PDA

Bekijk Volledige Versie : Bouncer panel?



armani
15/11/05, 17:50
Hey hallo.. Ik ga per Januari een bedrijfje beginnen. Ook met verkoop van Bouncers, dat is voor het programma mirc.. zodat mensen die offline toch online blijven op mirc. * mirc is een chat programma *

Maar mijn vraag is, Heefd iemand een Bouncer panel waar mee je het kan beheren of weet iemand waar ik het kan krijgen? laat met me weten aub gr armani`

EreheMan
15/11/05, 17:58
no offence maar als je zegt dat het voor het programma mirc is kom je niet over als iemand die er verstand van heeft. ik zou mij, als ik jou was, er nog even in verdiepen alvorens eraan te beginnen.

als je het toch doet wens ik je in ieder geval veel succes (ook met het vinden van een panel... :))

armani
15/11/05, 17:59
Origineel geplaatst door EreheMan
no offence maar als je zegt dat het voor het programma mirc is kom je niet over als iemand die er verstand van heeft. ik zou mij, als ik jou was, er nog even in verdiepen alvorens eraan te beginnen.

als je het toch doet wens ik je in ieder geval veel succes (ook met het vinden van een panel... :)) thx :)

MMaI
15/11/05, 18:23
voor irc servers zit een bouncer admin panel ingebouwd, op het moment dat jij een irc kanaal gaat draaien zal de hoster (de eventuele die je wil hebben) jou daar vast meer over kunnen vertellen
kijk bijvoorbeeld hier: http://www.networkmagazineindia.com/200109/workshop1.htm
voor een workshop irc bouwen met unrealIRCd (ja met de unreal chat engine)

justin
15/11/05, 18:31
Origineel geplaatst door MMaI
voor irc servers zit een bouncer admin panel ingebouwd, op het moment dat jij een irc kanaal gaat draaien zal de hoster (de eventuele die je wil hebben) jou daar vast meer over kunnen vertellen
kijk bijvoorbeeld hier: http://www.networkmagazineindia.com/200109/workshop1.htm
voor een workshop irc bouwen met unrealIRCd (ja met de unreal chat engine)
Volgens mij is dit niet echt waar de ts omvroeg?

armani
15/11/05, 18:38
idd niet waar ik om vroeg ^^ hehe

MMaI
15/11/05, 18:42
als je die tutorial leest zie je dat unrealIRCd een eigen beheerpanel heeft, en dat is waar jij om vroeg dacht ik?
en anders verkeerd begrepen, even goede vienden

Netbyte
15/11/05, 18:52
Beste armani,

Een webpanel voor een irc bouncer heb ik zelf nog nooit gezien, al heb ik wel de ervaring, dat bijvoorbeeld psybnc (een irc bouncer voor *unix systemen) prima te beheren valt via de console van je server en met je irc client (mIRC zoals je sprak).

Je clients/users kunnen ook via een irc client hun bouncer prima beheren en eventueel aanpassen aan hun wensen.

Bekijk de documentatie eens van psybnc en misschien is het wat voor jouw.

dlg
15/11/05, 19:22
Wil je de bouncers op Unix draaien of Windows?

Normaal gesproken draaien bouncers op unix machines, die door zeer ervaren admins beheerd dienen te worden. Bouncers / eggdrops zijn namelijk zeer vaak het doelwit van hackers en DDOS aanvallen.

Dus ik maak me een beetje zorgen als je vraagt om een controle/beheer paneel voor vbouncers, je hebt hopelijk een goede kennis van het OS waar je dit allemaal op gaat draaien?

armani
15/11/05, 19:29
Origineel geplaatst door dlg
Wil je de bouncers op Unix draaien of Windows?

Normaal gesproken draaien bouncers op unix machines, die door zeer ervaren admins beheerd dienen te worden. Bouncers / eggdrops zijn namelijk zeer vaak het doelwit van hackers en DDOS aanvallen.

Dus ik maak me een beetje zorgen als je vraagt om een controle/beheer paneel voor vbouncers, je hebt hopelijk een goede kennis van het OS waar je dit allemaal op gaat draaien? ja linux fedora 3.0, zou ik het op gaan willen draaien alleen moet me eigen er nog meer inverdiepen denk ik in bnc..

clownyenator
15/11/05, 19:32
ah, sorry maar dit klinkt als:
Ik wil pizzabakker worden, maar is een pizza nou echt rond?

armani
15/11/05, 19:33
Origineel geplaatst door Netbyte
Beste armani,

Een webpanel voor een irc bouncer heb ik zelf nog nooit gezien, al heb ik wel de ervaring, dat bijvoorbeeld psybnc (een irc bouncer voor *unix systemen) prima te beheren valt via de console van je server en met je irc client (mIRC zoals je sprak).

Je clients/users kunnen ook via een irc client hun bouncer prima beheren en eventueel aanpassen aan hun wensen.

Bekijk de documentatie eens van psybnc en misschien is het wat voor jouw. umh heeft u dan een link voor me aub:)

Netbyte
15/11/05, 19:34
Beste armani,

google doet wonderen : http://www.psybnc.info/

Succes!

daanl
15/11/05, 19:42
Hmmm schijnbaar hebben jullie ook geen verstand hier van ja er zijn meerdere control panels voor bncs simpel weg door te googlen kan je ze al vinden. Ik kwam op:

http://www.psybnc-webinterface.de/
http://www.explasm.net/psybnc-wi/
http://bncwi.clanwebs.de/

wens je nog veel succes aangezien je totaal geen verstand van bnc server hebt :)

armani
15/11/05, 19:42
Origineel geplaatst door clownyenator
ah, sorry maar dit klinkt als:
Ik wil pizzabakker worden, maar is een pizza nou echt rond? Waarom is er een forum dan? omg..

djalken
15/11/05, 19:58
als jij een product wil gaan aanbieden verwachten de meeste mensen dat je wel enigzins weet waar je het over hebt... en bij bnc's is het toch wel zaak dat je een goede sysadmin bent lijkt me ;)

Kenneth
15/11/05, 20:03
Het is idd niet eenvouding, bijvoorbeeld Quakenet laat maar 5 connecties per IP door, wil je er meer hebben dan moet je een trust aanvragen die je niet vaak krijgt, wil je een trust krijgen zal je eerst een fatsoenlijk identd server moeten installeren/configureren.

clownyenator
15/11/05, 21:40
Origineel geplaatst door Kenneth
Het is idd niet eenvouding, bijvoorbeeld Quakenet laat maar 5 connecties per IP door, wil je er meer hebben dan moet je een trust aanvragen die je niet vaak krijgt, wil je een trust krijgen zal je eerst een fatsoenlijk identd server moeten installeren/configureren.

Jup, bijvoorbeeld :-)
There's a whole world to explore armani my man...

Misschien is het idee om eerst het een en ander lokaal te draaien en te kijken of je het goed kan tunen, modden en beveiligen. En als je een true IRC-hacker bent, dan ga je het op de markt brengen. *hacker als in expert/guru*

Optie B is, zoek iemand die het voor je wil doen.

gulden tussenweg: zoek iemand die je wil helpen, prob tegen een vergoeding, en het je tegelijkertijd leert.

dlg
16/11/05, 00:07
Op irc zijn er duizenden figuren met redelijke kennis van Fedora, honderden met uitstekende kennis en tientallen die jou vanilla doos binnen 5 minuten hacken.

Daarvan zijn er enkelen die het ook zullen proberen als ze een bouncer online zien.

Tel daarbij op de enkele tientalle random hackpogingen per dag plus risico van DDOS en dergelijke.

Wat ik wil zeggen Armani is, dat je beter een aantal jaren kunt besteden uit het door en door bestuderen van Linux en linux beveiliging, shell, jailed shells, firewalls etc voordat je uberhaupt moet denken aan dedicated servertje huren en BNCs aanbieden.

Neem van me aan, zelfs de meest ervaren sysadmins hebben moeite met 100% beveiligen van verhuurde BNC/Shell servers.

armani
16/11/05, 00:48
Origineel geplaatst door dlg
Op irc zijn er duizenden figuren met redelijke kennis van Fedora, honderden met uitstekende kennis en tientallen die jou vanilla doos binnen 5 minuten hacken.

Daarvan zijn er enkelen die het ook zullen proberen als ze een bouncer online zien.

Tel daarbij op de enkele tientalle random hackpogingen per dag plus risico van DDOS en dergelijke.

Wat ik wil zeggen Armani is, dat je beter een aantal jaren kunt besteden uit het door en door bestuderen van Linux en linux beveiliging, shell, jailed shells, firewalls etc voordat je uberhaupt moet denken aan dedicated servertje huren en BNCs aanbieden.

Neem van me aan, zelfs de meest ervaren sysadmins hebben moeite met 100% beveiligen van verhuurde BNC/Shell servers. idd ik geef je ook wel gelijk.. maar ik heb iemand die het voor me doet, dus dat is wel fijn. Kwa updates dat word gedaan door de bedrijf zelf waar ik het huur. Thx

clownyenator
16/11/05, 09:14
Origineel geplaatst door armani
idd ik geef je ook wel gelijk.. maar ik heb iemand die het voor me doet, dus dat is wel fijn. Kwa updates dat word gedaan door de bedrijf zelf waar ik het huur. Thx

zorg dat je minsten 2 mensen hebt die je kunnen helpen in case off. Zorg voor een backup & getbackonlinesoon plan.

Je wordt met dergelijke diensten nogal makkelijk het eendje uit duckhunt.

daanl
16/11/05, 10:06
ik draai nu al 3 jaar BNC's heb nog nooit een hacker gehad. Dus ik weet niet echt wat probleem is ik kwam met kennis van 0 en nu draai ik zelfs m`n eigen gamehosting er bij. Update je psybnc constant dan is er niks aan de hand. BTW draai +-150 bncs ( quakenet )

Burnout
16/11/05, 11:06
Hm, psybnc draaien op Fedora, slechte ervaringen mee. :| Iemand trouwens een idee met welke versie van GCC je best de boel compileert? Zijn er trouwens andere bouncers die gelijkaardig werken als psyBNC?

Kenneth
16/11/05, 16:53
sbnc is een zeer goede vindt ik :) www.shroudbnc.org

Bamieater
17/01/06, 13:05
Origineel geplaatst door Kenneth
Het is idd niet eenvouding, bijvoorbeeld Quakenet laat maar 5 connecties per IP door, wil je er meer hebben dan moet je een trust aanvragen die je niet vaak krijgt, wil je een trust krijgen zal je eerst een fatsoenlijk identd server moeten installeren/configureren.
Dat is zeker belangrijk, dat je van te voren voldoet aan de eisen van de netwerken waarop je je BNCs wilt laten draaien (en eventueel de zaken getest hebt). Een identd server is zeker belangrijk, een trust geven ze zeker niet zomaar weg en dan heeft zo'n trust vaak alsnog een limiet aan het aantal connecties per IP. Weliswaar een wat hogere limiet, maar hij is er nog wel. Pas na een tijd te hebben gedraait zonder problemen zal je limiet opgeheven worden. Dit is niet van toepassing als je iedere user een eigen IP wilt geven, maar ik neem aan dat dit niet het geval is.

Origineel geplaatst door dlg
Wat ik wil zeggen Armani is, dat je beter een aantal jaren kunt besteden uit het door en door bestuderen van Linux en linux beveiliging, shell, jailed shells, firewalls etc voordat je uberhaupt moet denken aan dedicated servertje huren en BNCs aanbieden.

Neem van me aan, zelfs de meest ervaren sysadmins hebben moeite met 100% beveiligen van verhuurde BNC/Shell servers.
Is inderdaad erg belangrijk. Ik zou overigens een BNC/IRC server in een jail op een FreeBSD server draaien (eventueel ook nog chrooten). Daarnaast is het erg slim om je in te schrijven op de mail-lijsten van de software die je gebruikt om zo op de hoogte te blijven van de laatste updates (wat betreft de security).

Origineel geplaatst door Kenneth
sbnc is een zeer goede vindt ik :) www.shroudbnc.org
Ga ik eens bekijken. Bedankt voor de link. :-)

Armani: wat betreft het controlpanel, er zijn al een aantal bestaande panels, maar naar mijn mening werkt de interface @ UNIX voldoende en voor de users moeten de psybnc commands ook voldoende zijn. :-)

TiMMiEJ
17/01/06, 19:44
Origineel geplaatst door Bamieater

Dat is zeker belangrijk, dat je van te voren voldoet aan de eisen van de netwerken waarop je je BNCs wilt laten draaien (en eventueel de zaken getest hebt). Een identd server is zeker belangrijk, een trust geven ze zeker niet zomaar weg en dan heeft zo'n trust vaak alsnog een limiet aan het aantal connecties per IP. Weliswaar een wat hogere limiet, maar hij is er nog wel. Pas na een tijd te hebben gedraait zonder problemen zal je limiet opgeheven worden. Dit is niet van toepassing als je iedere user een eigen IP wilt geven, maar ik neem aan dat dit niet het geval is.

Is inderdaad erg belangrijk. Ik zou overigens een BNC/IRC server in een jail op een FreeBSD server draaien (eventueel ook nog chrooten). Daarnaast is het erg slim om je in te schrijven op de mail-lijsten van de software die je gebruikt om zo op de hoogte te blijven van de laatste updates (wat betreft de security).

Ga ik eens bekijken. Bedankt voor de link. :-)

Armani: wat betreft het controlpanel, er zijn al een aantal bestaande panels, maar naar mijn mening werkt de interface @ UNIX voldoende en voor de users moeten de psybnc commands ook voldoende zijn. :-)

Topic is van eh November.

Maar om nog ff te reageren, psybnc draaien op Fedora is een ramp! Naar mijn mening draait het prima op Debian.

En de klanten kunnen via ons bncpanel bnc's adden en verwijderen! En hebben geen gezeik met ip's meer, omdat we een trust kregen aangeboden een tijdje terug :)

Kenneth
17/01/06, 20:14
sbnc (shroudbnc) kan je mense limiteren op ip wat ze mogen dacht ik en zit een ingebouwd controle paneel in die je kan editen :)