijk maakt.

PeterT
18/11/05, 02:43
Inderdaad, ik krijg hier vaak van die foldertjes van firstimpressions "gratis camera bij...." :)
En 11% ? Maak er maar gerust 21% van (wettelijk maximum tot eind dit jaar, daarna 16 geloof ik)