PDA

Bekijk Volledige Versie : Sendmail



colormedia
15/11/05, 13:57
Ik heb een dedicated server bij flexservers gehuurd en deze zou volledig geïnstalleerd afgeleverd worden.

Nu blijkt dat de sendmail vanuit php niet werkt, probleem is dat de enige applicatie die erop draait hier veelvoudig gebruik van maakt.

Ik heb contact gehad met flex en zij doen er vrij simpel over.."we kijken wel even wat er aan de hand is in de loop van de dag".

Ik heb me aan deadlines te houden en ga deze niet halen. Wanneer het probleem vanavond niet is opgelost ben ik genoodzaakt ergens anders alsnog een hostingpakket af te sluiten. kosten maken dus.

Ik heb een supportticket gemaakt, die vervolgens de prioriteit "low" krijgt.

zie hier de 't ticket:

-------------

Het versturen van mail vanuit php geeft geen foutmelding en verstuurt ook geen email.

Dit gaat om de functie mail in php. Deze functie heeft vanaf de installatie al niet gewerkt.

Dit script is o.a. op een andere plesk server en een cpanel server getest. Met resultaat, de mail werd verstuurt en gewoon ontvangen.

Verder is het standaard sendmail pad geprobeerd en het standaard qmail pad. Beiden zonder resultaat en beiden zonder foutmelding.

De scriptvoorbeelden die te vinden zijn op php.net onder de functie 'mail' zijn hiervoor ook gebruikt. Op de twee andere servers wel met resultaat.

Aangezien het probleem al vanaf de installatie aanwezig is, vraag ik u hiernaar te kijken.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Met vriendelijke groeten,
Jeffrey van Dooijeweerd

------------------

Wat te doen.. ?

crazycoder
15/11/05, 16:28
Al eens gekeken wat phpinfo te vertellen heeft?

Heb je een shell, of worden zij geacht het onderhoud te doen..

Kleine opmerking: misschien iets verder vooruit plannen?? Of waren zij gewoon traag bij oplevering.

colormedia
15/11/05, 16:43
Phpinfo geeft geen problemen aan, zij zouden zorgen voor een juiste installatie.

Ik ging ervanuit dat sendmail werkte, is me nog nooit gebeurd, bij geen enkele server dat het niet werkte.

crazycoder
15/11/05, 16:55
Wat verwacht je nu van jouw posting(s) op dit forum?

Als je een shell hebt en je wil zelf iets proberen dan zou je eens kunnen kijken of er iets in de queue komt te staan.

Heb je al eens getest of je met iets als een eenvoudig mail script iets in je mailbox krijg?
Dus door gebruik te maken van het ingebouwde mail() in plaats van een of andere class.