PDA

Bekijk Volledige Versie : SWsoft Launches Virtuozzo 3.5 for Windows



Ber|Art
15/11/05, 09:43
SWsoft, an established leader in server virtualization and automation software now with more than 300,000 virtual private servers (VPS) in production, announced the availability of Virtuozzo 3.5 for Windows (www.virtuozzo.com). With this release, Virtuozzo takes server virtualization a step forward with disaster recovery advances, increased server resource controls and real world performance and flexibility for both 32-bit and 64-bit Windows platforms.

Zijn er al hosters die hier ervaring mee hebben, Virtuozzo onder Windows?

Apoc
18/11/05, 01:03
Jep wij hebben er (letterlijk) duizenden draaien. Werkt goed, maar je moet wel heel erg veel ervaring ermee hebben voordat je het in een productie omgeving zet, omdat het niet simpel is om op te zetten (en draaiende te houden).

Thijs
18/11/05, 01:09
Ik mag hopen dat dit niet je eigen datacenter is ? http://www.solidhost.com/dc_cams.php

Apoc
18/11/05, 01:18
Nee dat is GNAX. Wij hebben een paar verdiepingen lager een eigen suite maar daar hangen geen webcams.

Thijs
18/11/05, 01:58
Origineel geplaatst door Apoc
Nee dat is GNAX. Wij hebben een paar verdiepingen lager een eigen suite maar daar hangen geen webcams.

Niet echt reclame die beelden ;)

Apoc
18/11/05, 16:00
Tja dat is jouw mening. Die opmerking zegt meer over jou dan over ons, overigens. Er bestaat meer dan marketing alleen, er bestaat ook zoiets als niet misleidende reclame. Het feit dat andere bedrijven alleen de mooiste hoekjes van hun datacenter laten zien betekent niet dat wij dat daarom ook maar doen.

Dit is overigens een andere verdieping van hetzelfde datacenter: http://camera3.gnax.net/

Ziet er misschien mooier uit (afgezien van dat het geen rackmount servers zijn), maar dat beinvloed de kwaliteit echt niet.

Onze ruimte ziet er vrijwel hetzelfde uit als camera3.gnax.net. Volgend jaar openen we ons eigen datacenter in Atlanta. Dat komt er wel wat mooier uit te zien, omdat blijkbaar mensen dat belangrijk vinden. Persoonlijk vind ik dat belachelijk, maargoed.

Laten we maar weer [/offtopic][ontopic] gaan.

bvankuik
21/11/05, 08:21
(...) omdat het niet simpel is om op te zetten (en draaiende te houden)

Geldt dat alleen voor Virtuozzo voor Windows, of ook voor Linux?

Ber|Art
21/11/05, 10:01
Ik denk dat het niet uitmaakt, het zal voor linux niet veel anders zijn :)

bvankuik
21/11/05, 10:50
Origineel geplaatst door BerArt
Ik denk dat het niet uitmaakt, het zal voor linux niet veel anders zijn :)

Waarom denk je dat?

Ber|Art
21/11/05, 11:32
Ik kan het niet met zekerheid zeggen want wij hebben géén windows draaien, maar volgens mij is het normaal gesproken moeilijker om een windows machine draaiende te houden als een linux machine? Maar nogmaal je zou het naast elkaar moeten zien om zekerheid te hebben :)

Tha_Wiz
27/11/05, 19:14
Aan wat voor prijzen moeten we nu eigenlijk denken bij Virtuozzo 3.5? Iemand enig idee?

bvankuik
28/11/05, 11:12
Origineel geplaatst door Tha_Wiz
Aan wat voor prijzen moeten we nu eigenlijk denken
Die prijzen kun je online niet vinden. Je moet per se een sales-piepel spreken en vragen naar de prijslijst. Ik heb dat ooit gedaan en je krijgt dan een Excelsheetje. Er is een soort dubbele prijsstrategie. Zowel het aantal CPUs als het aantal virtual machines wordt geteld, maar ze worden niet even zwaar "gewogen".

Apoc
05/12/05, 02:55
Licenties kun je het beste afnemen van een partner van swsoft, tenzij je enkele tientallen licenties afneemt.

Windows VPS was tot voor kort veel werk om draaiende te houden, omdat als een VPS al zijn ram verbruikt had, dan liep de VPS vast en zou pas terug op komen als de gehele server (met alle vps's) gereboot zou worden. Dus het was zaak ervoor te zorgen dat een klant niet al zijn ram verbruikt (door de ram limiet te verhogen op het moment dat de klant op het punt staat al zijn ram te verbruiken, en daarna de ram weer terug te brengen in samenwerking met de klant). Met honderden of duizended vps's was dat uiteraard alleen te doen als dat geheel geautomatiseerd gedaan werd - dat was voor ons een aardig coding project..

Sinds de release van Virtuozzo voor Windows 3.5 is dit probleem gelukkig verholpen. Overigens is het nog steeds zaak om alle servers goed te monitoren, uiteraard. Wat ik vooral probeerde te zeggen is dat je wel verstand van VPS technologie moet hebben voordat je het aan klanten aanbiedt. Het opzetten en beheren van accounts is heel makkelijk (als je een VZMC licentie hebt - wat aardig aan de prijs is), maar troubleshooting is een heel ander verhaal. Daarnaast is het configureren van Windows om alles goed te laten werken ook iets wat enige expertise vereist.

Virtuozzo voor Linux werkt ongeveer hetzelfde (het beheer ervan), maar dit is wel iets gecompliceerder omdat er veel meer configuratie mogelijkheden zijn.