PDA

Bekijk Volledige Versie : Tips voor tft monitor



Best4U
15/11/05, 14:00
Ik ben voor een dual screen opstelling en een extra monitor voor op een laptop op zoek naar een drietal nieuwe 17 inch tft monitoren. Ze zullen allen gebruikt worden voor webdesign/coding doeleinden en niet voor games of films. Response tijd is imho dus niet echt heel belangrijk.

Een zo goed mogelijke kleurweergave is belangrijk en als hij ook nog zwart of grijs is (past goed in het bestaande interieur) vind ik het helemaal mooi meegenomen.

Welke merken, types, winkels vinden jullie aan- of juist afraders?

crazycoder
15/11/05, 15:26
Ik ben zelf nogal gecharmeerd van Philips.. Is in meerdere kleuren leverbaar :)

Ik zou daarbij zeker niet voor de budget lijn gaan maar de iets betere (en duurdere) modellen kiezen..

Best4U
15/11/05, 15:27
Over welk type heb je het dan precies en waar heb je hem gekocht?

izdesign
15/11/05, 15:35
19" heb je voor 300 euro heb je zeker een mooie voor 250 heb je wel een 17" denk ik zo :);)

WH-Tim
15/11/05, 15:47
iiyama zijn ook goede schermpjes. Heb zelf een speciale versie ervan, juist wel geschikt voor games. Alleen game ik vrijwel nooit :p

Scherm opzich werkt goed en is verstelbaar. BenQ was ook iets mee, moet je even nakijken. Hogere prijzen maar wel goed spul volgensmij.

ronaldlokers
15/11/05, 16:00
Er zijn toch ook van die tft's met zo'n glanzende laag? in ieder geval, bij ons op school zijn er mensen met laptops met zo'n glanzende laag en kleuren komen daardoor veel mooier uit.

Weet iemand hoe ik in de specificaties van een scherm terug kan zien of deze zo'n laag heeft? Ik zoek namelijk ook een nieuw tft/lcd scherm 17" of 19" (ligt aan de prijs) en kleur is voor mij heel belangrijk, oa. voor mijn werk en voor in games natuurlijk ;)

Best4U
15/11/05, 16:08
@ izdesign
Zo ver was ik ook al wel ;)

@ WH-Tim
Welk type van iiyama heb je precies?

@ ronaldlokers
Ja ik vind die glanzende laag laptops ook wel wat hebben. Ik heb ze met name van compaq gezien geloof ik. ik heb hier zelf al 2 zwarte 17 inch schermpjes van acer staan. Bevallen ook zeer goed.

De kleuren hoeven trouwens van mij ook niet mooier uit te komen, als het verschil tussen kleuren maar duidelijk is! ;)

Glenn
15/11/05, 16:19
Origineel geplaatst door ronaldlokers
Er zijn toch ook van die tft's met zo'n glanzende laag? in ieder geval, bij ons op school zijn er mensen met laptops met zo'n glanzende laag en kleuren komen daardoor veel mooier uit. ]
http://www.screentekinc.com/hp-compaq-brightview-lcd-screens.shtml

luser
15/11/05, 16:24
Heb 2x een Acer AL1951As, das zoiets met een glanzend laagje, hoog contrast, heel helder. Heeeeeeel tevreden van.

Wit ziet echt wit uit erop tov op mijn oude 19" iiyama crt (die ook 5 jaar afgezien had).

V. Kleijnendorst
15/11/05, 16:26
Heb hier 2 19" schermen van Dell (1905FP). Ben er zeer tevreden over.
Werkte hiervoor met twee Samsung schermen (analoog) en het verschil is erg groot. Geen verschil in kleuren wanneer je vanaf een andere hoek kijkt.

Had daarvoor een CRT scherm van Dell (profi serie). Daar was ik ook erg over te spreken. Zag het nu niet zitten om twee van zulke bakbeesten op m'n bureau te zetten.

Ik heb voor 19" gekozen omdat ik bij 17" op 1280*1024 na een dag werken vermoeide ogen had. De 19" draaien dezelfde resolutie maar zijn vanzelfsprekend iets groter.

Best4U
15/11/05, 16:29
Origineel geplaatst door luser
Heb 2x een Acer AL1951As, das zoiets met een glanzend laagje, hoog contrast, heel helder. Heeeeeeel tevreden van.

Wit ziet echt wit uit erop tov op mijn oude 19" iiyama crt (die ook 5 jaar afgezien had).

Kijk dat bedoelde ik dus precies! Vooral wit moet goed te onderscheiden zijn van crême.
Helaas heb ik hier al wat ervaring mee :rolleyes:

Waar heb je hem gekocht?

luser
15/11/05, 16:30
Gewoon lokale pc boer (was prive aankoopje). Je krijgt hem ook bij techdata voor rond de 330 exl BTW dachtik (had hem er ooit opgezocht).

crazycoder
15/11/05, 16:34
Origineel geplaatst door Best4U
Over welk type heb je het dan precies en waar heb je hem gekocht?
Koop ze zelf bij de distri in :)

Bijv. de 190P6ES

Zal in de winkel iets van eur 425 excl btw kosten.

Kenmerkende verschil is o.a. dat deze volledig in hoogte verstelbaar zijn.. o ja.. je kan het scherm ook kantelen..

Best4U
15/11/05, 16:37
Origineel geplaatst door luser
Gewoon lokale pc boer (was prive aankoopje). Je krijgt hem ook bij techdata voor rond de 330 exl BTW dachtik (had hem er ooit opgezocht).

19 inch is misschien wat veel van het goede voor 3 schermen.
Maar die AL1751As ziet er wel heel goed uit!

Nog bepaalde groothandels die jullie aanraden die evt nog gevoelig zijn voor wat korting bij aankoop van 3 schermen?

Best4U
15/11/05, 16:40
Origineel geplaatst door crazycoder

Koop ze zelf bij de distri in :)

Bijv. de 190P6ES

Zal in de winkel iets van eur 425 excl btw kosten.

Kenmerkende verschil is o.a. dat deze volledig in hoogte verstelbaar zijn.. o ja.. je kan het scherm ook kantelen..

hmm ik vind die 500 incl x 3 toch wat veel van het goede. (dat ik zelf weinig op de schermen zal werken speelt ook zeker mee hoor ;))

Voor de rest ziet het er inderdaad wel goed uit.

crazycoder
15/11/05, 16:43
Origineel geplaatst door Best4U


19 inch is misschien wat veel van het goede voor 3 schermen.
Maar die AL1751As ziet er wel heel goed uit!

Nog bepaalde groothandels die jullie aanraden die evt nog gevoelig zijn voor wat korting bij aankoop van 3 schermen?
Je vaste groothandel?

Mijn ervaring is dat 3 stuks meestal niet voldoende is om een leuke korting te krijgen.

Triloxigen
15/11/05, 16:55
Enigzins niet relevant aan je vraag.
Maar als je er de hele dag achter moet werken, koop dan alsjeblieft geen 17" schermen van 300,-.
Ben voorzichtig met je ogen en je krijgt snel hoofdpijn van een slecht scherm.

Zelf heb ik 2x de Dell 2005FPW, dit is een breedbeeld scherm van 20" en werkt enorm fijn met een resolutie van 1680*1050.
Ik raad je dus ook echt minimaal 19" met 1600+ resolutie aan met max 20ms.

ronaldlokers
15/11/05, 17:02
Origineel geplaatst door Triloxigen
Enigzins niet relevant aan je vraag.
Maar als je er de hele dag achter moet werken, koop dan alsjeblieft geen 17" schermen van 300,-.
Ben voorzichtig met je ogen en je krijgt snel hoofdpijn van een slecht scherm.

Zelf heb ik 2x de Dell 2005FPW, dit is een breedbeeld scherm van 20" en werkt enorm fijn met een resolutie van 1680*1050.
Ik raad je dus ook echt minimaal 19" met 1600+ resolutie aan met max 20ms.

Moet ik je toch vertellen dat dit niet helemaal klopt... Ik gebruik nu een 17' scherm van 300 euro ;) hij gaat al een tijde mee dus hij zal nu wel onder de 200 kosten...

Ik heb bijna nooit last van hoofdpijn of van mijn ogen. Ik kan meestal zelfs zonder bril alles lezen op het scherm.

Meestal zegt de positie van het scherm ook veel, ik zie heel vaak bureaus die niet diep genoeg zijn. Van die bureaus waar het beeldscherm en het toetsenbord precies passen, dat is dus slecht voor je ogen.

Mijn scherm staat zo'n 75 cm van de rand van het bureaublad af, dit ervaar ik als prettig, zo'n 10 cm dichterbij werkt ook nog wel prettig. Maar als ik hem nog dichterbij zet krijg ik dus wél snel last van mijn ogen en van hoofdpijn (kan zelfs uitlopen op een flinke migraine bui bij mij).

Verder moet je opletten op hoeveel Hz je scherm draait, hoe hoger die is hoe beter het is voor je ogen natuurlijk :)

Ik ga straks naar de mediamarkt, even kijken wat ze daar verkopen en kijken naar de types en merken die hier genoemd zijn :)

V. Kleijnendorst
15/11/05, 17:03
Ik raad je dus ook echt minimaal 19" met 1600+ resolutie aan met max 20ms

Waarom zo'n grote resolutie? Zodat de letters op je scherm kleiner worden? Ik vind een native resolutie van 1280*1024 prima op een 19". Dat is ongeveer dezelfde grootte in verhouding als jouw widescreen.

MMaI
15/11/05, 17:20
helaas is zelfs een resolutie van 1600x1200 op een 19"niet te vinden tenzij je voor een grafisch ontwerpscherm (1000€+) 19"is ook gewoon 1280x1024, maar dan groter, mensen met een - bril (zoals ik) vinden dit juist storender doordat de bril verkleind, en dan de pictogrammen onnatuurlijk groot lijken.
Mijn advies: kijk in de winkel waar je schermen koopt of je een scherm kan bekijken en vraag voral naar garantie tov dode pixels (koop dus geen belinea, 50% uitval met 1 of meer dode pixels)

En last but not least, laat even weten welke schermen je gekocht hebt uiteindelijk.

Triloxigen
15/11/05, 17:23
Volgens mij zit je dan inderdaad aan de 20", maar als je zegt dat het kleiner wordt dan snap je nog niet helemaal waar resolutie om draait ;)
Letters zijn namelijk gewoon groter te zetten, maar het gaat erom dat je meer werkoppervlak hebt.

V. Kleijnendorst
15/11/05, 17:29
maar als je zegt dat het kleiner wordt dan snap je nog niet helemaal waar resolutie om draait
Letters zijn namelijk gewoon groter te zetten, maar het gaat erom dat je meer werkoppervlak hebt.

Zucht...

Jij snapt waarschijnlijk niet dat je de fontgrootte niet wílt aanpassen. In veel applicaties kan het niet eens, waar het wel kan vervormd het beeld. Lettergrootte aanpassen is absoluut geen optie.

WH-Tim
15/11/05, 17:31
Origineel geplaatst door Best4U
@ WH-Tim
Welk type van iiyama heb je precies?


ProLite E431S

Prijs: 499 Euro incl. btw. Dit was begin dit jaar, de prijs zal vast wel al een stuk gedaald zijn. Laat je anders een adviseren bij de plaatselijke Paradigit vestiging, die gasten weten er veel vanaf. Hier althans ;)

Best4U
15/11/05, 17:31
Hmmm... ook ik werk op een 2 x 17 inch (op 75mhz met een responstijd van 12 geloof ik) van acer die destijds rond de 300 koste en absoluut 0,0 last van hoofdpijn of ogen.

Wat ik ook zag op tweakers was SED.
Ik ben hier ook zeer benieuwd naar. Misschien ook wel het wachten waard als ik het zo zie?

http://tweakers.net/nieuws/39294/

ronaldlokers
15/11/05, 21:11
Origineel geplaatst door MMaI
helaas is zelfs een resolutie van 1600x1200 op een 19"niet te vinden tenzij je voor een grafisch ontwerpscherm (1000€+) 19"is ook gewoon 1280x1024, maar dan groter, mensen met een - bril (zoals ik) vinden dit juist storender doordat de bril verkleind, en dan de pictogrammen onnatuurlijk groot lijken.
Mijn advies: kijk in de winkel waar je schermen koopt of je een scherm kan bekijken en vraag voral naar garantie tov dode pixels (koop dus geen belinea, 50% uitval met 1 of meer dode pixels)

En last but not least, laat even weten welke schermen je gekocht hebt uiteindelijk.

Ik heb een Acer AL1751As gekocht (€299,00), mooi scherm en lekker snel. Alleen net zoals bij mijn vorige scherm 1 dode pixel (een blauwe) :mad:

Dus ik kan morgen terug naar de mediamarkt om een nieuwe te gaan halen :W:

ronaldlokers
16/11/05, 13:01
hmz, ik krijg nu steeds bsod's als ik ga gamen :\

Echt vaag, ik heb instellingen van de betreffende games weggegooid, zelfs mijn oude scherm er weer even op gezet en ik blijf bsod's krijgen :S

Weet iemand hier wat er fout kan zijn? Misschien dat ik nog wat moet instellen ofzo omdat ik een andere scherm aan sluit?

MMaI
16/11/05, 13:15
video kaart drivers updaten? welke melding staat er in die BSOD? IRQ less or equal en dan een kaart of drivernaam?
direct even grafishe drivers updaten dan (www.nidia.com of www.ati.com)

ronaldlokers
16/11/05, 13:21
Origineel geplaatst door MMaI
video kaart drivers updaten? welke melding staat er in die BSOD? IRQ less or equal en dan een kaart of drivernaam?
direct even grafishe drivers updaten dan (www.nidia.com of www.ati.com)

Meestal krijg ik een geheel blauw scherm en start de pc gelijk opnieuw en soms staat er wel tekst maar dan binnen een seconde reboot hij.

Dat het aan de drivers is lijkt me stug, na het aansluiten van het nieuwe scherm is het probleem ontstaan. Maar ik ga voor de zekerheid toch maar eens een update zoeken voor mijn ati radeon 9800 pro

kevers84
16/11/05, 14:57
Origineel geplaatst door ronaldlokers


Ik heb een Acer AL1751As gekocht (€299,00), mooi scherm en lekker snel. Alleen net zoals bij mijn vorige scherm 1 dode pixel (een blauwe) :mad:

Dus ik kan morgen terug naar de mediamarkt om een nieuwe te gaan halen :W:

Als je dan vanavond ga bij MediaMarkt Breda dan moet je even langs de computer afdeling komen en vragen naar koen :)


Acer 1751 en 1951 zijn mooie schermpjes, toch ben ik zelf voor de samsung 930 bf gegaan vorige week. Binnen kort nog eentje halen.

ronaldlokers
16/11/05, 15:15
Origineel geplaatst door MMaI
video kaart drivers updaten? welke melding staat er in die BSOD? IRQ less or equal en dan een kaart of drivernaam?
direct even grafishe drivers updaten dan (www.nidia.com of www.ati.com)

Ik krijg een hele rare melding die niet op microsoft/google/tweakers te vinden is:

0x000000F4 (0x00000003, 0x8984 0DA0, 0x89840F14, 0x805C7478)


Volgens mij is mijn computer gewoon @!##!@

Systeemherstel helpt ook niet... mijn pc loopt gewoon vast voordat ik systeemherstel kan raadplegen :S

Ik krijg deze error trouwens pas nadat ik de oude drivers verwijderd had en de nieuwe erop gezet heb. Daarvoor kreeg ik alleen in bepaalde spellen een error...

//edit

het is me nu gelukt in veilige modus te komen en systeemherstel te starten, hopen dat het helpt :S

Maico
16/11/05, 16:20
Ik heb al een hele lange tijd gelede, 1 van de eerst tft's van sony gekocht.

Ik moet zeggen dat dit echt een mooi scherm is. De responsonse tijd is iets van 20ms ofzo dacht ik. Maar dit merk ik helemaal niet!. Ik speel regelmatig cs:source, cod2, quake4, bf2 etc. Ik heb ook hier geen last van mijn tft.
Mijn scherm heeft ook nog steeds geen dode-pixels :).

Mijn volgende scherm is dus waarschijnlijk ook weer van sony. De prijs was aardig hoog, maar ik vindt de kwaliteit erg goed :).

ronaldlokers
16/11/05, 18:58
Dat heb ik weer.... zucht :(

Ben ik dus terug gegaan om dat scherm om te ruilen, krijg ik netjes ene nieuwe. Wordt er nog gezegd dat deze van een "goede" stapel komt, blijkt dus dat ik weer een scherm heb met een dode pixel :(

kevers84
17/11/05, 01:34
Origineel geplaatst door ronaldlokers
Dat heb ik weer.... zucht :(

Ben ik dus terug gegaan om dat scherm om te ruilen, krijg ik netjes ene nieuwe. Wordt er nog gezegd dat deze van een "goede" stapel komt, blijkt dus dat ik weer een scherm heb met een dode pixel :(

Haha ik heb u aan de telefoon gehad :) Na meerdere malen mijn excuses te hebben aangeboden zullen wij het de volgende keer controlleren, zo niet dan zou u na boven moeten komen naar de computer afdeling ;) zodat ik die mutsen van service is uitleg hoe het moet :)

ronaldlokers
17/11/05, 08:59
Origineel geplaatst door kevers84


Haha ik heb u aan de telefoon gehad :) Na meerdere malen mijn excuses te hebben aangeboden zullen wij het de volgende keer controlleren, zo niet dan zou u na boven moeten komen naar de computer afdeling ;) zodat ik die mutsen van service is uitleg hoe het moet :)

Dat was mijn pa ;)

Vanmiddag komt mijn pa weer terug en nu laten we het zeker ter plaatse controleren :p

Wel apart dat die mevrouw van de service mij kon vertellen dat dit scherm "van de goede stapel" af kwam :huh:

kevers84
17/11/05, 11:02
Origineel geplaatst door ronaldlokers


Dat was mijn pa ;)

Vanmiddag komt mijn pa weer terug en nu laten we het zeker ter plaatse controleren :p

Wel apart dat die mevrouw van de service mij kon vertellen dat dit scherm "van de goede stapel" af kwam :huh:

Is niet appart hoor, de slechte partij hebben we aan de kant gezet en zei weet dat zelfs nog beter als de verkopers welke goed en welke retour gaan doordat zei ook de retouren etc verwerkt. Maar vanavond (me= parttimer+fulltime eigen bedrijf) ben ik weer van de partij dus kom gerust even boven langs dan sluit ik hem voor je aan. Ik zei gistere avond nog aan de tel. ooh u bent de man van Webhostingtalk en toen snapte hij het niet meer :P

Best4U
17/11/05, 11:08
Gaat het nog steeds over de AL1751As?
Wat kost die bij mediamarkt Koen?

_arno_
17/11/05, 11:08
Prolite E435S hier, 8ms dacht ik.
Maar gamen op tft is gewoon nooit goed, heb nooit maar dan ook nooit een tft gezien waarop gamen relaxt is.
Voor de rest prima schermpje.

Best4U
17/11/05, 11:13
hehe Ik zit niet in de gameserverbranche en (zou wel willen dat ik er meer tijd voor had maar) ik game bijna nooit.
Dus dat is niet echt van belang.

Zijn er nog meer mensen met ervaring met de AL1751As? want wat ik lees op internet is het bijna niets dan lof.

ronaldlokers
17/11/05, 14:11
Origineel geplaatst door Best4U
Gaat het nog steeds over de AL1751As?
Wat kost die bij mediamarkt Koen?

Die kost 299 bij de mediamarkt, als je hem bewust met 1 dode pixel koopt kost hij 266 ofzo ;)

O ja... die fouten die mijn pc ineens heeft is waarschijnlijk het geheugen dat kapot is :\

Best4U
17/11/05, 19:38
Nou ik heb er vanmorgen 3 besteld voor 275 p.s, ik krijg ze over 2 weken binnen en hoop dat ik geen dode pixels heb.
Ik laat het nog even weten.

ronaldlokers
17/11/05, 20:52
Bleek dus dat heel de levering van acer vol dode pixels zat, paar dozen open gehad en daarna werd aangeboden om het showroom model mee te geven. Die had geen dode pixels.

Enige wat nu kapot is is dus mijn pc :( Dat ding start ineens niet meer op. Komt geen beeld en geluid meer... hij start gewoon niet meer op :S

Hij gaat wel aan, hij boot dus niet :mad:

kevers84
18/11/05, 14:23
Origineel geplaatst door ronaldlokers
Bleek dus dat heel de levering van acer vol dode pixels zat, paar dozen open gehad en daarna werd aangeboden om het showroom model mee te geven. Die had geen dode pixels.

Enige wat nu kapot is is dus mijn pc :( Dat ding start ineens niet meer op. Komt geen beeld en geluid meer... hij start gewoon niet meer op :S

Hij gaat wel aan, hij boot dus niet :mad:

Leuk dan zien wij u dus snel weer een keer terug zo te horen :)

geheugen / cpu / harddisk even controlleren? Ben je al lid van GoT? Zo nee, surf dan naar www.tweakers.net en stel de vraag op het forum nogmaals or use the search engine :)

ronaldlokers
18/11/05, 14:33
Origineel geplaatst door kevers84


Leuk dan zien wij u dus snel weer een keer terug zo te horen :)

geheugen / cpu / harddisk even controlleren? Ben je al lid van GoT? Zo nee, surf dan naar www.tweakers.net en stel de vraag op het forum nogmaals or use the search engine :)

Ja ik ben lid van GoT/Tweakers, ik heb er zelfs een full abo ;)

En ik ben er gister avond achter gekomen dat mijn geheugen defect is, ik ben nu memtest aan het draaien om te zien welk latje het is...

Het scherm doet het overigens perfect :D (dat showroom model dus)

De partij die in het magazijn stond om te verkopen schijnt vol dode pixels te zitten.

Er was trouwens wel een collega van je irritant aan het doen, die zat een andere collega (die mij hielp) steeds erop te wijzen dat die dozen persé bij de service afdeling geopend en getest moest worden. En toen daarna zat hij te zeuren dat wij het showroom model meenamen.

Maarja die hebben we toch maar meegenomen... mijn pa blijft natuurlijk niet op en neer rijden van fijnaart naar breda ;)

Die jongen die ons hielp was trouwens wél behulpzaam, pakte gelijk een doos uit en ging gewoon in de winkel testen... tot na een paar dozen met steeds een dode pixel, toen heeft hij aangeboden om het showroom model mee te geven. Die stond er volgens hem nog geen 2 weken, dus ik heb nu het showroom model staan hier.

Zonder dode pixel :W: en ook maar gelijk een 2.1 setje gekocht. Dus als mijn pc werkt kan ik er weer een tijdje tegenaan.

//edit

Het kan trouwens zijn dat ik jou nog gezien heb, jij zou pas om 18:00 dienst hebben en ik ging iets over 6 uur weg met het nieuwe scherm ;)

kevers84
18/11/05, 15:14
ja dat kan goed kloppen ik was undercover vanaf kwart voor 6 ;-) en liep toen door de netwerk/schermen gang.

ronaldlokers
18/11/05, 15:17
Origineel geplaatst door kevers84
ja dat kan goed kloppen ik was undercover vanaf kwart voor 6 ;-) en liep toen door de netwerk/schermen gang.

Toen stond ik bij de schermen ;)

Volgens mij was het wel bekend dat het scherm dat ik heb gewoon een fabricage fout is.... Want hij stond ineens niet meer tussen die grote stapels met schermen ;)