PDA

Bekijk Volledige Versie : LVS vraagje



dotXS
14/11/05, 19:57
Ik heb een klein vraagje over LVS, ik weet dat er hier enkele hosters zijn die daar gebruik van maken.

Uit de testen die ik tot nu toe heb gedaan vangt LVS, specifiek Direct Route, niet het weg vallen van een server op. Hoe gaan jullie om met het weg vallen van een geload balanced server uit het cluster ? Gebruiken jullie hiervoor scripting ? Of zijn er andere handige tips ?

Het gaat ook specifiek om het wegvallen van een geload balanced server NIET om de loadbalancer zelf. Ik krijg namelijk nog steeds dat de loadbalancer nieuwe connecties wil op bouwen naar de onbereikbare server.

Wido
14/11/05, 20:13
LVS monitored NIET, geen enkele LVS methode.

LVS loadbalanced ook niet, het doet alleen wij jij opgeeft.

Dat moet je dus zelf regelen.

NextIT
14/11/05, 20:15
Je moet een scriptje draaien op de loadbalancer die bijvoorbeeld om de seconde iedere webserver checkt. Zodra de check mislukt laat je het scriptje de server uit het cluster halen, en zodra de check weer lukt plaats je hem er weer terug in.

dotXS
14/11/05, 21:33
Ok thanks, heb al het één en ander gevonden. Zowel keepalived als ldirectord zien er handig uit.

Ik ga weer eens verder met testen. BTW onder Debian werkt ucarp ideaal als vrrp vervanger.