PDA

Bekijk Volledige Versie : KvK en andere narigheid



RickyB
15/11/05, 22:05
Beste WHT'ers,

Ik wilde wel eens van een aantal mensen weten wat er allemaal bij je op je nek komt als je ingeschreven staat bij de KvK.

Ik heb gehoord dat je bijv. altijd een bordje boven alle uitgangen van je huis/werkplaats moet hebben.
Ook moet je je inktpatronen bijv. in een ijzeren kluis doen ivm het millieu..
Als jou werkplaats boven is, dan moet de trapleuning precies op de goede hoogte hangen voor het geval dat je bijv. je nek breekt en zo zijn er nog meer van die rare dingen.

dit hierboven zijn maar voorbeelden, ik weet niet of het echt zo is.

wat voor kosten komen er dan nog naast je ( bijna ) € 60,- p.j. van de KvK en mischien enige kosten van de belastingdienst?


Je kan ook een verzekering af laten sluiten voor je bedrijf (heb ik ook weer gehoord), en dan komen er natuurlijk weer kosten bij.

De KvK heeft mij vertelt dat er mischien nog rioolheffing bij zou komen, maar ik snap niet waar dat op slaat, want ik maak net zo vaak gebruik van bijv. de toilet of andere dingen die met de riolering te maken hebben als dat ik geen bedrijf heb.
De wc, kraan, douche, bad etc. word dus niet vaker gebruikt door het bedrijf.

Als ik nou vandaag of morgen falliet ga, heb ik zo ook nog een zogenaamde "smed" op me naam?? geld deze dan 7 jaar?

Verder heb ik gehoord, dan de KvK je gegevens aan allerlei bedrijfen verkoopt die op je geld uit zijn.

Even voor de duidelijkheid, ik ben 15, en hoop een bedrijfje naast school te kunnen runnen, maar als ik zulk soort verhaaltjes hoor, dan durf ik hier niet aan te beginnen.

Als ik gewoon een normaal zakcentje wil verdienen, dan neem ik aan dat ik dat niet kan doen als ik een paar klantjes verwacht (stuk of 10 in het eerste jaar (ik ga me niet rijk rekenen, dus meer klanten kan altijd nog, maar ik ga van 10 uit)).

Het lijkt me dus onmogelijk om zoiets te runnen.

geef aub duidelijke argumenten als u hier een reactie op post, en kom aub niet aan met een stom bericht als "niet aan beginnen" of iets dergelijks.

Met vriendelijke groeten,
RickyB

veenman
15/11/05, 22:11
Als je je inschrijft bij de kamer van koophandel dan veranderd er eigenlijk niks. Het enige dat je verder als bedrijf nog moet doen is je bij de belastingdienst aanmelden. Alle heffingen, verzekeringen en andere dingen die je noemt zijn niet essentieel tot zelfs complete onzin.

Daarnaast verkoopt de kamer van koophandel je gegevens niet zo zeer, het is een openbaar register waar je tegen gratis of tegen kleine vergoeding gegevens uit kan verkrijgen, net zoals SIDN een register is voor domeinnamen, is de KvK een register voor bedrijven.

Naast de dingen die je na je inschrijving krijgt, moet je eerst maar eens zien in te schrijven, gisteren een half uur moeten discussieren met zo'n ambtenaar om aan mijn bedrijfsomschrijving 'ontwikkelen van innovatieve dienstverlening' te mogen toevoegen omdat dat te vaag zou zijn, terwijl het wel exact is wat ik doe en de ambtenaar in kwestie vanaf het begin zelf ook geen betere omschrijving kon bedenken :X

Celion
15/11/05, 22:57
Origineel geplaatst door skunkah
Als je je inschrijft bij de kamer van koophandel dan veranderd er eigenlijk niks. Het enige dat je verder als bedrijf nog moet doen is je bij de belastingdienst aanmelden. Alle heffingen, verzekeringen en andere dingen die je noemt zijn niet essentieel tot zelfs complete onzin.

Daarnaast verkoopt de kamer van koophandel je gegevens niet zo zeer, het is een openbaar register waar je tegen gratis of tegen kleine vergoeding gegevens uit kan verkrijgen, net zoals SIDN een register is voor domeinnamen, is de KvK een register voor bedrijven.

Naast de dingen die je na je inschrijving krijgt, moet je eerst maar eens zien in te schrijven, gisteren een half uur moeten discussieren met zo'n ambtenaar om aan mijn bedrijfsomschrijving 'ontwikkelen van innovatieve dienstverlening' te mogen toevoegen omdat dat te vaag zou zijn, terwijl het wel exact is wat ik doe en de ambtenaar in kwestie vanaf het begin zelf ook geen betere omschrijving kon bedenken :X

Dat ben ik niet met je eens, ik zou iedereen toch aanraden om minimaal een aansprakelijkheids verzekering af te sluiten. Je zou stom zijn als je het niet doet.

RickyB
15/11/05, 23:02
waarom dan? Als je een klein webhosting bedrijfje hebt en géén eigen server, maar een resellerpakket, wat zou er dan verzekerd moeten worden? je hebt ook geen personeel in dienst, en privè ben je ook waarscheinlijk verzekerd.

Stefan Mensink
15/11/05, 23:03
Origineel geplaatst door RickyB
Beste WHT'ers,

Ik wilde wel eens van een aantal mensen weten wat er allemaal bij je op je nek komt als je ingeschreven staat bij de KvK.

Ik heb gehoord dat je bijv. altijd een bordje boven alle uitgangen van je huis/werkplaats moet hebben.

Ook moet je je inktpatronen bijv. in een ijzeren kluis doen ivm het millieu..
Als jou werkplaats boven is, dan moet de trapleuning precies op de goede hoogte hangen voor het geval dat je bijv. je nek breekt en zo zijn er nog meer van die rare dingen.dit hierboven zijn maar voorbeelden, ik weet niet of het echt zo is.

Haha nee hoor. Als zelfstandig ondernemer ben je toch iets minder aan vreemde eisen gebonden, met name als je alleen werkt. Als je werknemers hebt dien je je aan ARBO-wetgevingen te houden. En als je voor jezelf een verzekering zou afsluiten kunnen die ook dingen eisen. Trouwens, inktpatronen hoef je nooit in een ijzeren kluis te doen.

Genoeg kleine zelfstandigen hebben hun kantoor gewoon in een zolderkamertje, of de wat jongeren zelfs in hun slaapkamer.


wat voor kosten komen er dan nog naast je ( bijna ) € 60,- p.j. van de KvK en mischien enige kosten van de belastingdienst?

Natuurlijk de standaard uitgaven, zoals apparatuur, papier, postzegels, abonnementen (bijv. Internet, colocation...).

Houd er ook rekening mee dat je je administratie op orde moet hebben en belastingaangifte moet doen; daarvoor heb je misschien een boekhouder nodig. Boekhouders kosten geld.

Eventueel kan het nog zijn dat je verzekeringen wilt afsluiten, maar als je je contracten goed regelt en genoeg liquide middelen veiligstelt voor kleine calmiteiten (defecte servers, etc) zit je als klein bedrijfje zonder ook wel aardig veilig.


Je kan ook een verzekering af laten sluiten voor je bedrijf (heb ik ook weer gehoord), en dan komen er natuurlijk weer kosten bij.

Dat zeg ik. :-)


De KvK heeft mij vertelt dat er mischien nog rioolheffing bij zou komen, maar ik snap niet waar dat op slaat, want ik maak net zo vaak gebruik van bijv. de toilet of andere dingen die met de riolering te maken hebben als dat ik geen bedrijf heb.
De wc, kraan, douche, bad etc. word dus niet vaker gebruikt door het bedrijf.

Van extra rioolheffingen e.d. heb ik nog niets gemerkt.


Als ik nou vandaag of morgen falliet ga, heb ik zo ook nog een zogenaamde "smed" op me naam?? geld deze dan 7 jaar?

Het woord zou dan 'smet' zijn. Geen idee eigenlijk.


Verder heb ik gehoord, dan de KvK je gegevens aan allerlei bedrijfen verkoopt die op je geld uit zijn.

Ja en nee. Bedrijven kunnen tegen betaling inderdaad gegevens over bedrijven opvragen bij de KVK, gezien het register publiek is. Hier is dus niet zozeer sprake van wanpraktijken of iets dergelijks, maar zo is dat nu eenmaal geregeld.


Even voor de duidelijkheid, ik ben 15, en hoop een bedrijfje naast school te kunnen runnen, maar als ik zulk soort verhaaltjes hoor, dan durf ik hier niet aan te beginnen.

Als je het niet overhaast en een aantal dingen goed uitzoekt, of je laat bijstaan door geduldige mensen met meer kennis is er niet veel aan het handje. Ondernemen kost nu eenmaal veel tijd en inspanning. Of geld natuurlijk, als je een ander de rotklusjes wilt laten opknappen.


Als ik gewoon een normaal zakcentje wil verdienen, dan neem ik aan dat ik dat niet kan doen als ik een paar klantjes verwacht (stuk of 10 in het eerste jaar (ik ga me niet rijk rekenen, dus meer klanten kan altijd nog, maar ik ga van 10 uit)).

Het lijkt me dus onmogelijk om zoiets te runnen.

Niets is onmogelijk, en het is niet zo zwart als je in je eerste paar regels voorspiegelt. Maar als je wat van een bedrijf wilt maken moet je er wel voor werken.


geef aub duidelijke argumenten als u hier een reactie op post, en kom aub niet aan met een stom bericht als "niet aan beginnen" of iets dergelijks.

Met vriendelijke groeten,
RickyB

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Celion
15/11/05, 23:54
Origineel geplaatst door RickyB
waarom dan? Als je een klein webhosting bedrijfje hebt en géén eigen server, maar een resellerpakket, wat zou er dan verzekerd moeten worden? je hebt ook geen personeel in dienst, en privè ben je ook waarscheinlijk verzekerd.

Ik huur bij jou een hosting pakketje, vervolgens staat daar mijn webwinkel op. De server is (komt als het goed is bijna niet voor) een maand down. Ik loop vervolgens een maand lang inkomsten mis daardoor, bij wie denk je dat ik dat ga verhalen? Stel dat ik een omzet heb van €1000 euro per dag. Die inkomsten worden gegenereerd door die webwinkel. Neem 31 dagen voor het gemak, 31*1000=31.000 euro wat ik ben misgelopen. Plus eventuele schade van mijn reputatie naar mijn klanten toe. Dat ga ik dus bij jou verhalen. Dan is het toch wel handig om een aansprakelijkheids verzekering te hebben. Dit is maar een simpel voorbeeld. Een beetje bedrijf is toch al snel voor 1.5 miljoen verzekerd.

Henky!
15/11/05, 23:55
De KvK verkoopt zo ver ik weet wel degelijk (oa. adres) gegevens. Wel gek. Ik betaal hun omdat onze gegevens daar wettelijk verplicht moeten staan en zij verdienen daar vervolgens dubbel mee door diezelfde gegevens weer te verkopen....

Met rioolheffingen, inktkluizen of verplichte bordjes boven de deur heeft de KvK niets te maken. Dat is wellicht de Arbowet (heb jij weinig mee te doen) en uiteraard je plaatselijke overheid die de riolen beheerd. Je rioolheffing zal overigens niet stijgen als je een server op zolder zet.

Niets aan de hand dus, maar goed dat je het hier even vraagt. Die gastjes van de KvK kunnen soms inderdaad best irritant zijn bij inschrijving of bij aanpassing van je inschrijving.

EWS
16/11/05, 00:22
Origineel geplaatst door Celion


Ik huur bij jou een hosting pakketje, vervolgens staat daar mijn webwinkel op. De server is (komt als het goed is bijna niet voor) een maand down. Ik loop vervolgens een maand lang inkomsten mis daardoor, bij wie denk je dat ik dat ga verhalen? Stel dat ik een omzet heb van €1000 euro per dag. Die inkomsten worden gegenereerd door die webwinkel. Neem 31 dagen voor het gemak, 31*1000=31.000 euro wat ik ben misgelopen. Plus eventuele schade van mijn reputatie naar mijn klanten toe. Dat ga ik dus bij jou verhalen. Dan is het toch wel handig om een aansprakelijkheids verzekering te hebben. Dit is maar een simpel voorbeeld. Een beetje bedrijf is toch al snel voor 1.5 miljoen verzekerd.

Dat gaat niet lukken als u een gedateerde handtekening hebt gezet onder de algemene voorwaarden (mits deze rechtsgeldig en volgens wettelijke bepalingen zijn overgedragen aan u) waarin het volgende staat vermeld:

De maximale vergoeding is gelijk aan de door Opdrachtgever betaalde prijs over het product of dienst.

Samen met:

*** is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade [blabla], gevolgschade, gederfde winst, [blabla] schade door bedrijfsstagnatie.


P.S. [Blabla] is gedaan om kopij te beperken.

veenman
16/11/05, 00:26
Origineel geplaatst door Henky!
De KvK verkoopt zo ver ik weet wel degelijk (oa. adres) gegevens. Wel gek. Ik betaal hun omdat onze gegevens daar wettelijk verplicht moeten staan en zij verdienen daar vervolgens dubbel mee door diezelfde gegevens weer te verkopen....
...
De KvK is een openbaar register van bedrijven, dat je zou kunnen vergelijken met wat de SIDN doet met .nl domeinnamen. Het beschikbaar stellen van gegevens over bedrijven is een hoofddoel van de KvK, de reden dat je voor die gegevens moet betalen is omdat ze kostendekkend moeten werken.

dlg
16/11/05, 01:58
Rechtsbijstand verzekering en de eerder genoemde aansprakelijksheids verzekering zijn beide zeer aan te raden verzekeringen!

Celion
16/11/05, 08:57
Origineel geplaatst door EWS


Dat gaat niet lukken als u een gedateerde handtekening hebt gezet onder de algemene voorwaarden (mits deze rechtsgeldig en volgens wettelijke bepalingen zijn overgedragen aan u) waarin het volgende staat vermeld:

De maximale vergoeding is gelijk aan de door Opdrachtgever betaalde prijs over het product of dienst.

Samen met:

*** is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade [blabla], gevolgschade, gederfde winst, [blabla] schade door bedrijfsstagnatie.


P.S. [Blabla] is gedaan om kopij te beperken.

Je kan jezelf enigsinds beperken voor vervolgschade maar niet geheel vrijspreken.

RickyB
16/11/05, 09:34
Origineel geplaatst door Stefan Mensink
...
Het woord zou dan 'smet' zijn. Geen idee eigenlijk.
...


Sme(d/t) is dat je een bepaalde tijd geen bedrijf meer mag runnen, meestal door een falliesement.

en ik heb zeker wat aan uw berichten/argumenten gehad!!


en over die arbo wet, hoef je dan echt niets daar aan te betalen? Die komt toch meestal aan je gegevens via de KvK ??

en over die verzekering en die € 31.000,- schadevergoeding waar over gesporken werd, daarvoor heb je toch ook een algemene voorwaarden, zoals EWS al zei?

Santario
16/11/05, 10:10
Origineel geplaatst door Celion


Ik huur bij jou een hosting pakketje, vervolgens staat daar mijn webwinkel op. De server is (komt als het goed is bijna niet voor) een maand down. Ik loop vervolgens een maand lang inkomsten mis daardoor, bij wie denk je dat ik dat ga verhalen? Stel dat ik een omzet heb van €1000 euro per dag. Die inkomsten worden gegenereerd door die webwinkel. Neem 31 dagen voor het gemak, 31*1000=31.000 euro wat ik ben misgelopen. Plus eventuele schade van mijn reputatie naar mijn klanten toe. Dat ga ik dus bij jou verhalen. Dan is het toch wel handig om een aansprakelijkheids verzekering te hebben. Dit is maar een simpel voorbeeld. Een beetje bedrijf is toch al snel voor 1.5 miljoen verzekerd.

Jammer dat een aansprakelijkheidsverzekering hier niet voor is. Dat is alleen voor dure vazen breken bij klanten, gladde vloer voor je pand waar een klant op onderuit gaat etc. Je zal waarschijnlijk een beroepsaansprakelijkheid bedoelen maar die zijn A. bijna niet te krijgen en B. ontzettend duur.

WebSiteNet
16/11/05, 11:04
Die zijn in grote getalen te krijgen en veel bdrijven gebruiken het. Het kost eenmalig 18000 (geloof ik) en heet een besloten vennootschap. Daar komt er wel iets meer bij kijken.

Riool rechteh heeft in ieder geval niks mee te maken of je een kvk inschrijving hebt of niet, maar wat het hoogheemraadschap met jouw gemeente heeft afgesproken.

Leuk en informatief topic trouwens.

Santario
16/11/05, 11:29
Origineel geplaatst door WebSiteNet
Die zijn in grote getalen te krijgen en veel bdrijven gebruiken het. Het kost eenmalig 18000 (geloof ik) en heet een besloten vennootschap. Daar komt er wel iets meer bij kijken.

Riool rechteh heeft in ieder geval niks mee te maken of je een kvk inschrijving hebt of niet, maar wat het hoogheemraadschap met jouw gemeente heeft afgesproken.

Leuk en informatief topic trouwens.

Dan heb je nog bestuurlijke aansprakelijkheid, kan je ook mee de mist in gaan (voortbestaan BV).

veenman
16/11/05, 11:32
Origineel geplaatst door WebSiteNet
Die zijn in grote getalen te krijgen en veel bdrijven gebruiken het. Het kost eenmalig 18000 (geloof ik) en heet een besloten vennootschap. Daar komt er wel iets meer bij kijken.
Je moet de BV volstorten met 18.000 euro aan kapitaal. Daarnaast is het ook nog zo dat je de directeur verplicht een salaris ter hoogte van de voormalige WAZ-norm moet betalen (die rond de 40.000 euro per jaar ligt).

Remigius
16/11/05, 12:12
Origineel geplaatst door skunkah

Je moet de BV volstorten met 18.000 euro aan kapitaal. Daarnaast is het ook nog zo dat je de directeur verplicht een salaris ter hoogte van de voormalige WAZ-norm moet betalen (die rond de 40.000 euro per jaar ligt).
De directie moet zich inderdaad minimaal 3000 euro per maand (36.000 euro p/jaar) betalen.

Mikey
16/11/05, 12:13
Origineel geplaatst door skunkah

Je moet de BV volstorten met 18.000 euro aan kapitaal. Daarnaast is het ook nog zo dat je de directeur verplicht een salaris ter hoogte van de voormalige WAZ-norm moet betalen (die rond de 40.000 euro per jaar ligt).

De directeur kan als werknemer in dienst treden bij de BV; zolang de onderneming geen winst maakt is een nulinkomen mogelijk, waarbij geen loonbelasting hoeft te worden afgedragen.

ronaldlokers
16/11/05, 12:33
Origineel geplaatst door Stefan Mensink
Genoeg kleine zelfstandigen hebben hun kantoor gewoon in een zolderkamertje, of de wat jongeren zelfs in hun slaapkamer.


Ik ben een van die wat jongere ondernemers... ik heb mijn kantoortje ook op mijn slaapkamer, gelukkig wel een fatsoenlijk bureau en pc enzo :W:

Het zou voor een kleine ondernemer als mij ook totaal overbodig zijn om een apart kantoort in/aan huis te hebben ofzo. Puur omdat ik geen klanten hoef te ontvangen, moet je die wel ontvangen dan zou ik toch een kamer inrichten als kantoor ofzo. :p

Mocht ik wel een klant moeten ontvangen dan komt die gewoon in de woonkamer terecht.

Als zelfstandig ondernemer heb je in het begin genoeg aan kvk + btw nr en een goede boekhouding natuurlijk... en zoals sommige zeggen kan een verzekering ook wel handig zijn.

RickyB
16/11/05, 14:46
De kvk heeft mij in ieder geval wel verteld dat ik mischien nog rioolheffing kon krijgen, maar dat slaat echt nergens op. Ik vertrouw jullie er dan maar op dat dat ook niet bij mij op de stoep komt staan als ik een kvk nummer aan vraag.

Kan ik nog enige controles verwachten? Zoja, welke en van wie?

Ik weet wel dat de belastingdienst regelmatig bij je op de stoep komt om je administratie te checken.

Dus ik hoef ook geen brandblussers en bordjes boven mijn deur aan te schaffen? :)

Ieder bedankt voor de reacties!

Santario
16/11/05, 15:20
Origineel geplaatst door RickyB
De kvk heeft mij in ieder geval wel verteld dat ik mischien nog rioolheffing kon krijgen, maar dat slaat echt nergens op. Ik vertrouw jullie er dan maar op dat dat ook niet bij mij op de stoep komt staan als ik een kvk nummer aan vraag.

Kan ik nog enige controles verwachten? Zoja, welke en van wie?

Ik weet wel dat de belastingdienst regelmatig bij je op de stoep komt om je administratie te checken.

Dus ik hoef ook geen brandblussers en bordjes boven mijn deur aan te schaffen? :)

Ieder bedankt voor de reacties!

Rioolheffing? Die betalen je ouders als het goed is :) De enige controles die je kan verwachten is van de Belastingdienst (of je je administratie goed voert etc.) en eventueel de FIOD als je je met duistere bezig gaat houden maar dat laatste is neem ik aan niet van toepassing ;)

Brandblussers en bordjes? Nee, tenzij je gaat werken met personeel zoals ik me kan voorstellen maar anders echt niet hoor. :)

Mark17
16/11/05, 15:37
eisen voor een bedrijf zonder personeel (zzp'er (zelfstandige zonder personeel) ben je dan):
-kvk nummer
-btw nummer
-administratie
-facturen moeten aan de wettelijke normen voldoen

administratie moet je een x aantal jaar bewaren als ik me niet vergis.

Luuc
16/11/05, 17:26
Origineel geplaatst door RickyB
De kvk heeft mij in ieder geval wel verteld dat ik mischien nog rioolheffing kon krijgen, maar dat slaat echt nergens op. Ik vertrouw jullie er dan maar op dat dat ook niet bij mij op de stoep komt staan als ik een kvk nummer aan vraag.

Kan ik nog enige controles verwachten? Zoja, welke en van wie?

Ik weet wel dat de belastingdienst regelmatig bij je op de stoep komt om je administratie te checken.

Dus ik hoef ook geen brandblussers en bordjes boven mijn deur aan te schaffen? :)

Ieder bedankt voor de reacties! Ik vraag mij eigenlijk af wat je precies aan de KvK vraagt...

je loopt gewoon (samen met je ouders) het KvK kantoor binnen en beantwoord een paar vragen (gewenste bedrijfsnaam, adresgegevens, legitimatie) en je hebt na betaling een KvK nummertje.

Santario
16/11/05, 17:54
Origineel geplaatst door Luuc
Ik vraag mij eigenlijk af wat je precies aan de KvK vraagt...

je loopt gewoon (samen met je ouders) het KvK kantoor binnen en beantwoord een paar vragen (gewenste bedrijfsnaam, adresgegevens, legitimatie) en je hebt na betaling een KvK nummertje.

Vergeet vooral de vraag niet of je koffie wilt ;)

RickyB
16/11/05, 18:10
@ luuc:

ze lullen er allemaal zo makkelijk over! Binnen een half uurtje gebeurt, maar ondertussen heb je een berg rekeningen en controles op je nek.
daarom kom ik hier vragen wat er naast de kvk en de balastingdienst komen voor kosten.

Dus je gaat naar de kvk, na een half uurtje loop je dat gebouw uit en dan heb je ineens allemaal narigheid aan je nek hangen.


vat dit ff niet op als een bericht in verzet tegen jou ofzo :) , maar ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben voor ik zoiets begin.


en santario :: ik hoef geen koffie :) , dat neem ik thuis wel

Luuc
16/11/05, 18:21
Origineel geplaatst door RickyB
Dus je gaat naar de kvk, na een half uurtje loop je dat gebouw uit en dan heb je ineens allemaal narigheid aan je nek hangen.Narigheid? Ze zullen heus geen knokploeg op je afsturen o.i.d. :)
Je gaat naar de KvK en na een half uurtje stap je weer in de auto op weg naar huis.

Zoals Santario al zei kun je de belastingdienst verwachten als één van de weinige (c.q. enige) controle.

Definieer anders "narigheid" eens...

@ Santario: Zelfs koffie kon er niet vanaf :(

RickyB
16/11/05, 19:55
wat ik met narigheid bedoel?

bijv. dat je een hele tijd aan die kvk vast zit, controles kunt verwachten, hoge rekeningen door de bus krijgt enz.

maar ik hoor van jullie dat dat wel mee valt, dus dan zal dat wel :)..

Me vader die heb een tijd een bv gerunt, dus die zal wel wat overdrijven of denken dat dat met een eenmanszaak ook zo zit.

toch allemaal nog bedankt!!

t.bloo
16/11/05, 21:28
hmm bij mij ging het zo: fiets parkeren, naar binnen, koffie krijgen, bla bla bla, handtekening, 60+ euro dokken, fles champagne in ontvangst nemen, op de fiets weer weg.

maand later briefje van de belastingdienst en klaar was alles. die narigheid moet dan dus nog komen blijkbaar, wachten ze wel lang mee dan?

Henky!
16/11/05, 23:53
Bij ons in de straat was laatst het hele riool ingestort! Gatverdamme wat een stank. En de hele dag van die stampende herrie machines voor de deur.

Kwam door de ratten zeiden ze. Maar begrijp nu dat het ook de KvK kan zijn geweest?

m@rcel
17/11/05, 18:03
Origineel geplaatst door RickyB

en over die verzekering en die € 31.000,- schadevergoeding waar over gesporken werd, daarvoor heb je toch ook een algemene voorwaarden, zoals EWS al zei?

Nja, in principe wel. Maar als er toch kan worden aangetoont dat jij fout bent geweest kan er toch een goede schadeclaim jouw kant opkomen hoor.

Je moet echt niet denken dat Algemene Voorwaarden alles afdekken!